Wojewoda podlaski wydał pozwolenie na kolejny odcinek trasy S19, obejmujący część powiatu siemiatyckiego
paź 2023
W piątek, 6 października wojewoda podlaski wydał trzecie zezwolenie na budowę drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim po nowym śladzie, tym razem na odcinku Boćki - Malewice. Będzie to blisko 16-kilometrowy fragment nowej, dwujezdniowej drogi - części międzynarodowej trasy Via Carpatia. - Połączy dwa powiaty: bielski i siemiatycki, a jego budowa zakończy się w 2025 roku - mówił na konferencji prasowej wojewoda Bohdan Paszkowski.
Wojewoda wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na wniosek Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.- Niebawem inwestor przekaże plac budowy. Razem z dwoma fragmentami S19, na które wydałem już zezwolenie. Prace rozpoczną się na odcinku o długości 37 km. Białostockiemu Oddziałowi GDDKiA życzę, aby przebiegały one jak najsprawniej, bo wszyscy czekamy na to dobre połączenie południa z północą naszego województwa - podkreślał wojewoda podlaski.
Inwestycja realizowana jest w systemie „projektuj i buduj” przez wyłonioną w przetargu firmę Strabag. Wartość kontraktu ujętego w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych to ok. 343,6 mln zł.
- Firma powinna wejść na plac budowy w przyszłym tygodniu. Mam nadzieję, że zgodnie z harmonogramem otrzymamy pozwolenie na użytkowanie w drugim kwartale 2025 roku - mówił Norbert Wyrwich - dyrektor GDDKiA Oddział w Białymstoku.
W ramach inwestycji wybudowanych zostanie 10 wiaduktów, pięć mostów, przejście dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową oraz sześć przepustów stalowych. Skomunikowanie terenów przyległych zapewnią drogi dojazdowe. Projekt zakłada m.in. budowę urządzeń ochrony środowiska, bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowę i budowę infrastruktury w pasie drogowym oraz nasadzenia zieleni.
- Z tego ZRID-u szczególnie mogą cieszyć się mieszkańcy Gminy Boćki, ponieważ droga z Bociek do Andryjanek (część odcinka Boćki-Malewice) to fragment drogi krajowej o wysokiej wypadkowości i bardzo wysokiej śmiertelności. Nowa trasa z całą pewnością zwiększy bezpieczeństwo - mówiła Dorota Kędra-Ptaszyńska, wójt Gminy Boćki.
- Około połowa odcinka, którego dotyczy wydany właśnie ZRID to powiat siemiatycki, mówił starosta powiatu siemiatyckiego Marek Bobel. Jednocześnie starosta zaapelował z przypomnieniem o przygotowanej koncepcji budowy węzła Malewice, który jest niezbędny dla rozwoju tej części województwa tj. powiatu siemiatyckiego, hajnowskiego i bielskiego. Apeluję i proszę o budowę tego węzła.
Do prośby starosty przychyliła się wójt Dorota Kędra-Ptaszyńska podkreślając, że do niej również zwracają się mieszkańcy z taką prośbą.
Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim będzie miała ponad 177 km długości. Jej realizację podzielono na 15 krótszych odcinków. Jest fragmentem międzynarodowej trasy Via Carpatia.
- Umożliwi ona dobre połączenie południa i północy Europy. To także trasa, która pozwoli na rozwój gospodarczy wschodniej Polski i naszego województwa. Wszyscy mieszkańcy czekają na zrealizowanie tej inwestycji - mówił wiceminister edukacji i nauki Dariusz Piontkowski.
- Ukończona trasa S19 dołączy do listy wyremontowanych i przebudowanych dróg w ostatnich latach. Dzięki jej budowie nasz region będzie dobrze skomunikowany - dodał senator Jacek Bogucki.
Korytarz transportowy Via Carpatia na terenie Polski będzie miał około 700 km długości. Zaczyna się w Budzisku (granica państwa), przez Białystok i Lublin prowadzi do Barwinka (granica państwa ze Słowacją). Jego elementami są odcinki dróg ekspresowych S61, S16, a także większość przebiegu S19. Via Carpatia będzie docelowo przebiegać przez teren pięciu województw: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego (Lublin jest już połączony z Rzeszowem).
Zobacz Galerię
Źródło: Podlaski Urząd Wojewódzki
Oprac. ABol
9 komentarze
W końcu! Kibicujemy więc teraz sprawnej budowie. Żeby jeszcze tylko dołożono ten dodatkowy węzeł koło Dziadkowic to będzie naprawdę super.
znawco z bożej łaski...... ZRID to decyzja administracyjna nie budowlana i z pewnością wszyscy ze zgromadzonych tutaj osób się znają
Przyjacielu partii PiS, których tutaj wyrzuciło jakby na zlecenie. Czyli rozumiem, że decyzję administracyjną o budowie drogi najlepiej, żeby wydał historyk, rolnik czy może wieloletni członek rad nadzorczych z nadania partyjnego, bo przecież wystarczy przybić pieczątkę i jest wydane? Podpowiem Ci coś: w państwie prawa wszelkie decyzje administracyjne muszą być wydane po sprawdzeniu poprawności dokumentacji przez osoby kompetentne. Ale jeśli jesteś fanem państwa bezprawia, gdzie przepisy przepycha się pod osłoną nocy i z błędami merytorycznymi to chyba wiem jaką opcję poprzesz w wyborach. Szkodliwą dla Polski.
ZNAWCA to zapewne Franek Ż. fachowiec po wieczorowym ZDZ znawca pierwszej wody
PO po wygranych wyborach w 2007roku pierwszą podjętą decyzją było WYCIĘCIE WSZYSTKICH DRÓG NA WSCHÓD O OD WISŁY
w dodatku na katolickim portalu. Oficjalne rozpoczęcie budowy obwodnicy Mińska Mazowieckiego w ciągu autostrady A2 nastąpiło 24 sierpnia 2009 roku. 20 grudnia 2011 została wydana decyzja środowiskowa ustalająca budowę autostrady według wariantu 4 od km 489 (Warszawa Lubelska (S17)) do km 504 km (Choszczówka Stojecka, początek obwodnicy Mińska Maz.) z węzłem Halinów (droga nr 2), Dalsza część autostrady to kontynuacja planów i projektów, które zapadły dużo wcześniej niż PIS doszedł do władzy.
PO#OSZUŚCI
Na zdjęciu stoi 6 osób. Jestem ciekaw ile osób umie odczytać rysunek, który trzymają. Podejrzewam, że max 2 z czego obie stoją na skrajach tej grupki(chociaż co do jednej nie jestem pewny). Robienie kampanii trwa, nawet wiceminister edukacji i były wiceminister rolnictwa się podpinają pod budowę drogi.
Mają się czym chwalić, to niech się chwalą. Za partii oszustów nie byłoby piniądza, tzn byłby ale w mafiach VATowskich