R E K L A M A



ŁUKÓW

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Łuków: zamierzają powołać Miejsko - Powiatowy Komitet Strajkowy
2019-04-19 10:05:58 Artykuł czytany 2087 razy


Nauczyciele z I LO im. T. Kościuszki w Łukowie ponownie podjęli dziś, 19 kwietnia, akcję strajkową. Strajk trwa nieprzerwanie w łukowskich szkołach podstawowych i przedszkolach. Pojawił się też pomysł na utworzenie Miejsko - Powiatowego Komitetu Strajkowego.


W czwartek 18 kwietnia w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu łukowskiego nauczyciele zawiesili akcję strajkową. Jak ustaliliśmy, zrobili to przede wszystkim po to, aby wystawić oceny uczniom klas maturalnych. Natomiast dziś, 19 kwietnia, akcję strajkową ponownie podjęto w I LO im. T. Kościuszki. Jak usłyszeliśmy od komitetu strajkowego, taki był właśnie ich plan.

Tymczasem na wtorek 23 kwietnia w szkołach ponadgimnazjalnych zaplanowano zwołanie Rad Klasyfikacyjnych. Ale jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy nauczyciele wezmą w nich udział, dziś jeszcze nie ma.

Nauczyciele chcą natomiast powołać Miejsko – Powiatowy Komitet Strajkowy. To inicjatywa członków komitetu ze Szkoły Podstawowej nr 2, którą już wsparli nauczyciele z „Kościuszki”. Pozostałe placówki mogą zgłaszać się do tych dwóch komitetów po szczegółowe informacje. Nauczyciele zamierzają również wziąć udział w manifestacji w Warszawie zaplanowanej na wtorek 23 kwietnia.

AKup [ja]
wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Anna Kupińska
tel. 509 310 762
lukow@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • do kkk
    2019-04-22 14:51:58

    arrow

    Podoba mi się zrównoważony ton tej wypowiedzi, choć nie ze wszystkim się zgadzam.
    Warto by było uświadomić sobie kilka rzeczy:
    1. Nie ma merytorycznych związków zawodowych w oświacie. Są dwie zawodowe przybudówki polityczne, które uaktywniają się i usztywniają w momencie, gdy władzę sprawuje strona politycznie przeciwna (zwróćmy uwagę, że popierają obecny strajk te publiczne osoby - aktorzy, piosenkarze, politycy - które wcześniej angażowały się w marsze KOD). A zatem bardzo łatwo rozgrywać każdy głos w tej sprawie. Może nie ma merytorycznych związków również dlatego, że to ogromna grupa zawodowa z różnymi ludźmi i różnym oglądem rzeczywistości. Nie wiem. Nie oceniam – stwierdzam po prostu.
    2. Zadałeś pytanie, dlaczego teraz ten strajk, a nie wcześniej…. Myślę, że nałożyło się tu kilka przyczyn. To że był inspirowany politycznie i wykorzystywany politycznie był i jest – o tym było w poprzednim punkcie. Natomiast to, że sprawa jest poważniejsza i nie można jej sprowadzić tylko do „aparatczyka związkowo-partyjnego” pana Broniarza – świadczy o tym skala tego protestu (tu prawdziwe dane oscylują w okolicy 70 – 80 % strajkujących szkół – dane niższe podawane przez MEN wynikają z tego, że do statystyk MEN bierze, jak sądzę, również szkoły nieaktywne, które jedynie figurują gdzieś tam w papierach a fizycznie nie prowadzą naboru, nie pracują, zatem nie strajkują). Dlaczego teraz? Po prostu sytuacja dojrzewała: narastające lekceważenie tego zawodu (czemu w niemałej części winni są sami nauczyciele, a raczej ta część z nich, która nigdy nie powinna trafić do zawodu), traktowanie oświaty przez kolejne rządy jak łupu na tu i teraz bez długofalowej wizji, ogromnie roszczeniowa postawa znacznej części rodziców, finanse – a ostatnio wyraźnie lekceważące traktowanie nauczycieli przez rząd – wyobrażasz sobie, że rząd na 11 listopada ubiegłego roku zamiast dogadać się z policją wysyła do ochrony planowanych pochodów wojsko – tak jak teraz zamiast się dogadać wysyła na egzaminy strażaków i leśników z przygotowaniem pedagogicznym? Albo pomysły, żeby dyrektor szkoły jednoosobowo wystawiał oceny i klasyfikował uczniów? No przecież to nic innego, jak powiedzenie: buzia w ciup! Nie jesteście niezastąpieni - a nawet przeciwnie: wasza praca, oceny, klasyfikowanie – nic nie znaczy – każdy może to robić, my(rząd, państwo, rodzice, uczniowie) poradzimy sobie bez was. Każdy może to robić… Otóż nie, nie każdy. A dawanie tego do zrozumienia to demontaż zasad, prawideł i reguł, które jak się wydawało są stałe i niezmienne….
    3. Wyjątkowa rola nauczyciela moim zdaniem nie została zniszczona tym strajkiem, jak piszesz – nie została, bo już od dawna nie była wyjątkowa. Ksiądz, lekarz, nauczyciel - te zawody (powołania?) już od dawna przestały być wyjątkowe. Dlaczego? Bo skutecznie pozbyliśmy się z życia publicznego wszystkich autorytetów – z różnych przyczyn, również za przyczyną samych zainteresowanych, ale przede wszystkim dlatego, że wszyscy znamy się na wszystkim i bardzo łatwo przychodzi nam publiczne ocenianie, ośmieszanie, deprecjonowanie.
    4. Zgadzam się, że tracą na tym dzieci (uczniowie). Ale równą odpowiedzialnością obarczyłbym tym związkowców jak rząd. A może nawet rząd większą. Bo przecież ten strajk jest efektem sporu zbiorowego trwającego od kilku miesięcy – on nie wydarzył się z dnia na dzień. Natomiast w mojej ocenie nauczyciele powinni go zawiesić (zakończyć) na czas egzaminów i klasyfikacji – bo dobro ucznia jest najważniejsze (dla rządu powinno być również najważniejsze – dlatego branie nauczycieli na przetrzymanie jest nie w porządku przede wszystkim wobec uczniów)
    5. Nie wiążę żadnych doraźnych nadziei z tzw. okrągłym oświatowym stołem – to są w mojej ocenie igrzyska dla tłumu (tak jak Okrągły Stół w 1989 roku – wiadomo, że wszystko rozegrało się w Magdalence). Ale dobrze, że będzie - może pozwoli on z twarzą wyjść z tej sytuacji obu stronom i zakończyć ten spór. Widzę w tym jeszcze jeden pozytyw: może wreszcie zaczną się prawdziwe zmiany w oświacie, zmiana całego systemu, odbiurokratyzowanie, wyrzucenie co najmniej 80% zapisów Karty Nauczyciela, docenianie bardzo dobrych nauczycieli, przyciągnięcie do zawodu młodych energicznych ludzi.
    6. Na koniec: niech pamiętają ci, którzy z takim znawstwem piszą o pracy nauczycieli, że szkoła to nie jest tartak, fabryka śrubek czy piekarnia (z całym szacunkiem dla tych zawodów) – podmiotem (i choć to źle brzmi: produktem pracy szkoły) nie jest klocek drewna, wał korbowy czy chleb razowy z blaszki – ale żywy człowiek, formowany przez 7, 8 godzin dziennie przez pięć dni w tygodniu przez kilkanaście lat swojego życia. A ci, którzy formują tego człowieka, powinni wyrastać ponad społeczną przeciętność – również w manifestowaniu swojego niezadowolenia (piosenki z krową i świnią to chyba nie jest odpowiedni poziom) – ale jest jak jest, a może być tylko gorzej, jeśli do zawodu nie będą przychodzić odpowiedni ludzie…. A nie będą, jeśli system oświatowy się nie mieni.
    Wszystkiego dobrego!

  • kkk
    2019-04-22 00:28:20

    arrow

    Ktoś tutaj napisał, że podłe i moralnie naganne jest stanie z boku. Nie zgadzam się z ogólnie przyjętym twierdzeniem, że strajk jest walką w interesie nauczycieli i zmierza do poprawy w edukacji.

    Nie oszukujmy rzeczywistości. Podwyżki w ostatnich latach nie było. Wtedy też nie było strajku. Likwidowano szkoły - ile ich zlikwidowano w naszym regionie? Strajku nie było. Niewielkie, ale jednak, podwyżki są od stycznia. Rząd zaproponował jakieś rozwiązania - takie na jakie jest go stać. Oczekiwania ZNP są poza możliwościami rządu i ZNP chyba o tym wie doskonale. Uparte z gruntu odrzucanie każdej wypowiedzi strony rządowej zdradza, że chyba nie do końca chodzi o to, żeby się dogadać, ale o to by strajk trwał. Zresztą widać to w podejściu do nauczycieli, którzy do strajku nie podeszli. Niestety nie jest to dobre świadectwo. Każdy ma prawo do strajku i każdy ma prawo nie strajkować ale wszyscy mają obowiązek szanować swoje zdanie.

    Obawiam się, że nauczyciele zostali wykorzystani do politycznych rozgrywek. Ktoś powie, że to nieprawda. Ale kiedy się strajk zakończy? Wtedy, gdy decyzję podejmie zarząd ZNP, który jest politycznie umocowany po przeciwnej stronie barykady niż rząd. I tutaj, żeby było jasne, nie chodzi mi o to, by bronić rządzących czy ich atakować. Chcę bronić prawdy. Skoro w dniu rozpoczęcia strajku widzę na jednej ze stron informacyjnych podaną wiadomość, że jest to największy od 25 lat strajk nauczycieli zacząłem się zastanawiać, co właściwie się teraz stało. Dlaczego właśnie teraz? Proszę zwrócić uwagę na dwie rzeczy.
    Po pierwsze: Wyjątkowa rola nauczyciela została zniszczona przez ten strajk i nie pomogą żadne selfie czy jak się zdarzało napisane z inspiracji komitetów strajkowych (jakże to uczciwe swoją drogą!) na kostce brukowej hasła poparcia dla nauczycieli ze strony uczniów. Zniszczenie to jednak nie ma tyle charakteru personalnego, ale jest, obawiam się że niestety zaplanowanym programem destabilizacji państwa Polskiego i skłócenia Polaków. Nauczyciele już są skłóceni ze sobą. W ten sposób ktoś z zewnątrz pięknie może sterować całością. Jest to doskonała próba nacisku na ogromną część społeczeństwa. Oczywiście nie bez kampanii wyborczej, która będzie na tym strajku zbudowana.
    Po drugie: Miejsce dzieci w tym strajku. Edukacja zmierza do dobra dziecka, jego kształcenia i wychowania. W dniu rozpoczęciu strajku na stronie ZNP pojawiła się odezwa, która była skierowana do uczniów. Oprócz prośby o zrozumienie znalazło się w niej zdanie mówiące o tym, że nauczyciele chcą pokazać jak walczyć o swoje prawa. To jest zdanie napisane przez nauczyciela? W mojej ocenie taka forma strajku jest antyprzykładem. Zadanie nauczyciela to najpierw być przy uczniu. Wszyscy wiedzą, ze strajk skończy się (zdaniem ZNP), gdy zostaną uchwalone podwyżki zgodne z oczekiwaniami strajkujących. Czy naprawdę podwyżka rozwiąże problem edukacji? Czy Ci nauczyciele mając więcej będą lepsi? Uposażenie nauczyciela i jego rozliczenie pracy jest na pewno budzące wielkie emocje ze strony tych, którzy liczą i tych którym liczą pieniądze i pracę. Status nauczyciela, rola, zadanie, odpowiedzialność. To wszystko powinno być najpierw zrozumiane przez społeczeństwo następnie zrozumiane przez samych nauczycieli. Ale jeśli tylko ma być rozwiązana wysokość wynagrodzeń obawiam się że edukacji to wcale nie zmieni. A dzieci w tym wszystkim będą ofiarami. Zamiast być przy nich, szczególnie w dniach egzaminu gimnazjalnego i egzaminu klas VIII, strajkujący odeszli od swoich uczniów. Nie wiem, jak może czuć się wychowawca czy nauczyciel przedmiotu, jaki był zdawany tego dnia, gdy widzi uczniów idących na egzamin. Oddanie uczniów, odejście od nich nie jest strajkiem. Ośmielę się powiedzieć, że jest formą ucisku nawet w pewnym sensie terroru, przemocy.

    Niektórym na wzburzenie tych kilkoro słów zostawiam prosząc, byście przeczytali i do nich się odnieśli.

  • Nick
    2019-04-21 22:55:28

    arrow

    Na tyle co nauczyciele pracują to zarabiają za dużo, dzieciaki olali bo niby o "godność walczą". Ludzie mniejsze pieniądze zarabiają a moją dużo bardziej odpowiedzialną pracę. Pokażcie swoje pity ludziom to się zdziwią jak "mało" zarabiacie. Mam nadzieje że Rząd się za was weźmie.

  • pytanie do strajkujących
    2019-04-21 05:41:49

    arrow

    Czy w środę strajk będzie kontynuowany?

  • bezrobotny
    2019-04-20 18:29:09

    arrow

    Ja żadnej pracy się nie boję, ale z moim wykształceniem nie ma dla mnie pracy w Łukowie. Mam pomysł na biznes ale nie mam kasy na start, może by tak jacyś nauczyciele weszli ze mną w spółkę, ja mam pomysł a wy czas bo jak widzę to i tak nie macie nic do roboty. Tak myślę że kasę na wkład to na pewno macie, bo jak się nie ma kasy to trzeba chodzić do roboty. To jak będzie?

  • Popieram Belfrów!
    2019-04-20 15:28:00

    arrow

    Trzymajcie się nauczyciele, nie łamcie się i trwajcie a wywalczycie godność, podwyżki oraz zmiany w edukacji! Popierający Rodzic

  • ...
    2019-04-20 14:03:56

    arrow

    Jestem dumna ze nauczyciele maja nadal głowy w górze.
    Ludzie z charaterem, mający swiadomości koniecznoci zmian w edukacji i wszelkich niedogodnien w drodze do nich
    Wielki szacunek dla nauczycieli z SP2 i I LO !

    Podłe i moralnie niskie jest przeczekanie, stanie z boku.

    Wazne jest by nasze dzieci uczyli ludzie odwazni,majacy własne zdanie i nie bojacy sie głosno mówic , ze jest zle

    Wstyd dla tych placowek ktore nie wzieły udziału w strajku.
    ludzie bez samodzielnego myslenia?

  • Do bezrobotny
    2019-04-19 23:50:46

    arrow

    Bezrobotny znaczy nierób,nie?Ciekawe dlaczego. Kwalifikacje za wysokie czy za 1700 się nie opłaca ruszyć tyłka?pozdrowienia dla robów

  • Do bezrobotny
    2019-04-19 23:28:56

    arrow

    Jaka kadra? Kto po wyższych studiach zechce pracować za 1700?
    Pomyśl, może się załapiesz i przygotujesz do egzaminu z rozszerzonej fizyki.Swoją drogą może nie każdy powinien do tej szkoły trafić? Kiedyś były 4 oddziały.

  • Ski
    2019-04-19 21:35:15

    arrow

    Jeżeli nauczyciel zawodu w czasie strajku mówi do ucznia szkoły ponadgimnazjalnej - Po co żesz przyszedł do szkoły? To co robić w sytuacji gdy syn zakomunikuje że nie chce mi się już tam chodzić? Sam straciłbym wszelkie chęci. Kiedy przed egzaminami lub maturami dobrze byłoby powtórzyć coś, przygotować psychicznie nawet młodzież jest ona zdezorientowana, niepewna czy wogole one się odbędą. Co te dzieci Wam zrobiły? Czy potrzeba było takiej formy strajku?

  • @do rodzic
    2019-04-19 18:21:28

    arrow

    Nie uogólniaj,że wychodzą tacy madrzyCi co staraja się na intratne studia to juz od poczatku liceum chodzą na korepetycje z przedmiotów,które będa im potrzebne do lepszej średniej,jeżdżą na kursy, które są płatne,równiez na korepetycje do nauczycieli akademickichTe bajki to możeszpisac ,ale nie tym co tego może nie wiedza.Z każdej szkoły wychodzą dobrzy i słabi absolwenci ,też i z tej

  • @Rodzic
    2019-04-19 17:46:51

    arrow

    jakby się jeden z drugim uczył cały rok to by nie miał zaniżonych ocen. Bimba 3 lata a teraz mamusia z tatusiem rozpacza że zaniżone oceny. Gdzie byliście do tej pory. Też Rodzic.

  • Rodzic
    2019-04-19 16:33:22

    arrow

    Brawo nauczyciele I LO wykonujecie solidną pracę i należy się Wam uznanie.Dzięki temu młodzi ludzie wychodzą z tej szkoły z otwartymi na świat głowami i sercami, nie wyrastają na zapyziałych i zakompleksionych i niedouczonych hipokrytów.

  • Rodzic
    2019-04-19 16:33:21

    arrow

    Brawo nauczyciele I LO wykonujecie solidną pracę i należy się Wam uznanie.Dzięki temu młodzi ludzie wychodzą z tej szkoły z otwartymi na świat głowami i sercami, nie wyrastają na zapyziałych i zakompleksionych i niedouczonych hipokrytów.

  • bezrobotny
    2019-04-19 14:29:24

    arrow

    Strajkujcie sobie do usranej śmierci. Po wakacjach będą nowe kadry w szkołach, może w mniejszej obsadzie ale jakoś dadzą sobie radę. A wy sobie strajkujcie oczywiście za darmo. Jak głód do d..y zajrzy to odechce wam się strajku. Udowodnijcie że można żyć bez pracy.Pozdrawiam nierobów.

  • Rodzic
    2019-04-19 14:23:27

    arrow

    Co wy piszecie jak myślą o uczniach,zaniżajac oceny,to co zrobili z maturzystami to cios poniżej pasa,walczą o podwyżki a dzieci do matury nie przygotowali,zero powtórzeń,tylko zależy im na korepetycjach by rodzic płacił

  • Rodzic
    2019-04-19 14:05:38

    arrow

    To jedyne właściwe wyjście.Trzymajcie się.To powód do dumy, że uczycie nasze dzieci.

  • Rodzic
    2019-04-19 13:48:56

    arrow

    Co wy piszecie jak myślą o uczniach,zaniżajac oceny,to co zrobili z maturzystami to cios poniżej pasa,walczą o podwyżki a dzieci do matury nie przygotowali,zero powtórzeń,tylko zależy im na korepetycjach by rodzic płacił

  • j24
    2019-04-19 12:17:00

    arrow

    Rząd który daje podwyżki to pluje w twarz a ten który nic nie dawał był OK

  • Z gminy
    2019-04-19 11:54:20

    arrow

    Nauczyciele w gminie rowniez się nie poddają. Egzaminy przeprowadzone ale dalej walka o lepsze jutro i lepsza edukację.

  • Kolo34
    2019-04-19 11:46:42

    arrow

    Chciałem odpuścić strajk. Ale przelała się we mnie gorycz po słowach Szydło, że 2 godziny większe pensum to tym samym tylko 2 godziny większy czas pracy nauczyciela, a na te brednie minister Zalewska milczy, brak słów istne upodlenie...

  • rodzic
    2019-04-19 11:30:48

    arrow

    Rozumiem, że Święta spędzą w miejscu pracy.

  • rodzic
    2019-04-19 11:21:51

    arrow

    Nie wiem czy to takie super rozwiązanie, siedleckie szkoły już dawno zawiesiły strajk.

  • Az
    2019-04-19 10:25:35

    arrow

    Jednak myślą o uczniach. Chyba cały czas, bo przyszłość oświaty leży im na sercu. Mimo że są opluwani przez większość.

  • pytanie
    2019-04-19 10:18:20

    arrow

    Czego przez Łukow nie pomaszerujecie,tylko tam ,gdzie przez osiem lat mieli uczciwe społeczeństwo gdzieś,a teraz skłócaja.

  • Głos rozsądku
    2019-04-19 10:18:04

    arrow

    Brawo nauczyciele. Dziękujemy, ze w 1 LO pomyśleli o uczniach klas maturalnych i nadal walczą o swoje. Szacunek i właściwa postawa. Nie możecie pozwolić, by rząd pluł Wam w twarz. Walczcie.

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
foto

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego to dokument...
2019-05-23 16:44:12 Kategoria:

Lato zbliża się wielkimi krokami. Część z nas tegoroczny urlop spędzi poza granicami naszego kraju. Planując taki wyjazd warto jednak pamiętać, że zagraniczna...

więcej »
foto

Zwiedzanie Lublina wynajętym samochodem - poznaj nasze...
2019-05-22 13:03:35 Kategoria:

Lublin jest coraz popularniejszą destynacją wśród podróżujących po całym kraju. Stolica Lubelszczyzny ma swój wyjątkowy klimat, który kusi zarówno do dłuższych...

więcej »
foto

Międzynarodowy Dzień Mycia Samochodów
2019-05-19 00:01:00 Kategoria:

W związku z Międzynarodowym Dniem Mycia Samochodów warto przyjrzeć się swojemu pojazdowi i poświęcić mu trochę czasu. Czyste auto ma znaczący wpływ na bezpieczną...

więcej »

Łuków

w lewoMaj 2019w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1

ŁUKÓW, 01.05

„Smykolandia” w łukowskim parku

więcej »
2 3

ŁUKÓW, 03.05

Łuków: rusza czwarta edycja „Jetro Cinema Summer”

więcej »

ŁUKÓW, 03.05

3-maj się, Konstytucjo

więcej »

ŁUKÓW, 03.05

Łuków: obchody rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja

więcej »
4 5

ŁUKÓW, 05.05

Wola Okrzejska: Dzień Konia w Sienkiewiczówce

więcej »
6 7 8

ŁUKÓW, 08.05

Gmina Adamów: Tydzień Bibliotek

więcej »
9

ŁUKÓW, 09.05 10:00

Łukowscy policjanci zapraszają na debatę

więcej »
10

ŁUKÓW, 10.05

Wieczór w łukowskim amfiteatrze

więcej »
11

ŁUKÓW, 11.05

Dzień Zdrowia dla Łukowa

więcej »

ŁUKÓW, 11.05

Łuków będzie gościł zapaśników z całego województwa

więcej »
12

ŁUKÓW, 12.05

Złoty wiek w Kinie Łuków

więcej »

ŁUKÓW, 12.05 15:00

Łuków: Wiosenny Piknik dla Mai Przegalińskiej

więcej »
13

ŁUKÓW, 13.05

Gmina Stanin: płukanie sieci wodociągowej

więcej »
14

ŁUKÓW, 14.05 17:00

Wojewoda lubelski przyjedzie do Serokomli

więcej »
15 16

ŁUKÓW, 16.05 17:00

Spotkanie założycielskie Łukowskiego Towarzystwa Strzeleckiego

więcej »
17 18

ŁUKÓW, 18.05

Zlot Foodtrucków na Placu Solidarności i Wolności w Łukowie

więcej »

ŁUKÓW, 18.05

Łuków: Przegrani Zwycięzcy

więcej »

ŁUKÓW, 18.05

Łuków: Noc Muzeów

więcej »
19

ŁUKÓW, 19.05

Zlot Foodtrucków na Placu Solidarności i Wolności w Łukowie

więcej »

ŁUKÓW, 19.05

Łuków: podejmij „wyzwanie wilka”

więcej »

ŁUKÓW, 19.05

Bóg nadzieja w nas

więcej »

ŁUKÓW, 19.05 12:00

Będzie Bieg Kolarski, będą utrudnienia w ruchu

więcej »

ŁUKÓW, 19.05 15:00

Wyścigi wózków w Łukowie

więcej »

ŁUKÓW, 19.05 16:00

ŁOK: „Niedziela z teatrem”

więcej »

ŁUKÓW, 19.05 19:00

Koncert organowy w Łukowie

więcej »
20

ŁUKÓW, 20.05

Sesja Rady Miasta w Łukowie

więcej »

ŁUKÓW, 20.05

Zwycięzcy z Zalesia

więcej »
21

ŁUKÓW, 21.05 18:00

ŁOK: wystawa Jerzego Majka

więcej »
22

ŁUKÓW, 22.05

Radoryż Smolany: I Turniej Proobronny

więcej »
23

ŁUKÓW, 23.05

Sztafeta Niepodległości Łuków – Sokołów Podlaski

więcej »
24

ŁUKÓW, 24.05

Łuków: „Jutro będziemy szczęśliwi”

więcej »

ŁUKÓW, 24.05

Dni Łukowa 2019. Szczegółowy program

więcej »

ŁUKÓW, 24.05

Dni Łukowa na sportowo

więcej »

ŁUKÓW, 24.05

Powiat łukowski: Dzień Radości i Zabawy w Zespole Placówek

więcej »

ŁUKÓW, 24.05

Zawodnicy KSW Łuków w Kadrze Narodowej

więcej »
25

ŁUKÓW, 25.05

Dni Łukowa 2019. Szczegółowy program

więcej »

ŁUKÓW, 25.05

Zawodnicy KSW Łuków w Kadrze Narodowej

więcej »
26

ŁUKÓW, 26.05

Girls Riders z Łukowa zapraszają do Pratulina

więcej »

ŁUKÓW, 26.05

Dni Łukowa 2019. Szczegółowy program

więcej »

ŁUKÓW, 26.05

Łuków: oddaj krew – uratuj życie

więcej »
27 28 29 30 31

Kondolencje

Najnowsze Informacje