Z jakimi utrudnieniami będzie się wiązać ta inwestycja? Niewątpliwie przez dłuższy czas nieprzejezdne będą znajdujące się najbliżej placu budowy odcinki ulicy Kolejowej i Kilińskiego. Z dzisiejszych zapowiedzi wynika jednak, że będzie możliwe piesze przejście między stacją a ulicą Kolejową (np. dla parkujących tam kierowców, którzy potem przesiadają się do pociągu). Mini-rondo, które ma wpuścić samochody z tunelu na ulicę Składową, będzie budowane najszybciej jak się da, ale nie wiadomo jeszcze, czy przez ten czas ruch na ulicy będzie zamykany całkowicie, czy będzie odbywał się wahadłowo. Szczegółową organizację ruchu na czas robót wykonawca ma przedstawić w ciągu tygodnia.
Tunel drogowy pod stacją poprawi połączenie coraz bardziej rozbudowującej się południowej części miasta ze śródmieściem. Przejazdy pod wiaduktami: garwolińskim i łukowskim już od dawna korkują się w godzinach szczytu. Dlatego już w 2006 roku miasto rozpoczęło starania, aby przy okazji planowanej przebudowy siedleckiej stacji kolej uwzględniła tę potrzebę w swoich planach i budżecie. Stosowną umowę podpisano w 2007 roku, ale sama przebudowa rozpoczęła się dopiero kilka lat później. Kiedy kolej wywiązała się ze swojej części umowy, miasto nie mogło wejść od razu na plac budowy ze swoimi robotami, bo czekało na uruchomienie drugiej transzy środków unijnych. Z tego powodu przetarg na te roboty był wielokrotnie odkładany. W końcu jednak podpisano umowę na unijną dotację, co odblokowało postępowanie na wykonawstwo. Prace mają ruszyć już w najbliższych dniach.
Oprócz umowy na tunel podpisano dziś jeszcze umowę na inżyniera kontraktu dla drugiej inwestycji – budowy infrastruktury komunikacyjnej w ciągu ulicy Pileckiego. Zasadniczy kontrakt na to zadanie (znane także jako III etap obwodnicy śródmieścia) ma być podpisany w piątek.
Więcej na ten temat w jutrzejszych wiadomościach i porannym magazynie regionalnym Radia Podlasie.
AB/Siedlce/DJ