Czas na Lubelskie - audycja z 6 grudnia
gru 2024
W województwie lubelskim 106 firm z branży spożywczej, medycznej, produkcyjno-mechanicznej, usługowej, budowlanej, informatycznej - posiada certyfikat Marka Lubelskie. Elwira Lorenz, dyrektor Departamentu Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie powiedziała w rozmowie z Andrzejem Ilczukiem, że celem projektu Marka Lubelskie jest budowanie lokalnego patriotyzmu, wspieranie działań proinwestycyjnych, rozwoju gospodarczego regionu oraz promocja najlepszych produktów i usług.
- Marka Lubelskie to symbol jakości i innowacyjności dla przedsiębiorców, którzy działają na terenie województwa lubelskiego – dodała Elwira Lorenz. Certyfikat przyznaje co roku kapituła, wybierając firmy spośród grona aplikujących kandydatów. W 2024 roku obrady kapituły zaplanowano na poniedziałek, 9 grudnia i wtedy poznamy kolejne firmy, które dołączą do wspomnianego na początku grona. Oprócz certyfikatu, przedsiębiorcy mają prawo do sygnowania swoich produktów i usług znakiem Marka Lubelskie.W gronie posiadających znak Marka Lubelskie jest Bialcon – polska firma produkująca odzież damską z siedzibą w Białej Podlaskiej. Jej twórczynią jest Barbara Chwesiuk, obecnie dyrektor kreatywna. Firma Bialcon działa od ponad 30 lat i jest jedną z niewielu firm z branży, która od początku szyje swoje wyroby w Polsce. Główna szwalnia znajduje się w Białej Podlaskiej, są również podwykonawcy w niedalekich miejscowościach. Jak podkreślił prezes Zarządu Bialcon S.A. Jakub Chwesiuk, firma stawia na produkcję wielu wzorów w krótkich seriach, a krój wyrobów jest dostosowany do sylwetek. Od początku firma stawia na jakość materiałów i dokładność wykonania. Konkuruje również designem produkowanych sukienek. Bialcon posiada liczne salony firmowe, ale większość sprzedaży odbywa się przez internet. Firma jest obecna również za granicą. Mocną pozycję posiada na Litwie i Łotwie. Obecnie pracuje nad szerszym wejściem ze sprzedażą internetową na rynki Zachodniej Europy i USA. Jakub Chwesiuk podkreślił, że cechą charakterystyczną Bialconu jest umiejętność dynamicznego reagowania na sytuację na rynku i dostosowywania do niej oferty.
Posłuchaj audycji Czas na Lubelskie pod redakcją Andrzeja Ilczuka:
Fot.: Andrzej Ilczuk
0 komentarze