Chciał sprzedać części samochodowe – stracił niemal 7 tysięcy złotych

lut 2025
19-latek z gminy Włodawa, który wystawił na sprzedaż części samochodowe szybko dostał wiadomość od zainteresowanego kupnem i informację o wyborze przesyłki. Dostał link do firmy kurierskiej i prośbę o potwierdzenie tego zakupu i danych do wysyłki. W tym celu trzeba się było zalogować się do konta bankowego i podać kod blik. Po dwóch takich czynnościach z rachunku pokrzywdzonego znikło prawie 7 tysięcy złotych.
Włodawscy policjanci zostali powiadomieni o oszustwie, którego ofiarą został mieszkający w gminie Włodawa 19-latek. Mężczyzna wystawił na sprzedaż niepotrzebne mu części samochodowe na jednym z portali sprzedażowych. Szybko znalazł się „zainteresowany” kupnem, a 19-latek dostał wiadomość od rzekomego kupującego o chęci zakupu oraz o wyborze formy przesyłki. „Kupujący” przesłał też link do firmy kurierskiej i w celu aktywacji oraz weryfikacji tożsamości. 19-latek musiał się zalogować się do konta bankowego. Po chwili otrzymał też telefon z „firmy kurierskiej” z prośbą o zalogowanie do banku i potwierdzenie transakcji kodem blik, a w celu zwroty kwoty, która miała być potwierdzeniem transakcji z kupującym. Dzwoniąca kobieta poprosiła o wygenerowanie kolejnego kodu blik. Gdy pokrzywdzony wykonał te czynności, z jego konta znikło niemal 7 tysięcy złotych. Pieniądze wypłacił oszust, zaś 19-latek został z częściami, które chciał sprzedać, ale już bez pieniędzy na koncie.Policjanci apelują o ostrożność i nieuleganie presji czasu – zanim przekażemy kod blik, upewnijmy się, że za tym nie kryje się próba oszustwa!
• nie klikajmy w przesłane linki, bądźmy ostrożni klikając nawet w linki przesyłane przez znajomych,
• stosujmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych,
• potwierdzajmy tożsamość „znajomych” czy kontrahentów, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby - zyskamy wówczas pewność, że to nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
• sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej - w tym kwoty, które zatwierdzamy (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
• chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
I najważniejsze – nie dajmy się oszukać !
Info: podinspektor Bożena Szymańska/KPPWłodawa
1 komentarze
stracił 7 tysi ale nadal ma części samochodowe, czyli tak źle nie jest :))))))