Profilaktyka to element gotowości – żołnierze 2 Lubelskiej Brygady OT włączają się w akcję „Movember”
lis 2025
W listopadzie żołnierze 2 Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej włączają się w kampanię społeczną „Movember”, znaną również jako „Wąsopad”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na znaczenie profilaktyki męskich nowotworów, w szczególności raka prostaty i raka jąder, a także przełamywanie tabu związanego z tymi chorobami.
Listopad to czas, w którym wąsy stają się symbolem męskiej świadomości zdrowotnej. W ramach światowej akcji „Movember”, żołnierze 2 Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej rozpoczęli kampanię edukacyjną zachęcającą do profilaktyki męskich nowotworów.W tym miesiącu żołnierze z Lubelszczyzny przypominają, że siła i gotowość zaczynają się od zdrowia.
– Rak to bezlitosny przeciwnik, ale można się przed nim obronić. Zanim zaatakuje – bądź o krok przed nim. Badaj się – apelują terytorialsi, którzy w listopadzie łączą służbę z misją społeczną.

Działania w ramach kampanii obejmują publikacje edukacyjne, krótkie filmy profilaktyczne oraz wewnętrzne inicjatywy informacyjne skierowane do żołnierzy brygady. Celem jest budowanie świadomości i przełamywanie stereotypów, które wciąż powstrzymują wielu mężczyzn przed regularnymi badaniami.
– Żołnierz musi być w pełni sprawny i zdrowy. Dlatego mówimy wprost: profilaktyka to część gotowości bojowej. Świadomość zagrożeń i szybka reakcja to przecież codzienność naszej służby. Tak samo jest ze zdrowiem – jeśli zadziałamy na czas, możemy uniknąć najgorszego.
Dbanie o siebie to nie słabość, to przejaw odpowiedzialności – za siebie, za zespół i za tych, którym służymy – podkreśla jeden z uczestników kampanii.
Akcja „Movember” w 2 LBOT wpisuje się w ogólnopolską kampanię na rzecz męskiego zdrowia, której celem jest wydłużenie życia mężczyzn i zwiększenie dostępu do profilaktyki. W całym kraju trwają bezpłatne badania i spotkania edukacyjne organizowane przez NFZ i partnerów akcji.
na podst. inf. pras.
fot.: 2LBOT

0 komentarze