Bielsk Podlaski

Myślały, że rozmawiają z pracownikami banku, straciły pieniądze

Region Czw. 30.11.2023 07:34:39
30
lis 2023

W ciągu kilku dni dwie mieszkanki powiatu bielskiego straciły oszczędności po tym jak uwierzyły w informację telefoniczną, że pieniądze na koncie są zagrożone.

3 tysiące złotych straciła 57-letnia mieszkanka powiatu bielskiego, która została oszukana przez osobę podającą się za pracownika banku. Oszust wmówił kobiecie, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Mieszkanka powiatu bielskiego kliknęła w link przesłany przez rozmówcę. Następnie 57-latka zalogowała się na swoje konto dając oszustom dostęp do niego.

Do 57-letniej mieszkanki powiatu bielskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Dzwoniący powiedział, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Kobieta, mając wizję utraty oszczędności, zgodziła się postępować zgodnie z jego instrukcjami. Fałszywy pracownik banku za pośrednictwem komunikatora przesłał link, który otworzyła kobieta. Następnie 57-latka zalogowała się na swoje konto. Po zakończeniu rozmowy kobieta pomyślała, że to może być oszustwo. Kiedy ponownie weszła na swoje konto, zauważyła brak 3 tysięcy złotych.

Kilka dni wcześniej ponad 14 tysięcy złotych straciła 27-letnia mieszkanka powiatu bielskiego, która została oszukana przez osoby podające się za pracowników banku. Tu również oszuści wmówili kobiecie, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Mieszkanka powiatu bielskiego uwierzyła rozmówcy, ponieważ na jej telefonie pojawił się numer infolinii banku.

Do 27-letniej mieszkanki powiatu bielskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Dzwoniący powiedział, że na jej konto ktoś próbował bezprawnie się zalogować, a jej środki są teraz zagrożone. Powiedział też, że za chwilę zadzwoni do niej konsultant z banku. Po chwili 27-latka odebrała telefon od rzekomego konsultanta. Fałszywy pracownik banku powiedział, że muszą zablokować przelewy środków z jej konta. Pokrzywdzona przyznała, że telefon od konsultanta wydawał się wiarygodny, bo na jej aparacie wyświetlił się numer infolinii banku. Kobieta, mając wizję utraty oszczędności, zgodziła się postępować zgodnie z jego instrukcjami. Mieszkanka powiatu bielskiego zwiększyła limity na karcie i kodzie BLIK, a następnie kilkakrotnie wygenerowała i zatwierdziła kody BLIK. W dalszej kolejności rzekomy konsultant polecił kobiecie, aby podała numer karty płatniczej, co też uczyniła. W pewnym momencie kobieta pomyślała, że może ma do czynienia z oszustwem. Podejrzenia potwierdziły się chwilę później, kiedy rozłączyła się i osobiście zadzwoniła na infolinię banku. Niestety, w tym czasie oszuści zdążyli kilkakrotnie pobrać pieniądze na łączną kwotę ponad 14 tysięcy złotych.

Policja po raz kolejny apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.

Uwaga, w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policji! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.

Źródło: KPP Bielsk Podlaski
Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Agnieszka Bolewska-Iwaniuk
+48.600262129

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.