1. Mistrzostwa Szaradziarskie w Sokołowie Podlaskim
lut 2024
Mistrzostwa Szaradziarskie to turniej, w którym uczestnicy rozwiązują zadania diagramowe, takie jak krzyżówki, logogryfy, szyfrogramy, pantropy itp., drobne formy szaradziarskie takie jak anagramy, kalambury, palindromy oraz zadania rysunkowe, przede wszystkim różnego rodzaju rebusy. Takie mistrzostwa w 24 lutego organizuje Sokołowski Ośrodek Kultury.
Każdy z uczestników turnieju otrzymuje broszurkę, zwykle 12- lub 16-stronicową z zadaniami. Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie można otrzymać liczbę punków przypisanych zadaniu (im zadanie trudniejsze lub wymagające dłuższego czasu na rozwiązanie tym punktów jest więcej). W niektórych turniejach punkty zdobywa się za każdy wpisany wyraz. Wynik zależy nie tylko od wiedzy i umiejętności rozwiązywania, ale także odpowiedniej strategii (wybór zadań, kolejność rozwiązywania).Turniej składa się z jednej lub dwóch rund trwających zwykle od 60 do 90 minut.
Po zakończeniu każdej z rund zadania są zbierane i sprawdzane przez jury.
Wygrywa uczestnik, który zgromadzi największą liczbę punktów. W przypadku takiej samej liczby punktów o miejscu decydują dodatkowe kryteria takie jak większa liczba rozwiązanych wyżej punktowanych zadań, czas oddania pracy lub dogrywka.
1. Mistrzostwa Szaradziarskie w Sokołowie Podlaskim odbędą się w sobotę, 24 lutego o godzinie 11.00. W turnieju może wziąć udział każdy, kto się do niego zgłosi. Startujący rywalizują ze sobą bez podziału na kategorie wiekowe, płciowe lub różne inne. Zgłoszenia przyjmowane są do 14 lutego drogą mailową na adres zgloszenia@sokolowskakultura.pl lub telefonicznie na numer 25 787 24 38. Osobą do kontaktu, odpowiedzialną za realizację turnieju, jest animator SOK – Norbert Haftek. Ilość miejsc jest ograniczona.
Regulamin 1. Mistrzostw Szaradziarskich w Sokołowie Podlaskim
1. Turniej składa się z dwóch rund trwających po 75 minut, w których należy rozwiązać jak najwięcej zadań z zestawów, które otrzyma każdy z uczestników.
2. W zadaniach diagramowych (krzyżówki, logogryfy, szyfrogramy, pantropy itp.) należy wypełnić wszystkie pola diagramu (-ów).
3. W rebusach należy podać hasło końcowe. Rozbicie na człony może być pomocne przy ocenie rozwiązania nieautorskiego.
4. W drobnych formach szaradziarskich (anagramy, kalambury, palindromy) należy podać ostateczne rozwiązanie.
5. W niektórych zadaniach punktacja jest stopniowana. Każdy popełniony błąd (brak wpisanego słowa) oznacza punktację o stopień niższą.
6. Błędy na skrzyżowaniach liczone są podwójnie.
7. O kolejności wyników decydują następujące kryteria:
I – uzyskanie większej liczby punktów z obu rund;
II – większa liczba rozwiązanych zadań z wyższą punktacją;
III – czas oddania pracy (tylko wtedy, gdy cały zestaw jest rozwiązany prawidłowo);
IV – dogrywka.
8. Wszelkie wątpliwości (reklamacje) rozstrzyga jury turnieju.
9. Zabrania się korzystania z jakichkolwiek źródeł informacji: nośników elektronicznych,
notatek, książek, sąsiadów.
10. Opuszczenie sali przed upływem regulaminowego czasu (wyższa konieczność) może
nastąpić po zdeponowaniu pracy u prowadzącego turniej.
11. Należy wyłączyć lub przynajmniej wyciszyć telefony komórkowe i inne emitery dźwięku.
0 komentarze