Przeczytaj...

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Osoby posiadające kwalifikacje pedagogiczne mogą zgłaszać się do kuratoriów
2019-04-05 13:46:21 Artykuł czytany 1941 razy


Ministerstwo Edukacji Narodowej informuje, że wobec planowanego strajku w okresie egzaminów gimnazjalnego i ósmoklasisty, a także egzaminów maturalnych, wszyscy mający kwalifikacje pedagogiczne, którzy chcą pomóc uczniom w tym czasie, mogą zgłaszać się do kuratoriów oświaty. Przed kilkoma dniami szefowa MEN podpisała rozporządzenia dające możliwość dołączenia do zespołów egzaminacyjnych wszystkim, którzy posiadają kwalifikacje pedagogiczne.


Każda osoba posiadająca kwalifikacje pedagogiczne może być członkiem zespołu egzaminacyjnego i nadzorującego podczas tegorocznych egzaminów. Wszyscy chętni nauczyciele, którzy chcą pomóc uczniom podczas egzaminów, mogą się już zgłaszać do kuratoriów oświaty.

W każdym województwie przy kuratorium oświaty zostały uruchomione punkty informacyjne, do których osoby z kwalifikacjami pedagogicznymi mogą przesyłać swoje zgłoszenia. Minister Edukacji Narodowej podpisała rozporządzenia dające taką możliwość. To odpowiedź na prośby dyrektorów szkół.

Kto może się zgłosić?

Każda osoba, która posiada kwalifikacje pedagogiczne.

W jak sposób można się zgłosić?

Należy przesłać swoje zgłoszenie mailem na adres podany przez kuratorium oświaty, zadzwonić na jeden z podanych numerów lub wypełnić formularz zgłoszeniowy. Przesłana informacja powinna zawierać dane osobowe oraz kontaktowe (imię i nazwisko, powiat, gmina, miejscowość, posiadane kwalifikacje, nauczany przedmiot, numer telefonu kontaktowego, a także miejsce ostatniego zatrudnienia – chodzi tylko o szkoły lub placówki edukacyjne). Osoba zgłaszającą się powinna również poinformować o terminie egzaminu, w którym będzie mogła wziąć udział. 

Jakie są zadania osoby zgłaszającej się? 

Zadaniem członka zespołu nadzorującego jest w szczególności zapewnienie samodzielnej pracy uczniów w czasie trwania egzaminu w danej sali egzaminacyjnej. Członkowie zespołu po zakończeniu egzaminu zbierają od uczniów zeszyty zadań egzaminacyjnych, karty odpowiedzi lub karty rozwiązań zadań egzaminacyjnych, porządkują i pakują zebrane materiały.

Każda okręgowa komisja egzaminacyjna przygotowała materiały instruktażowe dla osób, które zgłoszą się do właściwego kuratorium. Materiały te zostaną przesłane osobom zainteresowanym drogą mailową. Będą również udostępnione na stronach internetowych każdej okręgowej komisji egzaminacyjnej.

Adresy, pod którymi można zgłosić się do zespołu nadzorującego podczas tegorocznych egzaminów szkolnych

Lubelskie Kuratorium Oświaty - tel.: 607 830 921, (81) 538 52 59; egzamin2019@kuratorium.lublin.pl

POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


Mazowieckie Kuratorium Oświaty - tel.: 664 663 628; http://kuratorium.waw.pl/egzaminy-zespol-egzaminacyjny

Podlaskie  Kuratorium Oświaty - tel.:  (85) 748 48 14; egzamin2019@kuratorium.bialystok.pl



Zmiany ujęte w rozporządzeniach pozwalają na sprawne przeprowadzenie tegorocznych egzaminów: ósmoklasisty, gimnazjalnego i maturalnego w sytuacji, gdyby pojawiły się trudności z powołaniem zespołów spośród nauczycieli uczących w danej szkole.

Przypominamy, że egzamin gimnazjalny będzie przeprowadzony 10-12 kwietnia 2019 r., egzamin ósmoklasisty 15-17 kwietnia 2019 r., a egzamin maturalny 6-25 maja 2019 r.

W sytuacji, gdy nie będzie możliwości powołania zespołu egzaminacyjnego oraz zespołów nadzorujących spośród nauczycieli zatrudnionych w szkole, w której przeprowadzany jest egzamin, skład tych zespołów może zostać uzupełniony przez innych nauczyciele spoza danej szkoły. Chodzi o osoby, które mają kwalifikacje nauczycielskie, a nie pracują w żadnej szkole czy placówce.

Drugą zmianą wprowadzaną w przepisach jest zwiększenie liczby uczniów z 20 do 25 przypadających na kolejnego nauczyciela wchodzącego w skład zespołu nadzorującego, w przypadku gdy liczba uczniów w sali egzaminacyjnej przekracza 25 osób. Wprowadzane rozwiązania umożliwią dyrektorowi szkoły większą elastyczność działania w momencie powoływania zespołu egzaminacyjnego i zespołów nadzorujących.

Zbliżające się egzaminy to ważny sprawdzian dla ponad miliona uczniów. Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty i gimnazjalnego to konieczny wymóg w dalszym procesie rekrutacji. To na jego podstawie wydawane jest m.in. świadectwo ukończenia szkoły.


źródło: IAR, MEN




wykop

Komentarze

  • ~gość
    2019-05-11 14:25:49

    arrow

    Rybnik płacił 14,70 zł brutto za godzinę. Pani naczelnik Wydziału Edukacji w Rybniku powinna zdementować doniesienia prasowe, jakoby w Rybniku płacono 220 zł za godzinę.

  • Dardol
    2019-04-07 11:12:37

    arrow

    Czy jest to płatne? Kilkanaście godzin trzeba posiedzieć

  • ile płacą?
    2019-04-06 20:01:11

    arrow

    Opłaca się interesować tą robotą czy "ku chwale ojczyzny" jak posłowie radni itp?

  • spoko
    2019-04-06 14:51:27

    arrow

    Kaczyński dziś zapowiedział 500+ dla każdej krowy i- 100+ dla każdego prosiaka - może wreszcie i nauczycielom jakiś plusik dołoży.
    W końcu chyba sa ważniejsi niż krowa i prosiak?

  • nie słoik
    2019-04-06 13:20:22

    arrow

    Oddaj kobieto swoje 500+ w postaci premii każdego miesiąca nauczycielom za to że twoje dzieci uczą, skor ci nie zależny na 500 zł. Jesteś chyba z tych co lubi rozdawać nie swoje ale używasz argumentów wypisz wymaluj POKO. Ze nie podniosą vatu a podnieś, że nie obniżą wieku emerytalnego a podnieśli, a jak byli żłobu PO i PLS to nauczycielom pokazali gest Kozakiewicza. Teraz wszystkie POKO-kraki udają, że tak dbają o nauczycieli, aby tylko do żłobu się dorwać, pewnie i ty z utęsknieniem na to czekasz, tak brawujesz, żeby koryto znów zdobyć za wszelką cenę

  • Brawo belferka!
    2019-04-06 12:39:33

    arrow

    Czytam i dech mi zapiera w podziwie. Jestem mamą dwójki dzieci. I powiem szczerze, że bardziej zależy mi na zmianach w systemi edukacji niż na 500+, które dziś jest, a jutro może go nie być. Zamiast darmowego 500, proszę o wyższe wynagrodzenie dla wszystkich pracujących osób. Prawdą jest o czym pisze belferka, że dzisiejsi rodzice traktują świetlicę szkolną jak przechowalnię, w której dziecko odrobi lekcje, rozwinie swoje pasje i pobawi się z kolegami, a czasami nawet dostanie darmową zupę. Dzięki temu, że spędzi większość czasu na świetlicy, nie jest problemem w domu. Bo musimy przyznać, że dzieci dzisiaj fajnie prezentuje się na Facebook`u, a jeśli chodzi o organizację czasu dla nich, to niekoniecznie. Dziwi mnie fakt, że ogromna część rodziców zapada w depresję, kiedy przychodzą dni wolne od zajęć szkolnych, bo znowu ma się na głowie dzieci. Czym zasłaniają się mamusie i tatusiowie? Że muszą ciężko pracować, bo czasy trudne i trzeba zapewnić synom i córkom wysoki standard życia. A może te Państwa dzieci zamiast pokojów w stylu skandynawskim i wyjść do restauracji wolą rosół, ale w gronie rodzinnym? Drodzy rodzice! Nauczcie się BYĆ ze swoimi dziećmi! BYĆ! A nie siedzieć wspólnie w pokoju z telefonem komórkowym w ręku. Dzieci mają głód rodziców. I tu pojawia się motyw obecnego strajku nauczycieli. Czy tak trudno zrozumieć, że tu nie tylko o to chodzi? To jest wołanie o to, by rząd zwrócił uwagę na sytuację w oświacie. To jest wspólny interes nas - rodziców i nauczycieli, którzy muszą realizować w szkole to, co wymyślą Panowie w garniturach w Warszawie. Domagajmy się wszyscy okrojenia podstawy programowej, dzięki czemu nauczyciel będzie miał w szkole więcej czasu na utrwalanie i nie będzie musiał zadawać prac domowych. Tak dzieje się w szkołach za tzw. Zachodzie. Rodzice! Włączmy się wspólnie w zmiany na lepsze w systemie oświaty! Nie dajmy się ogłupić hasłom głoszonym przez szanownych panujących "u żłoba". Czytajmy i starajmy się zrozumieć. O to apeluję. Dla dobra uczniów, rodziców i nauczycieli potrzebne są zmiany w oświacie!

  • Robin
    2019-04-06 12:34:40

    arrow

    do mojego ojca nauczyciela-emeryta juz dzwonili. Odpowiedział, że też strajkuje

  • nie słoik
    2019-04-06 12:17:26

    arrow

    I to jest belferka "Przykładni katolicy, co wezmą 500+ na każde dziecko, które gdy tylko osiągnie wiek szkolny oddadzą do świetlicy do godz. 17, a sami siedzą w domku z piwkiem w ręku." Każdy sądzi po sobie, jak ktoś jest menelem to taki będzie nawet wykształcenie nie pomoże. Robi i to z kogo, z katolików że piwko piją, a ona musi pilnować ich dzieci. I to jest nauczycielka? Według mnie na zmywak może się nadaje do pracy, ale nie uczenia dzieci.

  • popieram
    2019-04-06 10:10:18

    arrow

    belferka dobrze i prawdziwie pisze, a prawda jak wiadomo w oczy kole co widać po hejcie jaki już się na belferkę zaczął wylewać :-O

  • Do Do belferki
    2019-04-06 00:44:33

    arrow

    "...nie podważaj działań, które mają uchronić dzieci i młodzież" - piszesz. Co masz na myśli? Które działania rządu wobec oświaty chronią dzieci? To, że rząd robi jakieś prawne wygibasy dopuszczając do komisji różne osoby, żeby egzaminy się odbyły? To nie rozwiązuje sprawy. Problem nie tkwi w egzaminach. Problem tkwi w systemie, który a) nie przyciąga do pracy w szkole młodych energicznych fachowców, b) nie pozwala nagradzać dobrych i bardzo dobrych nauczycieli a wyrzucać z pracy miernoty i obiboki. Recepta: mocne ograniczenie Karty Nauczyciela przy jednoczesnym zwiększeniu uposażeń. Nie da się tego zrobić w ciągu kilku gorących dni negocjacji. A i jeszcze: nauczycielskie związki zawodowe z prawdziwego zdarzenia a nie przybudówki KOD lub PIS, które są rozgrywane politycznie i same bawią się w politykę (pan Broniarz na marszach KOD-u, pan Proksa jako radny z ramienia PIS-u). W takiej sytuacji merytoryczne argumenty odchodzą na bardzo daleki plan. Naszych dzieci nie uchronią naprędce organizowane komisje do przeprowadzenia egzaminów. Nasze dzieci ochroni i dobrze przygotuje do życia dogłębna reforma systemu. Tylko że to wymaga odwagi, czasu i pieniędzy... A już pan Vincent Rostowski mówił "piniędzy po prostu nie ma", a teraz to i nie ma czasu. Odwagi nie było nigdy. No może niektóre posunięcia Giertycha jako ministra edukacji (oczywiście starego Giertycha, bo ten nowy Giertych to... ech szkoda gadać). Pozdrawiam

  • Rodzic
    2019-04-05 23:50:58

    arrow

    Chyba jest problem jakiś w znp, bo lokalne struktury już są gotowe przyjąć propozycję rządu, byle nie doszło do strajku (brak wynagrodzenia w dniach strajku), nauczyciele są w szoku w związku z nieugiętą i nie akceptującą kompromisu postawą Broniarza

  • Do belferki
    2019-04-05 23:16:12

    arrow

    Szanowna belferko - nikt Tobie nie zabrania strajkować, nikt nie podważa zasadności Twojego protestu, więc z łaski swojej nie krytykuj i nie podważaj działań, które mają uchronić dzieci i młodzież. Takie jest zadanie instytucji państwowych. Jak lekarz w ramach strajku nie będzie chciał Cię leczyć to nawet kosztem własnego życia będziesz mu przyklaskiwać i czekać aż rząd spełni jego żądania, czy będziesz oczekiwać od rządu przysłanie innego lekarza w celu ratowania Twojego życia. Masz wybór, protestuj ale pozwól działać innym

  • bałagan
    2019-04-05 22:49:24

    arrow

    Czy to prawda, że J. Kaczyński głosował kiedyś za gimnazjami,które teraz PiS zlikwidował. W rządzie J. Buzka (ten rząd wprowadził gimnazja) był L. Kaczyński. Jak nauczyciele mają pracować gdy politycy wprowadzają taki bałagan. Raz są za, a po kilku latach już im sie nie podoba to co stworzyli. Powinno się ponosić konsekwencje za błędy. Czy tacy ludzie nadają się do rządzenia.

  • belferko
    2019-04-05 22:31:10

    arrow

    i czemu obrażasz ludzi? Tylko tyle jako belferka potrafisz? I ty uczysz dzieci?

  • Belferka
    2019-04-05 21:13:58

    arrow

    No, to nawet na Podlasiu 24 nagonka na nauczycieli ruszyła. Wszystkie "szczuje" spuszczone ze smyczy. To w ramach wielkopostnego umartwienia. A jakże. Przykładni katolicy, co wezmą 500+ na każde dziecko, które gdy tylko osiągnie wiek szkolny oddadzą do świetlicy do godz. 17, a sami siedzą w domku z piwkiem w ręku. Gratuluję władzy, gratuluję krytykującym, gratuluję chłapiącym bez sensu. Gratuluję. I na koniec propozycja: Drodzy młodzi bezrobotni Rodzice! Mając na uwadze jaka grupa zawodowa zarabia najlepiej za nic nierobienie, posyłajcie swoje dzieci na studia pedagogiczne, aby im także zapewnić świetlaną przyszłość. Tylko pamiętajcie, że są was tłumy, więc... kto pierwszy ten lepszy :). Powodzenia :)!

  • kibic
    2019-04-05 20:56:48

    arrow

    @Nim:

    No cóż, jako kierowca autobusu zapewne świetnie orientuje się Pan w kwestii wykształcenia nauczycieli. A tak na poważnie - skąd Pan wziął te bzdury o studium nauczycielskim?

    To, że potrafi Pan czytać i pisać (a zapewne ma Pan i inne umiejętności) to rezultat pracy nauczycieli. Bo chyba chodził Pan do szkoły?

  • @ Nim
    2019-04-05 20:39:05

    arrow

    Serdecznie Ci współczuję wiedzy i orientacji w temacie edukacji... Jak może być normalnie w tym kraju, skoro spora część społeczeństwa pokroju Nim ma takie pojęcie o oświacie... Rzeczywiście - Ciebie chyba nie dało rady czegokolwiek nauczyć w szkole, skoro takie brednie piszesz... Po stylu pisania czuć, że nie byłeś/aś orłem w czasach szkolnych... Żenada...

  • Miś
    2019-04-05 18:29:44

    arrow

    Członek zespołu chyba raczej nie może pomagać uczniom w czasie trwania egzaminu - no chyba że jest nowe rozporządzenie w tej sprawie...

  • Takajest
    2019-04-05 18:02:12

    arrow

    No bardzo sie cieszę mam takie uprawnienia ale pracowalam w innym miejscu niz szkoły,pomogę nawet za darmo!

  • Nim
    2019-04-05 17:38:28

    arrow

    Nauczyciel to jest najlepiej wykształcona grupa. Większość tych nauczycieli nie ma nawet studiów tylko studium nauczycielskie skończone. Z czego oni są tak wyuczeni? Z jednego przedmiotu który prowadzą? Przez 20 lat, ciągle powtarzania to samo każdy by się tego nauczył. Nauczyciel nie jest jakoś wyjątkowo wykształcony, nie możemy ich porównywać do lekarzy, prawników czy innych. Nauczyciel jak nie nauczy ucznia to nie odpowiada za to, stawia jedynkę i kolejny temat. Nikt go z tego nie rozlicza. W porównaniu zwykły kierowca autobusu odpowiada za życie i zdrowie kilkudziesięciu ludzi. Więc nie piszcie te bzdury. Nauczyciel tylko chce i wymaga. Uczniów ma za nikogo, często wzywając ich od nieuków.

  • pohub
    2019-04-05 17:28:14

    arrow

    A jak się zgłosicie i coś pójdzie nie tak, poniesiecie odpowiedzialność prawną...

  • teatr
    2019-04-05 17:24:31

    arrow

    Frustracja nuczycieli narastała przez lata i osiagnęła punkt kulminacyjny. Kolejne rządy przyczyniły się do tego(duże wymagania i małe zarobki). Mediacje, negocjacje tylko ciągle konkretów brak. PIS przywraca to co zabrał i mówi , że cztery punkty rząd zrealizował(komedia). Swietne rozwiązanie , najpierw zabrać potem przywrócić i krzyczeć przez media jakim to się jest hojnym.

  • w czasie wakacji strajk?
    2019-04-05 17:13:59

    arrow

    No jak to w czasie wakacji? Musieliby przyjść do szkoły.

  • nie-nauczyciel
    2019-04-05 17:01:02

    arrow

    Nauczyciele to jedna z najlepiej wykształconych grup zawodowych w Polsce, która wykonuje bardzo odpowiedzialną i trudną pracę, powinni zarabiać więcej. A wszystkim zazdrosnym o tę bieda pensję , polecam spędzenie chociać tygodnia w szkole i uczenie dzieci, zmieniliby zdanie.

  • Aneb
    2019-04-05 16:27:55

    arrow

    Diabli biorą człeka jak to czyta. Powołanie? Do każdego zawodu jest powołanie. Czasy siłaczek skończyły się, a n-le dalej robią jak siłaczki... Nauczyciele nie odpuszczajcie, a emeryci solidarni bądżcie!

  • kibic
    2019-04-05 15:45:09

    arrow

    @rodzic:

    Strajk jest legalny, zgodny z polskim prawem. Nauczyciele mają powody, by strajkować. Władza miała dużo czasu, by dogadać się ze związkami, ale najwidoczniej prezes Jarosław uznał, że na nauczycieli szkoda pieniędzy. I tak pewnie nie zagłosują na dojną zmianę.

  • też rodzic
    2019-04-05 15:34:15

    arrow

    Kiedy zdaniem rodzica nauczyciele mieliby strajkować? W czasie wakacji?

    Przecież takim strajkiem nikt by się nie przejął. Policjanci zastrajkowali przed świętem niepodległości i dostali od władzy pieniądze.

    Strajk aby był skuteczny musi być uciążliwy dla władzy. To władza odpowiada za bałagan w szkolnictwie spowodowany tzw. reformą.

  • miejscowy
    2019-04-05 15:02:37

    arrow

    Trzeba być wirtuozem negocjacji, by związkowcom po kilku dniach rozmów, tuż przed startem strajku, zaproponować rozwiązanie, które ma doprowadzić do zwolnień w reprezentowanej przez tych związkowców grupie zawodowej.

    Nie jest normalne zdawanie egzaminów przez dwa razy większą niż zwykle grupę dzieci i rozpoczynanie nauki w dwa razy większej grupie, w szkołach realizujących dwa różne programy, przy brakach nauczycieli. To rząd do tego doprowadził. Teraz pora wziąć za to odpowiedzialność.

  • Inny rodzic
    2019-04-05 14:49:58

    arrow

    Popieram rodzica to nie czas na strajk, współczuję Dyrektorom oraz zdającym uczniom i ich rodzicom.
    Nauczyciel z powołania nigdy nie pozwoliłby na taki stres.

  • Anna
    2019-04-05 14:43:21

    arrow

    Wylać wszystkich i kto będzie uczył?

  • a
    2019-04-05 14:39:16

    arrow

    rozgrywki polityczne nie mogą być kosztem uczniów, niech się potem nauczyciele nie dziwią jak im uczniowie będą pluć w twarz

  • rodzic
    2019-04-05 14:31:24

    arrow

    wylać tych z kartą nauczyciela .dość terroryzmu

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.

foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


Co, gdzie, kiedy

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Najnowsze Informacje