Biała Podlaska

W Kobylanach powstanie wiadukt

Region Czw. 19.11.2020 16:54:00
19
lis 2020

Przebudowa suchego portu w Małaszewiczach nabiera tempa. Podpisano umowy dotyczące m.in. budowy wiaduktu w Kobylanach.

W związku z planowaną, przez Spółkę CARGOTOR, realizacją inwestycji „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza 8 linii towarowych na granicy UE z Republiką Białoruś”, 17 listopada w Urzędzie Gminy Terespol odbyło się podpisanie umów pomiędzy Spółką CARGOTOR reprezentowaną przez Prezesa Zarządu Andrzeja Sokolewicza, a Gminą Terespol reprezentowaną przez Wójta Krzysztofa Iwaniuka, dotyczących budowy wiaduktu w Kobylanach, dróg w tym obszarze oraz rozbudowy oczyszczalni ścieków w Koroszczynie. Jak zaznaczył Wójt Krzysztof Iwaniuk - spotkanie jest ważnym elementem współpracy Gminy z CARGOTOREM, żeby przebudowa Małaszewicz która wiąże się, z wyzwaniami dotyczącymi infrastruktury okołokolejowej miała miejsce. - Jest to pierwsza przebudowa Małaszewicz po latach 50 ubiegłego stulecia. Budowa wiaduktu ułatwi naszym mieszkańcom z największej miejscowości wyjazd, ale i komunikację dla wszystkich firm, których mam nadzieję będzie jeszcze więcej w rejonie Małaszewicz - podkreślił Wójt Krzysztof Iwaniuk. Andrzrj Sokolewicz prezes spółki CARGOTOR przyznał, że jest to wyjątkowa inwestycja w wyjątkowym miejscu – Małaszewicze to jest szczególne miejsce nie tylko w Polsce ale i w Europie. Jest to główna brama do Europy z Azji i centralne miejsce nowego jedwabnego szlaku. To właśnie z Chin, właśnie z Azji płyną towary do Europy Zachodniej przez to jedno wyjątkowe miejsce. Aby je udrożnić, aby je rozbudować w taki sposób, aby spełniały marzenia kolejnych pokoleń postanowiliśmy z przedstawicielem samorządu , podpisać umowy o współpracy, które będą podstawą do wystąpienia przez spółkę CARGOTOR do Komisji Unii Europejskiej o dofinansowanie w sprawie budowy Parku Logistycznego Małaszewicze - podsumował prezes CARGOTORU. Przewidywany koszt inwestycji to 700 mln euro. Chcemy żeby ta inwestycja, po pierwsze była przykładem współpracy podmiotu kolejowego z samorządem terytorialnym, po drugie była najlepszym reprezentantem wizji nowej Polski wschodniej, aby była ona kojarzona z rozwojem , nowa technologią, miejscem w którym warto żyć, mieszkać i pracować.

ICH/Kobylany [MSz]
Zdjęcia UG Terespol

Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Izabela Chajkaluk
+48.500106004

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.