Mowa jest m. in.: o rozwiązaniach prawnych i fiskalnych, które mogą pomóc w rozwijaniu patriotyzmu konsumenckiego, o znaczeniu znakowania żywności i o promocji polskich produktów.
Udział w konferencji biorą m. in.: przedstawiciele Krajowej Unii Producentów Soków, którzy zwracają uwagę na niekorzystne rozwiązania prawne, które mogą wpłynąć na popularność polskich produktów i uderzyć w niektóre branże. Unia zwraca uwagę m.in.: na próbę podniesienia podatku VAT na niegazowane napoje owocowe. To zdaniem sadowników mogłoby mieć wpływ na ograniczenie spożycia i zakupu soków z polskich owoców. Na szczęście pod naciskiem producentów owoców odstąpiono od tych planów.
W programie zaplanowano też dyskusję panelową.
PROGRAM
10.30 - Uroczyste otwarcie konferencji:
Marszałek Senatu RP Stanisław Karczewski,
Wicemarszałek Senatu RP Maria Koc
Ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie
WYSTĄPIENIA PRELEGENTÓW
10.50 - "Jakie rozwiązania prawne i fiskalne mogą pomóc w rozwijaniu patriotyzmu konsumenckiego?" - Senator Jerzy Chróścikowski, przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi
11.20 - "Znakowanie żywności a patriotyzm konsumencki" - Michał Rzytki, dyrektor Departamentu Promocji i Jakości Żywności w Ministerstwie Rolnictwa
11.50 - Przerwa kawowa
12.10 - "Dlaczego warto promować polskie produkty i marki wśród rodzimych konsumentów. Doświadczenia rynku producenckiego na podstawie polskich soków i napojów" - Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Teraz Polska; Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków
12.30 - „Razem napędzamy Polskę” - o patriotyzmie gospodarczym i konsumenckim Orlenu - Adam Bartosz Czyżewski, główny ekonomista PKN Orlen
12.50 - Przykład dobrej praktyki patriotyzmu konsumenckiego na przykładzie lokalnej agroturystyki - Alina Krawisz, gospodarstwo agroturystyczne Pachotówko
13.10 - Dyskusja panelowa
Prowadzenie: Adam Białczak, dziennikarz KRP Łukasz Pawelski, dziennikarz TAI TVP S.A.
14.00 - Podsumowanie i zakończenie konferencji
Fot. ks. AS/MJ
DJ