Region

Potrzebujesz pomocy na dworcu lub w pociągu? Kolej oferuje bezpłatną asystę dla osób z niepełnosprawnością

Siedlce Pt. 17.10.2025 15:13:49
17
paź 2025

Osoby z niepełnosprawnością lub o ograniczonej możliwości poruszania się, mogą liczyć na bezpłatną pomoc na kolei – zarówno na dworcu, jak i podczas wsiadania czy wysiadania z pociągu.

Kto udziela pomocy?

Wsparcia udzielają:
pracownicy przewoźników kolejowych (np. drużyna konduktorska),
personel dworca, w tym pracownicy ochrony.

Pomoc obejmuje m.in.:
poruszanie się po dworcu (perony, kładki, przejścia),
wsiadanie i wysiadanie z pociągu,
przesiadki,
pomoc z bagażem.

Jak zgłosić potrzebę asysty?

Pociągi Kolei Mazowieckich:

Osobom z niepełnosprawnością oraz osobom o ograniczonej możliwości poruszania się Spółka KM podczas wsiadania/wysiadania do/z pociągu zapewnia nieodpłatną pomoc, jeżeli o potrzebie jej udzielenia przewoźnik został powiadomiony co najmniej 24 godziny przed sytuacją, w której ta pomoc będzie potrzebna, na czynny całodobowo telefon kontaktowy nr 22 364 44 44 lub na adres e-mail: informacja@mazowieckie.com.pl.

PKP Intercity

PKP Intercity oferuje bezpłatną asystę osobom niepełnosprawnym, którą należy zgłosić co najmniej 48 godzin przed podróżą. Pomoc obejmuje wsiadanie, wysiadanie i przesiadki. Zgłoszenia można dokonać telefonicznie pod numerem telefonu 19 757 lub +48 22 3919757, albo przez internetowy formularz zgłoszeniowy na stronie PKP Intercity.

PKP S.A.

Zgłoszenia przyjmowane są co najmniej 24 godziny przed podróżą:
tel. 22 474 13 13
e-mail: pomocprm@pkp.pl

1 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.
Robert Sob. 18.10.2025 19:18:16

Nikt nie pomaga. Często windy są nieczynne w Siedlcach. Jeszcze Pani kasjerka nakrzyczała że nie jest od windy jak była nie czynna. Te windy nie nadają trzeba cały czas trzymać . powinny być kamery w tunelu zamontowane.