- W ramach tej inwestycji osiągniemy to, na czym nam najbardziej zależy, bezpieczeństwo pasażerów, bezpieczeństwo ruchu kolejowego, również, co jest bardzo istotne, skróci się przejazd koleją z Warszawy do Lublina do 90 min. Ale też dzięki zmodernizowanej linii kolejowej nr 7, jestem przekonana, że na nasz teren uda się ściągnąć większą liczbę inwestorów, że podniesie się nie tylko jakość podróżowania, ale w ogóle jakość życia mieszkańców (…) Mieliśmy jeszcze dwa lata temu ogromne zapóźnienia, a teraz rzeczywiście kolej z wielkim zaangażowaniem, ale też skutecznością realizuje projekty cywilizacyjne, tak trzeba powiedzieć, bo tutaj jest bardzo dużo do zrobienia- mówiła Maria Koc, wicemarszałkini Senatu RP.
- Jest to naprawdę strategiczna inwestycja i za nią dziękujemy, bo jest sprawnie nie tylko dzisiaj. Maszyny pracują i nie tylko na tej inwestycji, bo ziemia nie jest zamarznięta. Wystarczy pojechać 3 km dalej, przy „siedemnastce” również prace trwają. Za 2-3 lata pojedziemy i drogą „siedemnastką” i koleją od Lublina do Warszawy sprawnie, bezpiecznie i z wygodą- dodał poseł Grzegorz Woźniak.
- Oczywiście potężna inwestycja o bardzo dużym znaczeniu dla nie tylko Mazowsza, ale Lubelszczyzny, także dla naszego kraju (…) Ma to ogromne znaczenie dla rozwoju społecznego i gospodarczego tych terenów, w połączeniu z S17, myślę, znakomita poprawa komunikacyjna pomiędzy Warszawą a Lublinem, także olbrzymia poprawa bezpieczeństwa...- podkreślał Artur Standowicz, wicewojewoda mazowiecki.
- Podtrzymujemy terminy, które zostały założone w harmonogramach, bo musimy zrealizować nie tylko ten projekt, ale wpisać go także w całą siatkę pozostałych projektów. Do 2023 roku mamy zrealizować projekty na łączną kwotę ponad 67 mld zł- skwitował Arnold Bresh, członek Zarządu Polskich Linii Kolejowych.
Na około 50 km odcinku Pilawa- Dęblin zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna, kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew, Sobolew, Życzyn i Dęblin. W Pilawie natomiast trwa rozbiórka starych peronów, demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Trwają prace przy budowie tunelu dla pieszych.
Relacja Waldemara Jaronia
WJ/Garwolin/Js