Cały park będzie położony na prawie 40 hektarach. W okolicy zakola rzeki powstaną szlaki turystyczne i ścieżki survivalowe. Koszt całej inwestycji to 40 milionów złotych. Dofinansowanie unijne z programu Polska Wschodnia to 70%. „Digital Knowledge Village II - Borki Nature and Science Park” ma za zadanie łączyć rozrywkę z rozbudzaniem zainteresowania nauką. W odróżnieniu od tradycyjnych muzeów, stanowiska wiedzy mają zostać zaprojektowane w sposób interaktywny, aby zwiedzający mogli sami, w bezpiecznych warunkach przeprowadzać doświadczenia i badać zjawiska z różnych dziedzin nauk przyrodniczych, społecznych i szeroko pojętej humanistyki.
Przedsiębiorcy wierzą, że środowisko Virtual Reality i Augmented Reality to jedyne medium zapewniające 100% uwagi odbiorcy a łączenie online z offline pozwala na skuteczne angażowanie użytkowników w procesach uczenia się, integracji, wypoczynku i wysiłku fizycznego. Będzie też kino sferyczne, w którym podstawową zaletą zastosowania zakrzywionych powierzchni projekcyjnych jest fakt, że poszerzają one znacznie pole obserwacji obrazu (do 30-35%) przy tych samych wymiarach ekran. Powoduje to zwiększoną percepcję wzroku obserwatora. Jednocześnie ekrany zakrzywione zapewniają równe odległości projekcji przybliżając widza do wyświetlanej treści.
Będzie też poligon wiedzy, a w nim między innymi ścieżki krajoznawcze pozwalające na poznanie otaczającej przyrody. Zakładane jest zorientowanie ścieżek przyrodniczych wokół gry z przewodnikiem, i wykorzystaniu punktów orientacyjnych oraz wiedzy przekazywanej przez urządzenia mobilne. W planach także park survivalowy - forma aktywności, połączona nie tylko z elementami sprawnościowymi według dotychczasowych standardów, ale również z punktami kontrolnymi wymagającymi rozwiązania prostych zadań umożliwiających dalszą wędrówkę.
KB/DJ