Podpiąć terminal do autstrady
sty 2021
GDDKiA szykuje autostradę do granicy państwa, a Cargotor – podłączenie do niej planowanego Parku Logistycznego Małaszewicze. Ostatni odcinek A2 ma być gotowy w 2025, terminal – rok później, ale projektowanie obydwu inwestycji odbywa się już teraz.
Jak informowaliśmy już pod koniec zeszłego roku, 30 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji ostatniego odcinka autostrady A2, prowadzącego od Białej Podlaskiej do granicy państwa. Odcinek ten ma liczyć 32 kilometry, będzie miał w każdą stronę dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci oraz duży parking dla ciężarówek odprawianych w terminalu Koroszczyn.Tego samego dnia szykująca się do budowy Parku Logistycznego Małaszewicze spółka Cargotor złożyła w lubelskim urzędzie wojewódzkim wniosek o pozwolenie na budowę. Spodziewa się uzyskać je w pierwszym lub drugim kwartale tego roku, a samą budowę przeprowadzić w latach 2023-26. Spółka poinformowała niedawno o rozmowach prowadzonych z GDDKiA w sprawie połączenia Parku z przyszłą autostradą A2. Porozumienia obejmujące m.in. przebudowę lokalnej infrastruktury drogowej zawarto już z gminami Piszczac, Terespol i Zalesie. Z GDDKiA kolejarze chcą się porozumieć co do połączenia terminalu dużym wiaduktem z projektowaną właśnie autostradą, aby kontenery przyjeżdżające pociągami z Azji móc jak najszybciej rozwozić ciężarówkami po wschodniej części Polski.
Foto: cargotor
AB [MSz]
0 komentarze