R E K L A M A



ŁUKÓW

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Co ma wspólnego filia biblioteki z ławeczką Sienkiewicza?
2015-04-29 07:46:11 Artykuł czytany 2355 razy


15 radnych poparło wniosek burmistrza Dariusza Szustka i zgodziło się na rozpoczęcie procedury likwidacji filii nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Łukowie. Przeciw było 4 radnych, a jeden wstrzymał się od głosu. Ta decyzja zapadła na sesji Rady Miasta, która odbyła się we wtorek 28 kwietnia.


Podjęcie uchwały o zamiarze likwidacji filii nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej mieszczącej się na osiedlu Unitów Podlaskich poprzedziła długa dyskusja. W „obronie” filii stanęli jako pierwsi radni Krzysztof Okliński i Mateusz Popławski, obaj reprezentujący m.in. mieszkańców osiedla gdzie mieści się oddział Miejskiej Biblioteki Publicznej. Radny Mateusz Popławski mówił m.in. o liście od mieszkańców i w ich imieniu prosił o zmianę decyzji. Podczas dyskusji podkreślano również, że koszty utrzymania oddziału nie są duże – to 50 tysięcy złotych rocznie. Jak argumentował radny Mariusz Chudek, miasto powinno na to stać.

Na argumenty za utrzymaniem filii odpowiadał burmistrz Dariusz Szustek. Jak przekonywał nikomu nie opłaca się utrzymywanie budynku, za który trzeba płacić czynsz, i z którego w skali roku korzysta niewiele osób. Mówił też o alternatywie dla czytelników: o remoncie głównego budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej. Na tę inwestycję z budżetu miasta ma być przeznaczone ponad pól miliona złotych. Po remoncie czytelnicy mają tam znaleźć komfortowe warunki. A do tego z osiedla Unitów Podlaskich jest tam bardzo blisko. Natomiast odnosząc się do kosztów utrzymania biblioteki, burmistrz stwierdził, że za te 50 tysięcy złotych można na przykład wyremontować skrzyżowanie na ulicy Partyzantów i Spokojnej (znajdujące się przy osiedlu Unitów Podlaskich) lub też wybudować nowy plac zabaw.

Dyskusja tocząca się na sesji była momentami bardzo emocjonująca. Te emocje gasił radny Artur Gałach. Przypomniał, że jest to dopiero początek procesu likwidacji filii biblioteki i przypomniał, że teraz opinię na ten temat będzie wydawać Wojewódzka Biblioteka Publiczna. I dopiero po tej opinii zapadną ostateczne decyzje.

A co z filią biblioteki ma wspólnego „ławeczka Sienkiewicza”. Zupełnie nic. Ale jak padło podczas dyskusji, jeżeli miasto stać na „ławeczkę”, której koszty wykonania oszacowano wstępnie na 100 tys. zł, to powinno też stać na utrzymanie filii biblioteki.

AKup/Łuków/DJ

wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Anna Kupińska
tel. 509 310 762
lukow@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • ....@......
    2015-05-06 21:19:27

    arrow

    Ty jak zwykle na zasadzie zdartej płyty,ciągle mierzysz według swoich zamierzeń i możliwości.Towarzyszu Szmaciak ,ja dwa razy matury nie zdawałem,nie pracowłem ani jednego dnia bez kwalifikacji a zapewniam cię mam je dość wysokie,galopek i łukowskich "koledzi" nie konczyłem,pracownikiem samorządowym tez nie jestem .Do kogo pijesz?Jakieś zadawnione urazy ? Antypisowski jesteś ,a ta polemika krąży wokół czytelnictwa to sobie poczytaj jakie kwalifikacje posiadają ludzie prawicy,jakie dyplomy ,jakich wyższych uczelni.Szczeka opadła? To nowy wymiar szmatawszczyzna skończyła się wraz ze zwycięskimi wyborami w 2010 roku.

  • @...
    2015-05-05 20:49:18

    arrow

    Skąd takie wnioski tęgi intelekcie? Szmaciaka to poszukaj lepiej w lustrze, mi z partiami i układami nie po drodze, za to Ty, oj Ty to garniesz z tego bagienka samorządowego całymi garściami. Masz co wpisać w CV jak pominiesz stołki samorządowe i załoczne studium na szybko bo trzeba mieć papir pod etat.

  • woltonie, nie ładnie.
    2015-05-04 21:00:03

    arrow

    Sam wzniecasz płomień pustej dyskusji i sam ją gasisz? Co ,argumentacji nie staje? Pustota dudni?Mieszek od pompowania ,pustych medialnych faktów juz się zuzył? "Gęby za lud krzyczące ,sam lud po zamyka."

  • ...
    2015-05-04 19:15:29

    arrow

    Ty heraldyk jakiś niedouczony jesteś ,pilnuj swego cepa i wystającej słomy z butów i nie sięgaj wzorców literatury polskiej ,bo z ciebie to typowy towarzysz Szmaciak.Czasy się zmieniają a ty ciągle o tym samym.Walczysz o czytelnictwo a zajezdza defetyzmem i obskurantyzmem.Rozwijają się chłopów.

  • heraldyk
    2015-05-04 18:36:24

    arrow

    ha ha ha szlachectwo powiadasz, herbu ciepła posadka...
    ...awans społeczny za pieniądze podatnika i partyjniactwo to jeszcze nie szlachectwo, ot Dyzma po łukowsku.

  • łukowianin
    2015-05-04 08:00:19

    arrow

    Moja propozycja to zlikwidować urząd burmistrza oraz radę miasta bo to też generuje niewymierne koszty, a i tak żadnego pożytku nie ma. Sami urzędnicy Urzędu Miasta zrobiliby to samo, a może i więcej bo bez politykowania.

  • do Marta
    2015-05-04 07:54:15

    arrow

    50 tys. ROCZNIE a nie miesięcznie

  • Marta
    2015-05-03 20:41:29

    arrow

    Z tej biblioteki korzysta wiele dzieci i starszych osób, którym ciężko jest przejść do miasta. 50 tysięcy miesięcznie jest szkoda, ale na premie dla pracowników urzędu już nie...a szkoda

  • andrju
    2015-05-03 18:48:40

    arrow

    Pacta sunt servanda, po prostu.Dziękuję za przypomnienie klasyki filmowej , skorzystam i obejrzę bo polska telewizja to jak mówi jeden z klasyków naszej rady to kloaka .Wy to się napracujecie i to ciekawe za co ,bo w moim przypadku szlachectwo zobowiązuje.

  • dr Henry Walton Jones
    2015-05-03 18:45:00

    arrow

    Lemingi, mochery, liberałowie, ci od wiadomego radia, postkomuniści, katole, lewaki, ci z katoprawicy, pisiory, platformiarze, słoiki, ci którzy stoją tam gdzie stało ZOMO, czarni, czerwoni, warchoły, lumpenliberałowie, wykształciuchy, łże elity, resortowcy, niepokorni, faszyści… możemy tak dalej, na pewno kilka określeń jeszcze się znajdzie. I tak sobie będziemy wrzucać, to na jednych to na drugich. „Zwierzęta w ogrodzie patrzyły to na świnię, to na człowieka, potem znów na świnię i na człowieka, ale nikt już nie mógł się połapać, kto jest kim”. I oto z dyskusji na temat zamknięcia biblioteki na Unitów Podlaskich doszliśmy do listy łukowskich agentów na Liście Wildsteina. Złapmy się zatem czegoś ciężkiego i zejdźmy na Ziemię. Co ma wspólnego filia biblioteki z ławeczką Sienkiewicza? Niby nic, ale utrzymanie biblioteki kosztuje 50tys, a budowa tak potrzebnej każdemu łukowianinowi ławeczki – około 100tys. I co będzie nam bardziej potrzebne i opłacalne? Ławeczka czy biblioteka?

  • łukowiak
    2015-05-03 16:09:44

    arrow

    może na sesji rady miasta któryś radny wreszcie zada pytanie Panu burmistrzowi kiedy zostanie uruchomiona w strefie ekonowicznej ta wielka fabryka ciastek. w czerwcu 2014 roku tak się duzo mówiło. minął prawie rok a tu nic się nie dzieje. i po co się było tak chwalic

  • zaczerpnięte z kultowego filmu
    2015-05-03 13:10:59

    arrow

    Henry: To jego imię. Henry Jones... Junior.
    Indy: Wolę imię "Indiana".
    Henry: Nasz pies nazywał się Indiana.
    Brody: Czy możemy już wracać do domu?
    Sallah: Pies!? Masz imię po psie!? Hahaha!
    Indy: Wiąże się z nim wiele miłych wspomnień.

  • pacta sunt delenda
    2015-05-03 13:06:16

    arrow

    Pewnie ma płacone EXTRA za wierszówkę w niedzielę i święta skoro tak pilnuje i wystukuje na klawiaturze...

  • andrju do kogoś tam
    2015-05-03 09:23:00

    arrow

    Oczywiście nie mierz według siebie ,oceniając innych bo taki ignorant jest jeden.

  • A....coś tam
    2015-05-03 07:11:10

    arrow

    Wiem, że nie mierzysz swoją miarą. Tak bywa

  • andrju
    2015-05-02 14:41:04

    arrow

    Ciebie przybiło.Nie mierze swoją miarą.

  • Andrju
    2015-05-02 07:54:49

    arrow

    Andrju Tobie rzeczywiście odbiło!

  • andrju
    2015-05-01 18:22:27

    arrow

    Lemingu jeden , przeczytaj jeszcze raz moją polemikę z Woltonem i dopiero zabieraj głos.Umknęło ci też zapewne ,ze Łukowem rządzi PiS czego chciała większość wyborców a wraz z nimi koalicję tworzy Przymierze dla Ziemi Łukowskiej czytaj dawne SLD oraz Łukowskie Porozumienie Samorządowe a z aprobatą dla koalicyjnych działań odnosi się PSL oraz jeden PAN ze wspólnoty samorządowej oczywiście nie ten, który jest szczupły inaczej.Nawet opozycja, inaczej głosuje na komisjach a inaczej głosuje na sesjach,udając ,że jest z platformy i memlowskiej stajni.Stara , sucharowa śpiewaka niedouczonych propagandystów reagujących na prawdę.Zrozum,PO ruguje Mickiewicza i Sienkiewicza z kanonu lektur-chyba wiesz -co to takiego,PO nie daje subwencji by ta wystarczyła na utrzymanie kultury ,oświaty i samorządu.Nie kłam twierdząc,że ostatnie lata były zapaścią w Łukowie ,to czym były kadencje Tymoszuka i Zemły? Amargedonem ? l ty obrońca czytelnictwa gardzisz Małym rycerzem w przeddzień roku Sienkiewicza,tobie na pewno była zbędna ta filia,skoro pogardzasz cenionymi przez Polaków bohaterami trylogii.Ty potrzebujesz rewolucji ,destabilizacji i nienawiści bo nic konstruktywnego dla mego miasta zaproponować nie umiesz.Lisku ciebie to na pewno należy zamknąć albo na odpowiednim oddziale z którego Łuków słynie ,albo po przetrzepaniu twej rudej kity zajmą się tobą odpowiednie slużby.Rozrywa Cie ciekawość co środowisko pisowskie czyta ? Proszę bardzo czytaj i korzystajz kanonu lektur mądrych ludzi dla których prawda to podstawa .Jerzy Targalski i Dorota Kania "Resortowe dzieci .Media" , tom II "Resortowe dzieci.Słuzby",codziennie "Gazetę Polska ", "Nasz Dziennik","W Sieci ", " Do rzeczy " w oryginale Jurgen Roth "Tajne akta S " coś na leżak, Marta Kwasnicka "Krew z mlekiem"," Aneks do raportu Wojskowych Słuzb Specjalnych " Antoniego Maciarewicza ,który Stanford, porównuje do bitwy warszawskiej,od czasu do czasu sięgam sobie po "Listę Wildsteina"na której figuruje bardzo dużo łukowskich agentów i wiele ,wiele innych pozycji.Czytaj bo kto czyta nie błądzi . Kto czyta w Łukowie będzie czytał a PIS na pewno w tym pomoże.Nie pluj jadem ,szkoda zdrowia.

  • andrju
    2015-05-01 18:22:19

    arrow

    Lemingu jeden , przeczytaj jeszcze raz moją polemikę z Woltonem i dopiero zabieraj głos.Umknęło ci też zapewne ,ze Łukowem rządzi PiS czego chciała większość wyborców a wraz z nimi koalicję tworzy Przymierze dla Ziemi Łukowskiej czytaj dawne SLD oraz Łukowskie Porozumienie Samorządowe a z aprobatą dla koalicyjnych działań odnosi się PSL oraz jeden PAN ze wspólnoty samorządowej oczywiście nie ten, który jest szczupły inaczej.Nawet opozycja, inaczej głosuje na komisjach a inaczej głosuje na sesjach,udając ,że jest z platformy i memlowskiej stajni.Stara , sucharowa śpiewaka niedouczonych propagandystów reagujących na prawdę.Zrozum,PO ruguje Mickiewicza i Sienkiewicza z kanonu lektur-chyba wiesz -co to takiego,PO nie daje subwencji by ta wystarczyła na utrzymanie kultury ,oświaty i samorządu.Nie kłam twierdząc,że ostatnie lata były zapaścią w Łukowie ,to czym były kadencje Tymoszuka i Zemły? Amargedonem ? l ty obrońca czytelnictwa gardzisz Małym rycerzem w przeddzień roku Sienkiewicza,tobie na pewno była zbędna ta filia,skoro pogardzasz cenionymi przez Polaków bohaterami trylogii.Ty potrzebujesz rewolucji ,destabilizacji i nienawiści bo nic konstruktywnego dla mego miasta zaproponować nie umiesz.Lisku ciebie to na pewno należy zamknąć albo na odpowiednim oddziale z którego Łuków słynie ,albo po przetrzepaniu twej rudej kity zajmą się tobą odpowiednie slużby.Rozrywa Cie ciekawość co środowisko pisowskie czyta ? Proszę bardzo czytaj i korzystajz kanonu lektur mądrych ludzi dla których prawda to podstawa .Jerzy Targalski i Dorota Kania "Resortowe dzieci .Media" , tom II "Resortowe dzieci.Słuzby",codziennie "Gazetę Polska ", "Nasz Dziennik","W Sieci ", " Do rzeczy " w oryginale Jurgen Roth "Tajne akta S " coś na leżak, Marta Kwasnicka "Krew z mlekiem"," Aneks do raportu Wojskowych Słuzb Specjalnych " Antoniego Maciarewicza ,który Stanford, porównuje do bitwy warszawskiej,od czasu do czasu sięgam sobie po "Listę Wildsteina"na której figuruje bardzo dużo łukowskich agentów i wiele ,wiele innych pozycji.Czytaj bo kto czyta nie błądzi . Kto czyta w Łukowie będzie czytał a PIS na pewno w tym pomoże.Nie pluj jadem ,szkoda zdrowia.

  • lisek
    2015-05-01 12:13:04

    arrow

    Brawo Andrju -przed nami jeszcze wiele rzeczy do zamknięcia. Ale żeby kogoś od lemingów......??????Lepiej odchudź ...mózg?

  • sonda tak
    2015-05-01 00:13:25

    arrow

    O to ile książek przeczytali można by zapytać radnych, którzy głosowali za likwidacją biblioteki. Czy jakieś przeczytali w ogóle czy może tylko pisemne rozkazy burmistrza?

  • Pisoland
    2015-05-01 00:03:10

    arrow

    Ale sie usmialem, haha. I to pewnie Tusk z Komorowskim biblioteke zamykaja jeszcze? W Lukowie rzadzi PiS i jak jest? Po tych 5 wyniszczajacych latach rzadu Pisu w Lukowie. Oto co ma Pis do zaoferowania - mowe nienawisci i wieczne kompleksy malego rycerza - i tego w kraju i tego w Miescie.

  • sonda
    2015-04-30 19:14:55

    arrow

    Ilu mieszkańców Łukowa przeczytało minimum jedną książkę w zeszłym roku?

  • andrju
    2015-04-30 18:15:48

    arrow

    Woltonie zgadzam się z Tobą i Ty zgadzasz się ze mną tylko jest jedna ale najważniejsza różnica ,że ja dążę do idealnego państwa ,ucywilizowanego ,typowo europejskiego a ty uwazasz ze w nim żyjesz.Wyjdż do ludzi ,porozmawiaj z nimi o godności osobistej,spytaj się co sadzą na temat Komorowskiego,Tuska i siedmioletnich ,niszczących lat platformy obywatelskiej przy okazji pomijając parę problemów i zdarzeń aby rozmowę uprościć.Jesteś typowym przykładem leminga ,który nie zauważył ze jego państwo jest zwijanie ,wygaszane a obywatele upokarzani i wypierani z tego co wypracowały wcześniejsze pokolenia Polaków.Polak nigdy nie był zakompleksiony ,zawsze miał swoja godność,moment dziejowy to był, przed objęciem rządów przez Tuska za rządów PiS i Lecha Kaczyńskiego ,to co jest wspólne z tym co narodziło się trzysta lat temu to zgoda narodu na zasadnicze zmiany bo reszta co jest nam znane z 1791 roku to Targowica czytaj Wsi to król który nie potrafi uwierzyć w potencjał własnego narodu ,choć w zestawieniu z Poniatowskim z komorowskim ten pierwszy wydaje się nacjonalistą polskim.Gratuluje dzielenia humanizmu na części, dla mnie humanizm jest jeden, nie podlegający relatywizowaniu,zło jest złem ,dobro dobrem.Rok 2015 jest kluczowy dla nas,skupmy się na wyborach prezydenckich a później na parlamentarnych i nie wybiegajmy dalej bo nie mamy wiele do powiedzenia poza kartka wyborcza a w międzyczasie warto zrozumieć ludzi i ich działania aby Łuków wydostał się z zapaści z której z powodzeniem wydobywa się od czterech i pól roku.

  • dr Henry Walton Jones
    2015-04-30 14:40:33

    arrow

    Godne życie? Jeszcze bardziej? Jesteśmy w najlepszej sytuacji ponad 300 lat. Ilu z nas nie ma dzisiaj telefonu komórkowego, telewizora, pralki, lodówki? Infrastruktura, w którą inwestujemy od lat i już jest a my spełniamy standardy średniego Państwa w Europie. Mamy szczęście żyć w wolnym i demokratycznym kraju – dowodzi tego chociażby ta dyskusja, gdzie możemy się spierać i wytykać rządzącym błędy. Państwa istniejące tylko teoretycznie faktycznie istnieją - takie jak Meksyk czy Libia jak również niestety spora część terytorium naszego sąsiada. Dowodem na to, że Polacy zaspokajają już swoje minimum jest ich wzrastająca aktywność. Wyjrzyjmy za okno i zobaczmy jak wiele inicjatyw społecznych powstaje na naszych oczach, jak Polacy z biednych i zakompleksionych staje się aktywnymi obywatelami i tworzą otoczenie wokół siebie bo chcą czegoś więcej od życia. To najwyższe potrzeby z piramidy potrzeb – samorealizacja i potrzeba uznania w których zawiera się umiłowanie do sztuki i wszelakiego humanizmu. I tu powinniśmy ułatwiać, dążyć do rozwoju – dzięki dostępie do naszych losów, nadal najczęściej spisanych na kartach ksiąg. Nadal – podstawową formą zdobywania prawdziwej wiedzy jest książka, pomimo trwającej rewolucji informacyjnej, w naszym miasteczku i innych podobnych ośrodkach. Dajmy ludziom dostęp do wiedzy, zmuszajmy ich do myślenia. I nie – nie ufajmy ślepo mediom, niezależnie którym, sami szukajmy odpowiedzi zamiast oczekiwać gotowych rozwiązań. A te odpowiedzi możemy znaleźć w literaturze. Chciałbym, żebyśmy mieli jak najmądrzejsze społeczeństwo – to naprawdę zapewni nam większe bezpieczeństwo niż kilka dodatkowych śmigłowców czy myśliwców.
    Nie rezygnujmy z tej biblioteki.

  • Roz - wój
    2015-04-30 13:29:55

    arrow

    Bronić rady i władzy - oni wiedzą lepiej, znacznie lepiej. A czytają mniej , znacznie mniej

  • do henrego vel indy
    2015-04-30 11:09:04

    arrow

    Popieram cię w zupełności twórz dzikie księgarnie,wypożyczalnie. Zostawiaj na ławce swoją ulubioną książkę by inni mogli czytać ,rozdawaj gazety ,czasopisma ,organizuj spotkania autorskie ale daj rozwijać się temu co trwałe,mocniejsze i rentowne.Wybacz o oświacie ,kulturze ,nauce nikt juz nie dyskutuje bo to aksjomat.Wyznacznikiem cywilizacji jest godne życie za godna placę,to unowocześnianie infrastruktury,to pozyskiwanie nowych źródeł energii,bezpieczenstwo wewnętrzne państwa služba zdrowia ,emerytury,policja , niezależny wymiar sprawiedliwości oraz bezpieczeństwo zewnętrzne silna armia propolska polityka zagraniczna,upodmiotowienie Polski w stosunkach z sąsiadami .To SA wyznaczniki,to SA czynniki państwotworcze ,państwa cywilizowanego a nie "dzikiego kraju " i "państwa teoretycznego "a ty indiana drepczesz i próbujesz wmówić, że zlikwidowanie klitki wyhamuje proces normalizacji w Polsce to się juz dzieje,porzuć swoje zażółcone karteczki z zebrań Postępowej Organizacji Partyjnej.

  • do pani rencistki nauczycielki.
    2015-04-30 10:48:27

    arrow

    Stare pędy były piękne i kiedyś zdobiły ogród ale dziś SA zbedne bo nie pozwalają na rozwój.Trochę romantyzmu droga pani.Pani przyzwyczajona jest pewnie do określonych działań lista ,areszt pod ścianę albo na zesłanie.Mówimy tu o bibliotece której rola się skończyła i aby kultura ,oświata przetrwała tak przetrwała trzeba ja umacniać,według Pani nomenklatury skracać front.Proszę czytać uważnie nie gałęzie a odrosty ,pędy i bardzo proszę bez tego odwetowego zacietrzewienia.Czytać , dużo czytać!

  • Rozwój
    2015-04-30 08:57:34

    arrow

    Jak ktoś chce czytać, to nadal będzie czytał. Andrju popieram.

  • rfrfrf
    2015-04-30 08:55:49

    arrow

    A może nowy projekt? Filia na każdym osiedlu, co Wy na to? Miasto na to stać

  • dr Henry Walton Jones
    2015-04-30 08:28:14

    arrow

    Wolę gdy znajomi wołają mnie "Indy", ale w naszym przypadku pozostańmy na formie oficjalnej.
    Biblioteka [gr.], instytucja, która pełni określone funkcje społeczne (badawcze, edukacyjne, kulturalne, rekreacyjne) przez planowe gromadzenie, opracowanie i udostępnianie zbiorów oraz informowanie o nich. To definicja Encyklopedii PWN, która w pierwszej kolejności określa bibliotekę nie jako budynek, ale jako instytucję i miejsce. A teraz fakty. Z biblioteki na os. Unitów Podlaskich korzysta regularnie ponad 800 osób. Oczywiście, zaraz padnie argument, że główna siedziba biblioteki jest niedaleko. Postawmy się zatem w roli tych, dla których ta odległość jest prawdziwą przeszkodą. Nie mówię tylko o emerytach, ale o wszystkich zabieganych ludziach lub nawet osobach bardziej leniwych. Czy zadaniem społeczeństwa jest utrudnianie i budowanie barier w dostępie do książek? Na całym świecie trendy są odwrotne - powstają "dzikie" biblioteki, prowadzone są akcje zostawiania książek na przystankach autobusowych i na ławkach - tak aby ta książka tam była i kusiła słowami "Otwórz mnie". Poziom czytelnictwa, który w małych miejscowościach jest bardzo niski, wiąże się z bezpośrednim dostępem do książki. Panie i Panowie, nie odwracajmy się tyłem do wyznacznika rozwoju cywilizacji.

  • do Andrju
    2015-04-30 07:47:10

    arrow

    Jako nauczycielka-rencistka nie będąca zwolenniczką obecnej władzy (jak większość pedagogów) nie zgadzam się z wpisem Pana Andrju. Tak chodzę do filii biblioteki, jest ona nam potrzebna a gdyby radnym z osiedla gdzie mieszkam był ,,działacz PiS” to także obrony biblioteki od niego oczekiwałabym. A gdy pisze Pan o podcinaniu suchych gałęzi to może zacząć można od Urzędu i radnych?

  • Nie ma po czym płakać
    2015-04-30 02:50:07

    arrow

    Wstyd to utrzymywać takie dziadostwo i jeszcze takie coś szumnie nazywać biblioteką

  • woltonie!
    2015-04-30 00:20:35

    arrow

    Mimo ze się kreujesz na człowieka oczytanego to jednak brak Ci odniesień do literatury polskiej.
    "Słowa uczą,przykłady pociągają"Kardynał Stefan Wyszyński.Wybacz, gdyby Święty Jan Paweł II zobaczył te klitkę na Unitów na pewno nie odniósł by tych slow do owego pomieszczenia z całym szacunkiem dla Pani kierownik.

  • o.o.
    2015-04-29 22:09:25

    arrow

    U nas to kultura runęła!

  • andrju
    2015-04-29 21:45:47

    arrow

    Nauczycieli ,którzy non stop się dokształcają i w niejednej bibliotece czas dość długi spędzili i mają skalę porównawczą jak wyglądają tego typu obiekty.Główna biblioteka wymaga remontu bo owi nauczyciele najczęściej w niej przebywają i czasami się zastanawiają czy wraz z niesionaą kwerendą lub rewersami nie wziąć ze sobą kasku ochronnego aby tynk się nie sypał na głowę ,kilkugodzinna praca mogłaby być przerwana kawą ,drobnym lunchem a tego w powiatowej bibliotece nie uświadczysz.Potrzeba digitalizowania zbiorów i unowocześniania pomieszczeń nie tylko potrzeba owych zaoszczedzonych 50 tysięcy ale i jeszcze więcej.Pomieszczenie zaadoptowane z przejścia miedzy blokami z czasów późnego Gierka nigdy nie zaspokoi wyrafinowanych potrzeb wytrawnych czytelników juz sama nazwa filia to było nadużycie.Emeryci maja bogatszą bibliotekę w domu a zwłaszcza tomy dzieł Sienkiewicza i innych wieszczy których dzisiaj i tego pierwszego ruguje się ze szkoły i kanonu lektur.To dziwne ze działacze PO ,medialnie obrońcy biblioteki jeszcze w tej partii tkwią, nie widząc , ż e to ich partia powalila na kolana a w niektórych momentach zlikwidowała polską oświatę,kulturę i naukę o pogorszeniu codziennego życia nie będę wspominał bo o tym wiedza doskonale seniorzy wiążący ledwo koniec z końcem a tak troskliwie zabiegajacy dla nich i wylewajacych krokodyle łzy za utraconą qwzi filią.Emeryt nie ma czasu na czytanie bo walczy o byt a nie o bibliotekę i jeżeli już ktoś powołuje się na autorytet nauczycielski to właśnie nauczyciele wiedzą co najlepsze dla łukowskiej oświaty i kultury. Róża aby kwitła tez należy ją przycinać i usuwać chore , zbędne pędy i odrosty.

  • dr Henry Walton Jones
    2015-04-29 20:42:48

    arrow

    "Biblioteka jest instytucją, która całym swoim istnieniem świadczy o rozwoju kultury. Jest ona, bowiem skarbnicą piśmiennictwa, przez które człowiek wyraża swój zmysł twórczy…" /Jan Paweł II/
    Wstyd mi, że u nas, nawet w tak małym symbolicznym stopniu, ale jednak - kultura cofa się

  • likwidacja biblioteki
    2015-04-29 16:47:55

    arrow

    W obecnej radzie jest spora grupa emerytowanych i aktualnie uczących nauczycieli.Burmistrz też pedagog,wice humanista.Wstyd panowie.

  • c
    2015-04-29 08:49:41

    arrow

    To nieszczęsne skrzyżowanie było remontowane wielokrotnie. Najgorzej jest małpować głupie rozwiązania techniczne ...które u nas się nie sprawdzają, a my z upartością udowadniamy, że jest inaczej. Jest wiele ważniejszych skrzyżowań typu Wyszyńskiego/Partyzantów; Dmocha/Piłsudskiego do poprawy itp. Place zabaw tak tylko dzieci brak !!!

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Łuków

w lewoMarzec 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kondolencje

Najnowsze Informacje