Jeśli chodzi o historię, pytania dotyczyły m.in. średniowiecza, ale pojawiły się również zagadnienia z czasów rewolucji francuskiej, dynastii Tudorów i przemian religijnych w tamtym okresie, podczas gdy uczniowie liczyli na więcej pytań z historii własnego kraju. Zagadnienia z wiedzy o społeczeństwie nie zaskoczyły młodzieży. Były podobne do tych z ubiegłych lat. - Pytania były podchwytliwe, ale trzeba je było brać na logikę - mówią uczniowie i dodają, że bez logicznego myślenia, nawet tekst, który miał naprowadzać na odpowiedzi byłby niepotrzebny.
W większości uczniowie pytani o stres przed egzaminem odpowiadali, że podeszli do niego na spokojnie. Wiedzieli, że mimo strajku nauczycieli, egzamin w ich szkole odbędzie się według planu. Zapytani o sytuację swoich nauczycieli, mówią, że popierają ich postulaty i uważają, że powinni zarabiać więcej, ale punkt widzenia zależy od perspektywy z jakiej się na niego patrzy – powiedziała jedna z uczennic.
Egzamin gimnazjalny 2019 z zakresu historii i WOS składał się z 25 zadań zamkniętych. Pytania nawiązywały m.in. do tekstów źródłowych i polegały na wyborze jednej z czterech odpowiedzi, dopasowaniu definicji do hasła lub wskazaniu, czy dane zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
KSkib/DJ