Potrzebujesz pomocy na dworcu lub w pociągu? Kolej oferuje bezpłatną asystę dla osób z niepełnosprawnością
paź 2025
Osoby z niepełnosprawnością lub o ograniczonej możliwości poruszania się, mogą liczyć na bezpłatną pomoc na kolei – zarówno na dworcu, jak i podczas wsiadania czy wysiadania z pociągu.
Kto udziela pomocy?Wsparcia udzielają:
pracownicy przewoźników kolejowych (np. drużyna konduktorska),
personel dworca, w tym pracownicy ochrony.
Pomoc obejmuje m.in.:
poruszanie się po dworcu (perony, kładki, przejścia),
wsiadanie i wysiadanie z pociągu,
przesiadki,
pomoc z bagażem.
Jak zgłosić potrzebę asysty?
Pociągi Kolei Mazowieckich:
Osobom z niepełnosprawnością oraz osobom o ograniczonej możliwości poruszania się Spółka KM podczas wsiadania/wysiadania do/z pociągu zapewnia nieodpłatną pomoc, jeżeli o potrzebie jej udzielenia przewoźnik został powiadomiony co najmniej 24 godziny przed sytuacją, w której ta pomoc będzie potrzebna, na czynny całodobowo telefon kontaktowy nr 22 364 44 44 lub na adres e-mail: informacja@mazowieckie.com.pl.
PKP Intercity
PKP Intercity oferuje bezpłatną asystę osobom niepełnosprawnym, którą należy zgłosić co najmniej 48 godzin przed podróżą. Pomoc obejmuje wsiadanie, wysiadanie i przesiadki. Zgłoszenia można dokonać telefonicznie pod numerem telefonu 19 757 lub +48 22 3919757, albo przez internetowy formularz zgłoszeniowy na stronie PKP Intercity.
PKP S.A.
Zgłoszenia przyjmowane są co najmniej 24 godziny przed podróżą:
tel. 22 474 13 13
e-mail: pomocprm@pkp.pl



1 komentarze
Nikt nie pomaga. Często windy są nieczynne w Siedlcach. Jeszcze Pani kasjerka nakrzyczała że nie jest od windy jak była nie czynna. Te windy nie nadają trzeba cały czas trzymać . powinny być kamery w tunelu zamontowane.