W praktyce
Druga część spotkania była typowo praktyczna. Wszyscy poznali narzędzia Google pod kątem korzyści z wykorzystania ich do badania potrzeb lokalnej społeczności i użytkowników biblioteki, stworzyli też profile swoich placówek na Facebooku. Bibliotekarze dowiedzieli się ponadto jak tworzyć materiały promocyjne dla instytucji kultury.
- Głównym i najbardziej czasochłonnym punktem naszego spotkania było założenie strony internetowej dla każdej biblioteki. Nie jest proste rozbudowywanie takiej strony i jej administrowanie, dlatego nasza biblioteka będzie pełnić mentoring nad bibliotekami uczestniczącymi w wizycie studyjnej – zaznaczył Łukasz A. Wawryniuk, dyrektor M-GBP w Mordach, główny organizator wizyty i jej prowadzący. Spotkanie zostało przeprowadzone przy wykorzystaniu aktywnych form i nowoczesnych technologii.
Głównymi celami spotkania były m. in.: wzmocnienie umiejętności dzielenia się wiedzą i przez bibliotekarzy, rozprzestrzenianie dobrych pomysłów i praktyk zwiększających prestiż i oddziaływanie bibliotek i bibliotekarzy w środowisku lokalnym, rozwój kompetencji współpracy w zespole oraz promowanie partnerstwa z lokalnymi organizacjami i instytucjami jako metody pracy w codziennej działalności bibliotek.
Wizyta studyjna „Biblioteka publiczna a nowe media” została zrealizowana w ramach programu grantowego „Wizyta za jeden uśmiech. Przyjedź, zobacz, działaj” i Programu Rozwoju Bibliotek. Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów, Internetu i szkoleń. Program Rozwoju Bibliotek w Polsce jest wspólnym przedsięwzięciem Fundacji Billa i Melindy Gates oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Sd/Mordy
DJ