Znamy oferty na trzeci odcinek A2 Siedlce - Biała Podlaska

Kierowcy Wt. 19.01.2021 16:21:08
19
sty 2021

W przetargu na zaprojektowanie i budowę około 14-kilometrowego odcinka autostrady A2 pomiędzy rejonem miejscowości Swory (km 610+722) a węzłem Biała Podlaska wpłynęło osiem ofert. To trzecie z czterech toczących się postępowań przetargowych na przedłużenie autostrady od Siedlec do Białej Podlaskiej, na które poznaliśmy oferty.

Najniższą ofertę na kwotę 467 661 011,65 zł złożyła POLAQUA.

Pozostałe oferty:

473 550 000,00 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
481 516 084,00 zł, KOLİN İNŞAAT TURİZM SANAYİ VE TİCARET
491 924 970,00 zł, konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner)
508 046 311,58 zł, Strabag
544 912 088,34 zł, BUDIMEX
548 848 838,36 zł, konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner)
584 196 262,96 zł, konsorcjum firm: Unibep (lider), Budrex (partner), VALUE ENGINEERING

Na realizację tej inwestycji przewidziano kwotę 628 308 570,53 zł.

Zestawienie ofert

Jak będą oceniane oferty?

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: gwarancja (30 proc.), termin (10 proc.) oraz cena (60 proc.). Każdy z wykonawców zaproponował skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące (z 36 do 33) oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem.

Najważniejsze terminy

Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w kwietniu 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 33 miesiące od daty zawarcia umowy. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej w formie złożenia wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane zostało na grudzień 2021 r.

Zakres prac 


Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonowa lub bitumiczna, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.

A2 od węzła Lubelska do granicy państwa

W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną tego roku podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku środkowego odcinka węzeł Groszki - węzeł Gręzów w grudniu wybraliśmy najkorzystniejsza ofertę złożoną w przetargu. 18 stycznia br. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrolę uprzednią bez zastrzeżeń. Po otrzymaniu gwarancji należytego wykonania umowy niezwłocznie zostanie podpisana umowa.
Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe. 23 grudnia 2020 r. otwarto oferty na odcinek węzeł Siedlce Zachód - rejon m. Malinowiec, a 5 stycznia br. na węzeł Łukowisko – rejon miejscowości Swory.

W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią 30 grudnia 2020 r. ogłoszono przetarg na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.

A2 Łódź - Warszawa zyska dodatkowy pas ruchu

W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie. Po zapewnieniu finasowania, w drugiej połowie tego roku będziemy gotowi, aby ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje roboty w terenie.

Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.

Dalszym etapem, po zapewnieniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. Zakładamy, że budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.

źródło: www.gddkia.gov.pl

DW



0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.