Prezes uważa, że najważniejszą rzeczą w spółce jest budowa zespołu, „zebranie takich osób, które chciałyby dokonywać zmian, które włączą się w dokonywanie takich zmian i doprowadzilibyśmy wspólnie do tego, żeby to przedsiębiorstwo funkcjonowano na rynku generując zyski i być dobrym przewoźnikiem i wybieranym przez pasażerów”. Przywrócenie przedsiębiorstwa do normalnego funkcjonowania na rynku zajmie około 2 lat.
Przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 100 pracowników i dysponuje 60 pojazdami. W ciągu roku szkolnego autobusy przejeżdżają miesięcznie ponad 200 tys. km.
W ciągu trzech miesięcy poprawione zostały warunki socjalne pracowników, które wcześniej urągały podstawowym standardom.- Zmiana wizerunku jest potrzebna, ale musi to korespondować ze zmianą usług jakie proponujemy, czyli czyste pojazdy, schludny, uprzejmy kierowca, panie w kasach życzące miłej podróży, miłego dnia. Na te elementy zwracam uwagę. Planujemy nowy ubiór, koszule dla kierowców, ale też nie tylko, dla pracowników serwisu nowe kombinezony, z tym, że rozciągniemy to w ciągu najbliższych miesięcy- dodaje prezes. W zamierzeniach prezesa jest wymiana co najmniej połowy taboru w ciągu trzech lat. W najbliższych dniach przybędzie 5 samochodów używanych z drzwiami otwieranymi pneumatycznie.
Trwa modernizacja pomieszczeń stacji paliw, by odpowiadała wymaganiom stawianym małym stacjom, z możliwością wypicia kawy czy zakupu hot-doga. Co z dworcem w centrum miasta? - Myślę, że należałby wybudować zupełnie nowy obiekt, który by łączył funkcje jakiejś galerii łącznie z dworcem, takim przesiadkowym czy centralnym Garwolina. Jedna z propozycji to jest partnerstwo publiczno- prawne, ale do tego trzeba zaangażowania starostwa, miasta i samego PKS-u. To jest proces, który powinien być zakończony w ciągu 3-5 lat- artykułuje prezes.
O pomyśle wprowadzenie wspólnego biletu dla wszystkich przewoźników, 43 nowych liniach autobusowych, zawieszonych kursach do Pilawy i Miastkowa Kościelnego, a także o tym, czy PKS zakończy rok na plusie i wielu innych, ciekawych rozwiązaniach związanych z samorządowym przewoźnikiem, Waldemar Jaroń rozmawia z prezesem spółki Jackiem Semczukiem.
|
WJ/Garwolin [ja]