Nasz pobyt w Grecji powoli zmierza ku końcowi, ale nie myślimy o tym - cały czas mamy bardzo dużo zajęć. Pan dyrektor Baranowski integruje wszystkich uczestników projektu w języku angielskim, a pani Czerska-Pawlak rozmawia z Grekami po grecku.
Dziś nasi gospodarze zabrali nas na lekcje CLIL, które odbywały się w helleńskiej scenerii miejscowości Epidaurus oraz pierwszej greckiej stolicy. Tu usłyszeliśmy m.in. o historii ogromnego mogącego pomieścić 13 tysięcy widzów amfiteatru w Epidauros. Na kamiennych siedziskach odbyła się tu zakończona quizem lekcja o budowie teatru i specyfice pracy aktorów oraz pokaz akustyki obiektu ze scenami tragedii greckich. Licząca ponad 2300 lat widownia w Epidauros do dziś jest sceną dla sztuk teatralnych. Następnie odwiedziliśmy muzeum gdzie zwróciliśmy uwagę na starogreckie inskrypcje starając się je zidentyfikować. Następnie poznaliśmy grecki stadion i liczne świątynie.
Po typowym greckim obiedzie - obfitym i niespiesznym - udaliśmy się na Półwysep Peloponeski, do miasta Napflio. W czasach Grecji archaicznej był to ważny portu, a w latach 1829-1834 pierwsza stolica państwa greckiego. Dziś można tu zwiedzić zamek i mury obronne, a samo miasteczko jest niezwykle malownicze. Tu odbyła się ostatnia lekcja CLIL o przeplatającej się historii kolejnych władców tego miejsca Ottomanów, Franków i Wenecjan, których znaki można dostrzec w wielu miejscach.
Kolejnym obiektem do podziwiania na naszej trasie był Kanał Koryncki, zbudowany w 1863 roku. Łączy on Morze Egejskie z Morzem Jońskim i ma długość 6340 m oraz 24 m szerokości.
W spotkaniu wszystkich szkół realizujących projekt Comenius „Stwórzmy wielokulturową Europę”, łukowskie Gimnazjum nr 2 reprezentują: Marta Lada, Zuzanna Sawicka i Patrycja Zabłocka – uczennice oraz nauczycielka Agnieszka Czerska-Pawlak i dyrektor szkoły Artur Baranowski.
„Stwórzmy wielokulturową Europę” to projekt, którego celem jest poznanie i przełamanie barier kulturowych, stereotypów oraz wzbudzenie akceptacji i tolerancji w stosunku do różnych kultur. Promuje on również nowoczesne metody nauczania CLIL oraz LdL z użyciem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Chodzi w nim też o to, aby uczniowie jak najlepiej opanowali komunikowanie się w języku angielskim. Gimnazjum nr 2 jest koordynatorem projektu, który realizują szkoły z Hiszpanii, Rumunii, Finlandii, Litwy, Grecji, oraz Turcji. Projekt ruszył w listopadzie w ubiegłym roku. Wyjazd do Grecji jest czwartym spotkaniem uczniów zaangażowanych w projekt.
Więcej zdjęć można obejrzeć TUTAJ
AKup [MSz]