Powiat garwoliński: nie dajmy się wyrolować
lut 2021
Przedsiębiorców oferujących sprzedaż różnego rodzaju usług jest na rynku coraz więcej, ale też rośnie liczba skarg zgłaszanych przez konsumentów, którzy czują się oszukani przez firmy np. ubezpieczeniowe, proponujące cudowne garnki, lecznicze kołdry czy usługę naprawy sprzętu gospodarstwa domowego.
- Spektrum problemów, z którymi pojawiają się tutaj konsumenci, to różne dziedziny życia, w których możemy spotkać się z problemami. Są to ubezpieczenia na życie, zakupy dotyczące odzieży, obuwia czy też droższych artykułów branży agd, telewizorów. Jest bardzo dużo spraw, które dotyczą usług kurierskich, szczególnie tego, w jakim stanie trafiają paczki czy zgłaszania szkód w tym zakresie, ale to spektrum spraw jest bardzo różne. Rok 2020 dominował szczególnie w sprawy dotyczące tego, co się pojawiło wraz z pandemią, odwoływanych imprez, na które wpłacane były zadatki, żądanie zwrotów tych zadatków, czy też usług turystycznych i kłopotów z odzyskaniem pieniędzy za wycieczki, które nie odbyły się z winy operatora usług turystycznych - mówi Damian Baran, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Garwolinie.Rzecznik ostrzega przed firmami stosującymi nieuczciwe praktyki i jako przykład podaje pewnego pana, który ogłaszał się jako naprawiający sprzęt AGD. Zgłaszał się do klientów, którzy wyszukiwali go w Internecie, a jego wizyta kończyła się na pobraniu zaliczki na sprzęt, który ma rzekomo dokupić i więcej już się nie pojawiał. W ten sposób oszukał wiele osób, ale policja zainteresowała się już naciągaczem. Każdemu z nas zdarzyło się chyba napotkać sprzedawcę cudownych garnków, superodkurzacza, czy leczniczej kołdry albo urządzenia do leczenia światłem. Ofiarą takich naciągaczy padają zazwyczaj osoby starsze...
O nieuczciwych sprzedawcach i wykiwanych klientach, Waldemar Jaroń rozmawia z Damianem Baranem - Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Garwolinie.
|
WJ/Js
0 komentarze