R E K L A M A



ŁUKÓW

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Władze Łukowa planują przenieść przedszkole do szkoły
2016-04-29 18:15:00 Artykuł czytany 3696 razy


Podczas sesji Rady Miasta burmistrz Dariusz Szustek zapowiedział, że planowane jest przeniesienie Przedszkola Miejskiego nr 2 do budynku Szkoły Podstawowej nr 5. Z obu tych placówek miałby powstać Zespół Szkolno - Przedszkolny.


Podczas ostatniej sesji Rady Miasta, która odbyła się w czwartek, 28 kwietnia, radny Piotr Płudowski zapytał burmistrza o to, czy wciąż aktualna jest zapowiedź przeniesienia Przedszkola Miejskiego nr 2 do budynku Szkoły Podstawowej nr 5. Takie informacje pojawiały się na początku tego roku. Udzielając odpowiedzi burmistrz Dariusz Szustek potwierdził, że są takie plany. Jak mówił, z obu placówek można by było utworzyć Zespół. Takie działania już w mieście przeprowadzano, łącząc dwa miejskie przedszkola numer 5 i 6 ze Szkołą Podstawową nr 1.



W swojej wypowiedzi burmistrz nie określił kiedy miałoby dojść do połączenia obu placówek, ani jakie plany władze miasta mają wobec budynku po przedszkolu, który znajduje się w ścisłym centrum, naprzeciwko bazy PKS. Postaramy się dla Państwa uzyskać odpowiedzi na te pytania i do tego tematu na pewno wkrótce powrócimy.

AKup/Łuków/DJ
wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Anna Kupińska
tel. 509 310 762
lukow@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • Zielony
    2016-05-07 21:33:17

    arrow

    Najlepiej jakby pan burmistrz się przeniósł, i to nie do Piątki, tylko jakieś 5 tysięcy mil od Łukowa. W gratisie mógłby zabrać Panią dyrektor z tejże Piątki. Łukowska oświata i jej podopieczni, odetchnęli by z niesamowitą ulgą.
    Chciałoby się rzec: hasta la vista!

  • do piotr dzido
    2016-05-07 17:38:56

    arrow

    porządek to trzeba zrobić z tobą d.....

  • ada
    2016-05-06 19:39:23

    arrow

    Do mamy; te społeczeństwo, które głosuje na Pana Burmistrza już dawno nie ma dzieci, może wnuki. Tak wybrało społeczeństwo i Burmistrz ma pełne prawo do zmian - i OK

  • Piotr Dzido/rodzic
    2016-05-06 17:53:50

    arrow

    Brawo Panie Burmistrzu,czas zrobić porządek!

  • mama
    2016-05-06 10:18:25

    arrow

    Może by tak referendum w tej sprawie zorganizować wśród Rodziców obecnych przedszkolaków? Albo chociaż jakąś ankietę czy jeśli zostanie przeniesione do SP 5 to którzy Rodzice deklarują, że ich dziecko pozostanie w takim przeniesionym przedszkolu, a które nie? Bo może się okazać, że to będzie miało zasadnicze znaczenie - moim zdaniem większość dzieci odejdzie do innych przedszkoli (mówię tutaj zwłaszcza o obecnych 3, 4 i 5 latkach) już od września tego roku i część Pań przedszkolanek z przedszkola nr 2 może pozostać bez pracy już po wakacjach.
    W naszym kraju od pewnego czasu bardzo akcentowane jest dobro Rodziny, Rodzina na 1. miejscu, Rodzina przede wszystkim ... Jak te działania naszego p. Burmistrza wpisują się do polityki prorodzinnej kraju? Przeniesienie przedszkola w tak odległe miejsce od miejsc pracy Rodziców? od miejsca zamieszkania... to jest działanie prorodzine? Czyjemu dobru ma służyć?

    Wierzę, że planowane przeniesienie tego naprawdę świetnego przedszkola w naszym mieście nie dojdzie do skutku. Odwołuję się do rozsądku naszych władz miejskich. Posłuchajcie głosu Rodziców - oni naprawdę wiedzą najlepiej co jest dobre dla ich dzieci. Rodzice chcą dla swoich małych pociech jak najlepiej, nikt nie chce źle. Nie wyobrażam sobie aby taka decyzja podjęta została bez żadnych konsultacji z Rodzicami... zupełnie aspołecznie...
    Jeśli jednak Pan Burmistrz postanowiłby inaczej i za wszelką cenę zrealizuje swój plan - jestem pewna, że społeczeństwo naszego miasta nie zapomni o tym i odwdzięczy się za to w przyszłych wyborach na Burmistrza Miasta Łukowa w 2018r.

  • RODZIC
    2016-05-06 09:09:56

    arrow

    Panie Burmistrzu, proszę wziąć pod uwagę i dać nam jakieś prawo głosu nam Rodzicom w końcu to nasze dzieci uczęszczają do Tego przedszkola a nie Pana, dlaczego decydujecie za nas Tyle dzieci uczęszcza właśnie do tego Przedszkola więc może mamy i my coś do powiedzenia

  • RODZIC
    2016-05-06 09:04:53

    arrow

    to dlaczego tak mało dzieci uczęszcza do szkoły 5 ? bo nikt nie chce posyłać tam swoich dzieci a może dlatego przedszkole ma być przeniesione zeby szkoła 5 nie upadła bo nikt nie chce tam chodzić, więc dlaczego zmuszacie nasze dzieci żebyśmy ich tam posłali jęsli rodzice dzieci które ucześzczaja do najlepszego przedszkola nr2 nie będą chcieli posłać dzieci do przedszkola które ma byc przenieisone do szkoły 5 to przecież w innych przedszkolach nie znajdzie się tyle miejsc dla dzieci,po drugie dla takiego dziecka które niedawno zaczeło uczęszczać do przedszkola które już sie przyzwyczaiło i bardzo polubiło Swoje Panie za chwilę kolejna zmiana to nie jest dobre rozwiązanie narażając ich na stres związany ze zmiana Jest to najstarsze przedszkole w Łukowie, przedszkole które we wszystkim sie angażuję i udziela dzieci nasze tam mają facochową opiekę, my jako Rodzice jesteśmy bardzo zadowoleni i nie chcemy żeby wprowadzano takie drastyczne zmiany. NIE ODDAMY NASZEGO PRZEDSZKOLA!!!!!!!!!!!!!!!

  • RODZIC
    2016-05-06 08:48:38

    arrow

    nam rodzicom i dzieciom pasuje właśnie takie przedszkole i taka lokalizacja jest bardzo dobrym przedszkolem ze wspaniała kadrą, a wspomnę tu na komentarz poniższy rodzica po co się wypowiadać jak ktoś nie prowadza tam swojego dziecka

  • Luk
    2016-05-06 08:21:09

    arrow

    Mieszkam na siedleckiej niedaleko piątki i dotychczas nie wiedziałam że to peryferie miasta. Dzięki za podpowiedź.

  • mama z łukowa
    2016-05-06 08:20:20

    arrow

    Dlaczego do 5 strach prowadzać dzieci w wieku szkolnym??

  • A co z resztą? Ściany to nie wszystko
    2016-05-05 19:59:49

    arrow

    Gdyby to przedszkole było bardziej zadbane to nie musiałabyś malować. Kuchnię też pomalujesz i będzie fajnie? Może od pisania głupowatych komentarzy się polepszy? Ogarnij się zaślepiona babo! Zabierzesz dzieciaka za rok czy dwa a ruina pozostanie.

  • Rodzice
    2016-05-05 18:54:45

    arrow

    Jesteśmy kategorycznie przeciwni przeniesieniu Przedszkola nr 2 do Szkoły nr 5. To przedszkole z 50-letnią tradycją, wychowało już wiele pokoleń młodych Polaków. Bardzo dobra lokalizacja i wspaniała kadra pedagogiczna. O takie miejsca trzeba dbać i szanować a nie przenosić na peryferie miasta. To historia naszego miasta, a Burmistrz jako historyk najlepiej powinien wiedzieć że takim placówkom trzeba pomagać, wspierać je a nie likwidować.

  • rodzicielka
    2016-05-05 18:44:08

    arrow

    Powiedzcie czy nie może by o jedno przedszkole więcej?Nowe przedszkole w piątce by chyba załatwiło "każde dziecko ma miejsce w przedszkolu".

  • matka
    2016-05-05 14:40:51

    arrow

    hm...a na biegach 3 majowych dzieci z 5 były czytane przez prowadzącego jako dzieci z przedszkola przy szkole nr 5? czy tam już powstało przedszkole? bo jeśłi nie to dlaczego nie były czytane jako dzieci z zerówki szkoły podstawowej nr 5 tylko z przedszkola - o co chodzi?swoją drogą obecne przedszkole nr 2 w samym centrum przy tak ruchliwej drodze..jak to się ma to zdrowia tych dzieci? w smrodzie i oparach benzyny i hałasie cały dzień.....

  • ola
    2016-05-05 12:47:57

    arrow

    to my rodzice z własnych pieniedzy wykonaliśmy pewne inwestycje w tym miejscu i zachowanie Burmistrza wobec nas Rodziców i dzieci jest podłe i krzywdzące bo liczy się dla Niego tylko Jego własny interes

  • rodzic
    2016-05-05 12:44:47

    arrow

    nie wiecie Państwo dlaczego? dla biznesu z korzyścią dla siebie, bo dla nich to tylko to się liczy, z nami rodzicami i dziećmi tego przedszkola nikt się nie liczy do szkoły 5 to już strach prowadzać dzieci w wieku szkolnym a co mowa dopiero w wieku przedszkolnym, i jeszcze taka prośba nie wypowiadajcie się Ci których dzieci tam nie uczęszczają bo Wam to jest wszystko jedno czy będzie tu czy tu głos niech zabierają Ci którzy maja styczność z tą sytuacją, nie bierzecie pod uwagę ze dużo rzeczy zostało zrobione za nasze pieniądze z rady rodziców co wpłacamy i teraz najlepiej nam to zabrać. to czym sugeruje się Burmistrz jest bardzo podłe i krzywdzące nas rodziców i nasze dzieci

  • ola
    2016-05-05 12:35:23

    arrow

    a jaki inny powód może mieć jak nie biznes z korzyścią dla siebie tylko do tego są zdolni i nie liczy się nikim ani z nami Rodzicami ani z naszymi dziećmi, i ktoś kto nie posłal dziecka do przedszkola właśnie tego to najlepiej niech się nie wypowiada na ten temat, do 5 to już nawet strach dzieci w wieku szkolnym prowadzać a co mówiąc dzieci przedszkolne i jeszcze jedna prośba niech się wypowiadają ludzie którzy maja do czynienia z budynkiem do którego chodzą ich dzieci bo innym to co zależy czy będzie czy nie będzie ich i tak to nie dotyczy więc po co się wypowiadać

  • jakim sposobem?
    2016-05-02 16:18:25

    arrow

    Niby jakim cudem piątka wygospodaruje taką ilość miejsca jaką obecnie zapewnia dwójka?
    Z placem zabaw piątka doszła do ładu?...czy nadal rozdziobują go kruki i wrony?
    Ekonomicznie to byłoby zlikwidować powiat jakoś do 1999 roku dawaliśmy sobie radę bez tego zbędnego tworu.

  • Do myślę
    2016-05-02 15:57:31

    arrow

    Myślisz ale nie tą częścią ciąła a O szustek niech sam się przeniesie gdzieś w Bieszczady

  • sygnał
    2016-05-02 14:49:34

    arrow

    Zmiana lokalizacji przedszkola nr2 /z Piłsudskiego na Siedlecką/ wywołuje niezadowolenie, które zapewne jest podsycane przez kadrę zarządzającą obecnym przedszkolem. W momencie przeniesienia dwójki do szkoły podstawowej nr5 /jest to odpowiednia baza/ powstanie zespół, którym będzie zarządzał skład dyrektorski obecnej piątki. Ot i cały problem. Jest to dobry, uzasadniony ekonomicznie pomysł.

  • mama
    2016-05-02 07:56:49

    arrow

    nie będę wozić swojego dziecka do Piątki
    Wybrałam to przedszkole ze względu na lokalizację i fachową opiekę. Chodziła tam moja córka chodzi też mój syn.
    niech sobie UM przeniosą do Piątki

  • poradnia
    2016-05-01 23:11:06

    arrow

    a może lukowska poradnia psychologiczno-pedagogiczna miała by w końcu jakiś ludzki kącik jeśli już by doszło do przeniesienia przedszkola? umieszczanie poradni razem ze szkoła muzyczną to niezbyt dobry pomysł...

  • do myśliciela
    2016-05-01 18:36:24

    arrow

    Chyba troszkę bajki pleciesz że UM w Starostwie siedzi i że to budynek Starostwa.

  • Bardzo dobry pomysł! Popieram!
    2016-05-01 17:18:36

    arrow

    Nie zgadzasz się to przenieś do innego przedszkola i tyle. W bardzo bliskiej odległości są inne bardzo dobre przedszkola. Z tego co wiem to przedszkole ma być przeniesione dopiero we wrześniu następnego roku. Masz jeszcze czas a bloków tam nikt nie zbuduje. Pretensje to miej do dyrektorki, że cię nie poinformowała o takich zamiarach chociaż wiedziała. A co będzie jak SANEPID zamknie kuchnię bo nie spełnia warunków sanitarnych? O tym też nie wiesz? Gdzie się wtedy dzieci podzieją?

  • ooo
    2016-05-01 13:48:07

    arrow

    A DZIALKE CIEKAWE KTO KUPI BO TYLKO O TO CHODZI

  • kiedy
    2016-05-01 12:41:24

    arrow

    w koncu łukowianie pogonią tego burmistrza. arogancja, lekceważenie, i wyprzedaż wszystkiego na raz. obudzicie się z ręką w nocniku, że sam Tadeusz czy prezes wam nie pomoże.

  • zbulwersowany rodzic
    2016-05-01 11:56:45

    arrow

    Ja wybrałam Przedszkole nr 2 ze względu na lokalizację i świetne opinie i co? Teraz będę musiała taki kawał dowozić dziecko do piątki? Czy ktoś poinformował rodziców o zmianach? Wiedząc o tym, nigdy w życiu nie złożyłabym tam papierów. Czuję się oszukana. A p. Szustek chyba czuje się bezkarny i robi, co chce. Uważam, że jest to bezczelne wprowadzenie rodziców w błąd. O takich rzeczach powinniśmy wiedzieć przed rekrutacją. Ja nie zgadzam się,by moje dziecko chodziło do piątki

  • ciekawski
    2016-05-01 11:35:58

    arrow

    To może burmistrz powie, kto ma chrapkę na działkę i budynek tego przedszkola. W mieście słuchy chodzą, że Orlęta też mają być przeniesione obok basenów, bo na obecnym stadionie bloki mają powstać- zgadnijcie kto je zbuduje?

  • ???
    2016-05-01 07:39:48

    arrow

    Co za bzdety wypisujesz, że przedszkole nr 2 jest najbardziej obleganym? Zdecyduj się też czy jesteś mamą czy babcią? W pobliżu jest jeszcze 5 innych przedszkoli więc wybór jest duży

  • podatnik
    2016-05-01 06:30:12

    arrow

    Czyżby dobra zmiana się przestała mieścić, za mało miejsc na stołki?

  • do dywagacje
    2016-04-30 19:06:43

    arrow

    no skoro od lat jest przedszkolem najbardziej obleganym , to chyba nie bez powodu?

    skoro są inne przedszkola, które z różnych powodów podobają się mniej, to może właśnie je należy przenieść?



  • myślę
    2016-04-30 15:54:41

    arrow

    Aj. Ludzie. Nie wiecie o co chodzi? Przecież teren na którym mieści się "2" to sam środek miasta, bardzo atrakcyjna lokalizacja. Łakomy kąsek dla każdego inwestora, ale myślę sobie że Burmistrz z innego powodu chce zwolnić ten budynek. Obecnie Urząd Miasta mieści się w budynku Starostwa Powiatowego. Po przeniesieniu "2" do SP5 otwiera się super teren dla Urzędu Miast, bo to i środek miasta i teren fajny i budynek można rozbudować i dodatkowe parkingi dla pracowników i radnych. Uważam że to dobry pomysł z punktu widzenia mieszkańców. Zawsze jest tak że jak robi się coś dla ogółu to jest grupka niezadowolonych z różnych powodów. Robić Burmistrzu, robić.

  • babcia
    2016-04-30 15:11:46

    arrow

    Przedszkole Nr 2 ma prawie 50 letnią tradycję. Zawsze było w tym miejscu i nikomu to nie przeszkadzało. Chodziły tu moje dzieci, teraz chodzą wnuki. Jakie plany ma wobec tego budynku Pan Burmistrz!! A co na to Rada Miasta, przyglądacie się samowolnym pomysłom włodarza i nic nie robicie!!! Rodzice dzieci z tego przedszkola sami wykonali wiele prac, niedawno odremontowano łazienki, jest kolorowo i bezpiecznie. Nie dajmy się stąd wyrzucić!

  • dywagacje
    2016-04-30 14:45:18

    arrow

    A jak dziecko pójdzie potem do szkoły nr 1 albo 5 to też będzie blisko do pracy i babcia będzie miała blisko? Zabawki z placu zabaw też bez trudu można przenieść. Poza tym to są w pobliżu inne przedszkola. Odnośnie argumentu najlepszego przedszkola to jakiś ranking ktoś robił, że to akurat najlepsze?

  • 3 raz stanie do konkursu?
    2016-04-30 10:47:30

    arrow

    Chyba obecna dyr.pobije rekord zostawania dyr.prawie rok po roku.Popieram2rodzic to 3 powinna być zlikwidowana,blisko szkoła i przedszkola4 i prywatne.

  • mama
    2016-04-30 09:50:45

    arrow

    najlepsze przedszkole likwidować?

    miejsce, które jest oblegane z wielu względów?

    stąd dzieci mają wszędzie blisko, spacery są możliwe w ciekawe miejsca, a tam gdzie te maluchy pójdą?
    na obwodnice?

    w żadnym przedszkolu nie jest tak przyjaźnie, kolorowo i ciekawie.
    Wystarczy wejść na stronę przedszkola i już widać ile tam się dzieje.

    lokalizacja jest tu istotna, dzieci odbierane są przez babcie a dzieci przywożone są z całego miasta
    i to przedszkole jest otwarte aż do 18 !!


  • ma
    2016-04-30 08:21:09

    arrow

    Jako rodzic uważam, że to przedszkole ma właśnie świetną lokalizację jeśli chodzi o odległość do wielu miejsc pracy rodziców. To w wielu przypadkach decyduje o tym, że rodzice wybierają właśnie tę placówkę. A dzieci uczęszczające do tego przedszkola są bardzo zadowolone z obecnego jego całokształtu. Natomiast nie wróżę powodzenia naboru na kolejne lata szkolne jeśli zostanie przeniesione do SP5. Ponadto niedawno zmodernizowano plac zabaw, dojazd i parking przed przedszkolem, więc Panie Burmistrzu pytam: po co to wszystko było? Finanse publiczne wyrzucone w błoto? Przykład świetnego zarządzania miastem. Nie rozumiem.
    PM Nr 2 to bardzo dobre przedszkole - z długą tradycją i bardzo dobrze zarządzane dlatego żadne zmiany nie są tutaj potrzebne.

  • do burmistrza
    2016-04-30 06:48:48

    arrow

    a kto będzie rządził tym Zespołem, bo jesli obecna P. Dyrektor SP 5 to będzie to samo co w szkole- brak chętnych...

  • rodzic
    2016-04-30 06:24:25

    arrow

    dlaczego akurat 2 ? 90 % rodziców posyła tam swoje dzieci ze względu na lokalizacje tego przedszkola (blisko do pracy ). Może przeniesienie 3 byłoby bardziej uzasadnione, w pobliżu jest inne przedszkole.

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Łuków

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kondolencje

Najnowsze Informacje