Efektywny marketing targowy: jak maksymalizować ROI z Twojego stoiska

Archiwum Śr. 06.12.2023 12:16:42
06
gru 2023

Uczestnictwo w różnego rodzaju targach, może być jednym z elementów strategii marketingowej firm działających w różnych branżach. Bezpośrednia interakcja z klientami czy kontrahentami podczas takich eventów wpływa pozytywnie nie tylko na wizerunek przedsiębiorstwa, ale również jego wyniki sprzedażowe. Żeby jednak taka inwestycja była opłacalna, warto podjąć działania, dzięki którym zwiększymy rozpoznawalność marki na takim evencie. Dlatego tak ważne jest, aby stoisko targowe budziło zainteresowanie i zaufanie. Jak maksymalizować ROI ze swojego stanowiska targowego? Podpowiadamy.

Dobór odpowiednich targów

Zwłaszcza firmy, które dopiero planują uczestnictwo w targach branżowych, powinny zastanowić się nad tym, które wydarzenie zmaksymalizuje wskaźnik ROI. Niestety nie wszystkie eventy cieszą się takim samym zainteresowaniem zarówno wystawców, jak i klientów lub kontrahentów. Z tego powodu warto inwestować wyłącznie w systemy wystawiennicze na rentownych wydarzeniach. 

 

Aby zdecydować, na jakim evencie chcemy posiadać własne stoiska targowe, możemy zwrócić uwagę na to, w jakich wydarzeniach uczestniczy nasza konkurencja, a także, jaka była frekwencja podczas wcześniejszych edycji takich eventów. Bardzo często obszerne fotorelacje z targów wystawienniczych można obejrzeć na stronie organizatora lub w jego mediach społecznościowych. Dzięki tym wskazówkom łatwiej nam będzie zdecydować, które eventy mogą zmaksymalizować wskaźnik rentowności takiej inwestycji, a które mogą wiązać się ze stratą nie tylko pieniędzy, ale również czasu.

Wybór stanowiska targowego

Zaplanowanie efektywnego marketingu targowego obejmuje nie tylko dobór najlepszego eventu, ale także przestrzeni wystawienniczej. Pamiętajmy, że niektóre lokalizacje na tego typu eventach będą w naturalny sposób miejscem chętniej odwiedzanym przez potencjalnych klientów. Dlatego, jeżeli dysponujemy odpowiednim budżetem i przestrzeń wystawiennicza w najczęściej uczęszczanych przez odwiedzających targi klientach nie została jeszcze zarezerwowana, wówczas powinniśmy zastanowić się nad jej wykupieniem. 

 

Choć duży wpływ na wskaźnik ROI z naszego stanowiska, ma jego umiejscowienie, to niezwykle istotny jest również wygląd stoiska na targi. Z tego powodu, przeglądając systemy wystawiennicze, powinniśmy postawić na takie stoiska targowe, które będą spójne z naszą marką, ciekawe i wzbudzające zainteresowanie odwiedzających targi, a jednocześnie budzące zaufanie.

Jak tworzyć stanowiska targowe?

Obecnie na rynku funkcjonują firmy, które zajmują się tworzeniem stanowisk targowych. Dlatego nie musimy samodzielnie wykonywać takich konstrukcji, lecz możemy skorzystać z gotowych rozwiązań. Stoiska targowe muszą być dopasowane do profilu firmy, a także tego, co oferuje. Poszczególne stanowiska targowe różnią się między sobą w zależności od pełnionych funkcji. Nieco inaczej konstruuje się stanowiska degustacyjne, promocyjne lub handlowe. Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy, aby zwiększyć ROI ze swojego stanowiska, należy postawić na taką konstrukcję, która zapewni nie tylko doskonały efekt wizualny przyciągający uwagę potencjalnych klientów, ale także będzie komfortowa w użytkowaniu.