W dotychczasowym kształcie pozostanie bryła dworca, który jest budynkiem wpisanym do rejestru zabytków. W budynku będzie ogrzewana poczekalnia oraz nowoczesna toaleta - obecnie „toaleta”, a raczej wychodek, znajduje się w osobnym budynku i zdecydowanie nie zachęca by z niego korzystać. Dworzec ma być przystosowany do obsługi pasażerów o ograniczonych możliwościach poruszania się - pasażerowie z niepełnosprawnościami, ale także osoby starsze, podróżni z małymi dziećmi czy z dużymi bagażami. Będą wytyczone specjalne ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, a przed dworcem pojawią się miejsca postojowe dla podróżnych z niepełnosprawnościami.
Budynek dworca zyska nowy dach i odnowioną elewację, a przed nim zainstalowane zostaną elementy małej architektury - wiata rowerowa, ławki, oświetlenie. Dworzec będzie ogrzewany ekologiczną kotłownią olejową.
Zakończenie prac budowlanych planowano w połowie 2020 r. Koszt przebudowy to ponad 8,9 mln zł brutto, zadanie jest współfinansowane ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Wpisany do ewidencji zabytków dworzec PKP Siemiatycze znajduje się 6 km od miasta na terenie gminy Siemiatycze. Podróżni z zadowoleniem komentują przebudowę linii kolejowej i rozpoczynający się remont dworca, jednak mieszkańcy Siemiatycz najczęściej pytają czy inwestycjom tym będzie towarzyszyć uruchomienie połączeń autobusowych na trasie Siemiatycze – Siemiatycze Stacja. Tego zadania nie zrealizuje PKP, pozostaje pytanie, czy zajmą się tym samorządy?
ABol/Js