R E K L A M A



ŁUKÓW

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Powiat łukowski: gotowi do strajku
2019-03-26 16:02:34 Artykuł czytany 2341 razy


Od 5 do 25 marca w szkołach i przedszkolach na terenie powiatu łukowskiego trwały referenda, podczas których nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni deklarowali czy chcą czy też nie przystąpić do strajku. Na 72 placówki, w których przeprowadzono głosowanie, w 69 powiedziano stanowcze „tak”. Strajk w szkołach i przedszkolach ma rozpocząć się 8 kwietnia.


Jak informuje nas Adam Sosnowski, prezes Okręgu Lubelskiego ZNP, referenda zorganizowano w tych placówkach, które weszły w spór zbiorowy z dyrektorami. Było ich na terenie powiatu łukowskiego 72. W każdej z nich zorganizowano referendum. W głosowaniu brało udział od 72 do 98 procent nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, spośród których za udziałem w strajku opowiedziało się od 64 do nawet 100 procent głosujących. „Tak” dla protestu powiedziano w 69 placówkach. Tylko w trzech większość biorących udział w referendum powiedziało „nie”. Są to szkoły podstawowe w Oszczepalinie i w Fiukówce oraz Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Baczkowie.

69 placówek, w których podjęto decyzję o przystąpieniu do strajku, to przedszkola, szkoły podstawowe, w których działają oddziały gimnazjalne i szkoły ponadgimnazjalne. Do piątku 29 marca dyrektorzy tych placówek otrzymają od ZNP oficjalne pisma o przystąpieniu pracowników do strajku. 8 kwietnia w każdej z tych placówek rozpocznie działalność komitet strajkowy, do którego będą zgłaszać się nauczyciele i deklarować swój udział w akcji. Strajk ma polegać na wstrzymaniu się od pracy. Opiekę przedszkolakom i uczniom będą musieli zapewnić dyrektorzy tych placówek. Strajk ma trwać do odwołania.

„Środowisko jest zdesperowane. Zawiedzione polityką rządu i napuszczaniem na nasze środowisko opinii publicznej – mówi prezes Adam Sosnowski. I dodaje: - To ile będzie trwał strajk, będzie zależało od nauczycieli danej placówki. I na pewno jeżeli będzie trwał długo, egzaminy są zagrożone. Ale nie można nam zarzucać, że za „tarcze” bierzemy uczniów. Kiedy strajkowały pielęgniarki, byli pacjenci. Kiedy chorowali policjanci, ktoś był poszkodowany. My chcemy, żeby rząd pochylił się nam naszymi postulatami i żeby to strajku nie doszło. Mamy jeszcze tydzień. Jedno spotkanie już było. Kolejne, ostatniej szansy, odbędzie się 1 kwietnia. Miejmy nadzieje, że dojdzie do porozumienia”.

Powiat łukowski dzieli się na dwa Oddziały ZNP. Pierwszy z nich obejmuje miasto Łuków oraz gminy Wojcieszków, Stanin, Adamów, Serokomlę oraz placówki prowadzone przez powiat łukowski. W tym oddziale referenda odbyły się w 39 placówkach. W 38, osoby biorące udział w głosowaniu, opowiedziały się za strajkiem.

Drugi Oddział ZNP obejmuje gminy Łuków, Krzywda, Wola Mysłowska, Trzebieszów oraz gminę i miasto Stoczek Łukowski. W tym oddziale referenda odbyły się w 33 placówkach. Za powiedziano w 31.

Wyjątek stanowią placówki w gminie Trzebieszów. W żadnej z nich, a jest ich pięć, referenda się nie odbyły.

Z danych ZNP jasno wynika, że stanowcza większość nauczycieli i pracowników niepedagogicznych w powiecie łukowskim zamierza przystąpić do strajku. Co więc wydarzy się 8 kwietnia? Zobaczymy.


zdjęcie: pixabay.com
AKup  [MSz]

wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Anna Kupińska
tel. 509 310 762
lukow@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • do rodzic24
    2019-03-28 05:51:31

    arrow

    Taaak...wiele na świecie napisano...np mein kampf lub arbeit macht frei ale żeby od razu cytować jako mądrość?!!! Tak bezkrytycznie? Pewnie rodzicu24 miałeś takich "nauczycieli", którzy nie tylko nie zważali na swój stan materialny ale również na rozwój intelektualny swoich uczniów. Pozdrawiam. Miłego dnia.

  • obserwator
    2019-03-28 05:49:51

    arrow

    W MPO zatrudnił się magister,brygadzista daje mu miotłę "ależ proszę pana ja jestem po studiach!"- to dobrze będzie lepiej posprzątane.każdy rząda kupy forsy,a człowiek bez wykształcenia ma być nikim i zarabiać grosze kto im da podwyszke? Moje pytanie brzmi-ile zarabiają wożne i kucharki w szkole i kiedy zaczynają strajk?

  • Burak
    2019-03-27 23:35:17

    arrow

    Tak - wielu nauczycieli nie chce zmienić pracy, bo te umowne 40 godzin można rozdzielić także na pracę wieczorem czy w weekend - w innej pracy trzeba być w określonych godzinach.
    A czy to atrakcja pracować w szkole? W jednej z mińskich szkół ponadgimnazjalnych swego czasu przyszła do pracy pani pracująca w wydziale geodezji w starostwie - chyba nawet tygodnia nie popracowała i serdecznie podziękowała za prace... Z kolei w Węgrowie w jednej ze szkół potrzebowano nauczyciela historii - zgłosił się kandydat, poczytał zakres obowiązków, zobaczył tabelę wynagrodzeń... i grzecznie podziękował za taką pracę, bo jak określił - z wolontariatu nie da się wyżyć... Takich przykładów jest i będzie coraz więcej...

  • natura
    2019-03-27 21:40:51

    arrow

    Nie przejmujcie się Nauczyciele :) Nikt nie cierpi kogoś kto "poucza". Róbcie swoje i s......cie na krytykę. Norma i natura. Jesteście potrzebni:)

  • rodzic24
    2019-03-27 20:53:29

    arrow

    „nauczyciel to zawód i powołanie, to zdolności wrodzone i wyuczone, to odpowiedni zbiór cech osobowości temperamentu, to umiejętność poświęcania się dla dobra innych osób, to miłość do dzieci. Praca w zawodzie powinna przynosić nauczycielowi przyjemność i satysfakcje, bez względu na różne okoliczności i sytuacje (np. stan materialny)” [1].
    Będziemy mieli okazję poznać prawdziwych nauczycieli

  • rodzic24
    2019-03-27 20:53:26

    arrow

    „nauczyciel to zawód i powołanie, to zdolności wrodzone i wyuczone, to odpowiedni zbiór cech osobowości temperamentu, to umiejętność poświęcania się dla dobra innych osób, to miłość do dzieci. Praca w zawodzie powinna przynosić nauczycielowi przyjemność i satysfakcje, bez względu na różne okoliczności i sytuacje (np. stan materialny)” [1].
    Będziemy mieli okazję poznać prawdziwych nauczycieli

  • do "burak"
    2019-03-27 20:18:25

    arrow

    Odpowiem w prosty sposób czy to w Łukowie czy w całym powiecie, możesz skończyć UJ czy UW i nie mając znajomości i tzw. "pleców"to możesz szukać pracy w oświacie ! Ps. Mam wśród znajomych małżeństwo On policjantem Ona nauczycielką w szczerej rozmowie zapytałem czy w swoim środowisku znają kogoś, by z powodów materialnych zmienił pracę, odpowiedź brzmiała - NIE !!!

  • obserwator
    2019-03-27 19:24:06

    arrow

    lekarze pielęgniarki policjanci strażacy rolnicy sprzedawcy i innej maści pracownicy powinni strajkować i zarabiać więcej i nie żałuję im ich statusu a miałbym pewność że pracowaliby wydaniej a ja lepiej byłbym obsługiwany,chyba bylibyśmy prawie w raju.I przepraszam za brak znaków interpunkcyjnych.

  • dziecko
    2019-03-27 19:12:34

    arrow

    Emeryci powinni wyjść na ulice strajkować,kto to widział żeby opłacać czynsz,żyć i wykupić leki za 1100 zł!Należy im się sowita emerytura za tyle lat pracy min.1000zł podwyszki żeby mogli wyjechać na wczasy a my nie martwilibyśmy się że im czegoś brakuje,mieliby większą motywację do życia!

  • Burak
    2019-03-27 18:00:22

    arrow

    @ em
    Wysokie wykształcenie potwierdzone dyplomem według wielu predysponuje do wysokich zarobków - zresztą taki wniosek można wyciągnąć z wpisów komentujących. Nauczyciele-nieudacznicy z dyplomami pracują mało, a zarabiają dużo frustrując większość komentatorów. To może właśnie należy postąpić odwrotnie - niech Ci "z dyplomami" rzucą pracę w urzędach czy firmach, gdzie tak dziadowska są opłacani i niech zaczną pracę w szkołach - niech zaznają tej słodyczy, luzu, będą mieć dużo wolnego czasu, zmienią samochód na lepszy, wystawią sobie super-chatę, kupią sobie super-ciuchy, dwa razy w roku spokojnie wyjadą na urlopy... Tylko niech to zrobią wyłącznie ze swojej pensji...
    Oczywiście jad się leje, dla wielu nauczycieli są - niestety - zasadne w dużej mierze, dla jakiejś części są powodem do zażenowania i sprawiają przykrość... Jak zwykle - wszystkich wrzuca się do jednego worka... Ja osobiście już dawno trochę w żartach zaproponowałem, aby to uczniowie wybierali nauczycieli, którzy mają ich uczyć - prawie zostałem wzrokiem zabity...

  • rodzic
    2019-03-27 16:52:47

    arrow

    Jak moje dziecko boli ząb to składam wizytę u profesjonalnego stomatologa a nie u kowala... Chcę aby nauczyciel był sowicie wynagradzany - nie mam pewności ale przynajmniej nadzieję, że czynnik ten wpłynie na jego motywację i zaangażowanie. Nie żałuję nauczycielom statusu i kasy - powinny być wysokie.

  • do zażenowana
    2019-03-27 16:09:08

    arrow

    wypowiedź bardzo trafna, zgadzam się w 100 %, dodam jeszcze wypowiedź Tolo 34 "Moje zdrowie nie ważne, oby sąsiad miał raka"

  • do zażenowana
    2019-03-27 15:46:58

    arrow

    U nas w wiejskiej szkole na ok 25 nauczycieli jest moze 3 nauczycieli jest młodych. Reszta to nauczyciele dyplomowani z zarobkami 4000. Sami się do tego przyznają ze tyle zarabiają a połowa z nich z prawami do emeruytury siedzi i blokuje miejsce młodym. I żeby jeszcze uczyli, to by było dobrze. Pani ma 8 osob w klasie i 30 lat pracy i nie umie nauczyc ułamków bo sama liczyc nie umie bo z wykształcenia geograf a matematyke podyplomową zrobiła, bo godzin trzeba było nałapac. Źle się dzieje w szkołach i nie jest to winna tylko nauczyciela ale za duzo im pozwolono, karta ich chroni.

  • Pro Mateusz
    2019-03-27 15:18:29

    arrow

    A ja się zastanawiam, dlaczego przeciwnicy strajku i podwyżek dla nauczycieli - to zazwyczaj piszący bez składni, bez znaków interpunkcyjnych, z błędami? Mieli kiepskich nauczycieli czy po prostu takie to tłuki kamienne, ktorych żaden uniwersytet nie ociosa?

  • n-l
    2019-03-27 14:55:25

    arrow

    Jestem nauczycielem i jestem bardzo zakłopotany. Nie wiedziałem, że tak wielu ludzi mnie nienawidzi:( Wykonuję swoją pracę z pasją i zaangażowaniem. Ciężko pracuję - kto nie zna tej pracy, nigdy tego nie zrozumie. Nie umiem "odpysknąć" na te wszystkie nienawistne i jadowite komentarze bo zostałem dobrze wychowany. Płakać mi się chce...Jak się bronić?

  • do zażenowana
    2019-03-27 14:51:30

    arrow

    Zgadzam się z Tobą w stu procentach... Jeszcze trochę i nie będzie miał kto uczyć. Już jest kadra niemłoda. w większości szkół wiek przedemerytalny.Co będzie dalej?

  • do anula
    2019-03-27 14:33:10

    arrow

    W Łukowie naprawdę psychiatria jest na niezłym poziomie. Proszę skorzystać.

  • anula
    2019-03-27 13:48:04

    arrow

    Chcą strajkować niech strajkują , tylko w karcie nauczyciela niech im zapiszą pod rygorem wyrzucenia z pracy że nie mogą udzielać korepetycji, 40 tydzień pracy, 26 dni urlopu
    podejrzewam że żaden nauczyciel nie będzie strajkował, Prawda jest taka że , nauczyciele nie uczą dzieci tylko wymagają a jak dziecko ma własne zdanie to już jest na nic,koniec roku tylko by chcieli prezenty dla nich i dla szkoły ale za co nie wiem .wiecznie sa przemęczone po kilku godzinach pracy
    Kadra nauczycielska to patologia,popatrzyć tylko pod szkołą jakimi furami nowymi się wożą, gdzie spędzają wakacje, jak chodzą wystrojone do szkoły.Nie pasuje to niech się zwolnią, zero odpowiedzialności za naukę dzieci bo ich nikt nie kontroluje,a jak chcą zmarnować dziecku psychikę to zmarnują, chcą oblać dziecko to obleją bo takie zadania mu dadzą ze dziecko nie ma szans na poprawę
    Wysłałabym ich na budowę to dopiero uszanowali by pracę i swoje zarobki, bo teraz to siedzą sobie w ciepełku i nic nie robią

  • Tolo34.
    2019-03-27 12:08:44

    arrow

    Każdemu tu plującemu na nauczycieli jestem w stanie udowodnić, że partia rządząca krajem więcej nauczycielom odebrała niż dala. Ale to niczego nie zmieni tutaj potrzeba kilku pokoleń...

    Nadal wielu ludziom przyświeca myśl: Moje zdrowie nie ważne, oby sąsiad miał raka.

  • Zażenowana
    2019-03-27 11:41:44

    arrow

    Gdy czytam te komentarze to dochodzę do wniosku, że nauczycielom należy się te 1000 zl podwyzki a nawet i wiecej. Jad i obsrywanie zawodu nauczyciela jest nie tylko w Internecie ale i w zyciu. Uczniowie nie szanują szkoly, rodzice tez nie. Dziecko- głąb- wina nauczyciela. Dziecko- chuligan- wina nauczyciela. Dziecko- bite w domu- wina nauczyciela. Wiec skoro wszystko wina nauczycieli- niech chociaż godziwie zarabiają, by zaciskac zęby gdy wszyscy ich oczerniają. Za 10 lat szkoly będą pelne uczniow, ale nauczycieli nie będzie. Przyjdzie heden rodzic z drugim i będą nauczac. Ale czego? Zachodzę w głowę. Bo na pewno nie kultury.

  • Str
    2019-03-27 11:08:17

    arrow

    Niech pracują osiem godzin !!!!!!I pomiędzy świętami a sylwestrem, w wakacje....

  • rodzic
    2019-03-27 10:43:28

    arrow

    większość nauczycieli których znam nie zasługuje na to co teraz zarabia , to jest żenada jaki oni poziom reprezentują .

  • em
    2019-03-27 09:30:47

    arrow


    @ @ps
    Używanie argumentów, że ktoś ma słabą żonę, świadczy tylko i wyłącznie o buractwie intelektualnym i zwykłym chamstwie. Takimi wypowiedziami nie tylko nie da się zaskarbić życzliwości rodziców, czy po prostu Polaków dla swojego zawodu, ale raczej pogłębia się w ten sposób niechęć, pokazując, że rzeczywiście występuje tu selekcja negatywna. Strach pomyśleć, że ktoś używający takiego języka miałby uczyć czegokolwiek młodych ludzi...
    Pochodzę z "nauczycielskiej rodziny", sam mam wykształcenie pedagogiczne i jakoś nie widzę, aby ktokolwiek pracował te 47 godzin tygodniowo.
    Argument o wakacjach, feriach, godzinach dyrektorskich też jest niestety celny, bo po ich odjęciu rok pracy wychodzi zdecydowanie krótszy, niż w innych zawodach. Warto byłoby to policzyć.
    Nie zazdroszczę zawodu - gdyby tak było, byłbym nauczycielem. Ale twierdzenie, że jest tak źle jest dużym nadużyciem.

  • do nauczciel
    2019-03-27 08:02:01

    arrow

    My poszukamy opiekunki a wy szukajcie ROBOTY!

  • do tolo
    2019-03-27 07:54:26

    arrow

    No oczywiście wy jesteście uprzywilejowana kasta,wszystko wam się należy,a przy reformie oświaty mało w gacie nie narobiliście żeby z roboty nie zwalniali,zapomnieliście jaki był szum?Jak przyschło,dawać kase bo my poszkodowani!

  • klasowy
    2019-03-27 07:53:49

    arrow

    zlikwidować Kartę Nauczyciela i normalnie pracować a jak mało do na kasę do Biedronki (jeśli korki nie wystarczą)

  • do Zuzia i @
    2019-03-27 07:51:38

    arrow

    Nie robiłam nic bo nie miałam jeszcze dzieci w szkole.
    A kwotę którą podałam ok 4000 podana jest na e-bip.
    Pani, która uczy w szkole a została radną gminy w swoim oświadczeniu majątkowym podała zarobki ze stosunku pracy. Jest nauczycielem dyplomowanym i ma 18 h etatu. Realia znam bo widzę co się dzieje w szkole do ktorej uczeszczaja moi synowie. Szkoła mała, wiejska prahistoria w nauczaniu.

  • @ps
    2019-03-27 07:41:56

    arrow

    Mam mocna żona,która w przeciwieństwie do wielu z was po liceum poszła na studia a nie do pracy w szkole!Aneta w jakiej szkole uczysz że nie wyciągniesz 3000 na rękę,bo u nas zarabiają od 3700 do 5000 tyś dyrektor.Chyba że zeszmacasz podłogę to raczej 3000 nie płacą,i te nowe auta,domy,wczasy 2razy w roku,to pewnie do puszek im wrzucają?

  • @ps
    2019-03-26 23:54:13

    arrow

    To masz jakaś słaba żonę - z "takim" dyplomem takie zarobki... A może ten "dyplom" zakupiony na targu... Niech przyjdzie do pracy do szkoły - zarobi więcej, napracuje się mniej, będzie miała dużo wolnego, na pewno najlepiej przygotuje młodzież do matury... Będą same plusy...

  • Anula
    2019-03-26 23:29:47

    arrow

    A ja proponuje by nauczyciele ujawnili ile zarabiają na korepetycjach,w żadnym zawodzie nikt tak dobrze nie ma jak oni,wolne,18 godz.pracy,a tacy przemęczeni,tacy biedni wstyd kadro nauczycielska,zarabiacie na naszych dzieciach ktorym to my rodzice z najniższej krajowej musimy opłacać korepetycje,bo wam się w szkole uczyć nie chce a za pieniadze to jak najbardziej
    Szlak mnie trafia jak słysze jak im źle nie chcecie pracować w szkolnictwie idzcie pracować do sklepu za 1800 zł i wtedy narzekajcie.

  • Tolo34.
    2019-03-26 22:17:34

    arrow

    Aneta, nie tłumacz, polactwo tego nie zrozumie...

    Życzę każdemu aby miał jak najlepiej.

  • Nauczyciel
    2019-03-26 21:48:55

    arrow

    Moja rzeczywistość?- dzieci "wylogowane" z podstawowych zasad kultury. Zombi z wrośniętymi kciukami w ekrany smartfonów, z których sączy się syf i agresja, którymi nasiąkają... Rodzice zupełnie nieświadomi jakie mają dzieci i czym się one karmią w "necie". Nauka??? Żart! Klasy w szkole w której uczę w 80% to grupy żywcem ze specjalnego ośrodka...Przykro mi. To fakt. Gra pozorów dyrekcji i nauczycieli, którzy nie powiedzą wprost, że poziom jest ogólnie...debilny...i, że praca nauczyciela to coraz bardziej praktyka medyczna...Może to dlatego chcielibyśmy godnego wynagrodzenia? Winien jestem przeprosiny za generalizację i jestem też świadomy, że przyjmuje je z pewnością 100% czytających tą wypowiedź rodziców...

  • Marcin
    2019-03-26 21:22:44

    arrow

    Gdyby te strajki były w czasach kiedy rządziła PO i PSL,to wyznawcy PIS-lamu te strajki by poparli.I na tym polega obłuda ludzi.

  • Średnia pensja
    2019-03-26 20:55:40

    arrow

    blob:null/826752d1-82ab-4718-9c03-da636bdbb040

    https://oko.press/podwyzki-nauczycieli-najwieksze-w-historii-olbrzymi-strumien-pieniedzy-sprawdzamy/

    Tutaj porównanie pensji na najwyższym stopniu awansu nauczycielskiego do przeciętnej. Za obecnie rządzących rozziew się powiększył...

  • @ Aneta, @ ps
    2019-03-26 20:37:58

    arrow

    Który nauczyciel zarabia 4000 zł albo i więcej na rękę? Jak ze 3000 zł wyciągnie z nadgodzinami, to już może być zadowolony, bo to rzadkość. Czas pracy nauczyciela został przebadany i wynosi średnio 47 godzin tygodniowo (oprócz lekcji - m.in. dyżury, sprawdzanie prac, przygotowanie zajęć, spotkania z rodzicami, dokumentacja etc. - link: http://eduentuzjasci.pl/badania/110-badanie/186-badanie-czasu-i-warunkow-pracy-nauczycieli.html) - trudno wyobrazić sobie, że to zawód, którego nie da się zamknąć w ośmiu godzinach siedzenia w biurze (tak jak dziennikarza, adwokata, sportowca etc.)? Piłkarz pracuje tylko 90 minut raz na tydzień, kiedy gra mecz i jeszcze ile zarabia, tak? Nawet jeżeli temat omawiało się 100 razy, zawsze trzeba się do lekcji przygotować - wiedza się zmienia, uczniowie mają różne potrzeby. Dwóch takich samych lekcji nie ma... Formy protestu były stopniowane - najpierw m.in. demonstracje, petycje, wniosek o referendum ws. tzw. reformy. A teraz strajk. Nie w imię polityki, a w imię godności. Byle kacyk z Posad i Stołków deformuje sobie system oświaty, nie licząc się z nikim - ani z rodzicami, ani z nauczycielami, ani z uczniami!

  • pytanie do członków ZNP
    2019-03-26 19:41:13

    arrow

    Czy Państwa szef w województwie, to ten co jeździł po pijaku ? Jeśli tak to gratuluje !!!

  • Nauczyciel
    2019-03-26 19:32:19

    arrow

    Od 8 kwietnia kochani rodzice szukajcie opiekunki do dzieci!!! Może wam starczy 500 +.

  • do luki
    2019-03-26 19:29:53

    arrow

    do luki przepiękna logika to jak krowa daje w godzinę 10 l mleka to jak cały dzień będziemy ja doić to NADOIMY

  • polak
    2019-03-26 19:13:54

    arrow

    A może by tak składali oświadczenia majątkowe nauczyciele, tacy "niby biedni". W MOJEJ OKOLICY prawie WSZYSCY POSIADAJĄ WŁASNE DOMY , PO 2 SAMOCHODY, CO ROKU WYJEŻDŻAJĄ NA WCZASY. Myślę,że to jest wysoki poziom życia. Nie mają na wsiach i małych miastach co narzekać, ja ewentualnie dałabym dodatek wyrównawczy do przeciętnej tym pracującym w dużych miastach gdzie klasy są liczniejsze, a i koszty życia wyższe.Nieładnie kosztem innych biedniejszych się bogacić, ten rząd lepiej jakby dołożył matkom opiekującym się niepełnosprawnymi dziećmi, Tam to jest praca całe 24 godziny i poświecenie i zero wczasów. Nie macie źle,a ten rząd przecież dał wam podwyżki, a wy jesteście tacy pazerni i ciągle wam mało i jeszcze dzieci straszycie. Może byście tak strajkowali w wakacje i zamiast wypoczywać przychodzili do szkoły, albo w wakacje blokowali MEN, a nie teraz wciągacie w to dzieci. Fe nieładnie!!!

  • ps@
    2019-03-26 19:11:30

    arrow

    W 82r była nowelizowana,a jakoś o pensji i godz. pracy niema komentarza,czyżby sią zgadzało?Zgadzam się z twierdzeniem że za 18 godz.w tygodniu 4500 brutto miesięcznie to nie mało!?Ludzie nauczycielom marzą się pensje LISA albo WOJEWÓDZKIEGO,świat się kończy,ja poproszę pensję i warunki pracy Gessler!niech połowa się zwolni,i zaczną uczyć ludzie zaraz po liceum jak za dawnych czasów a dyplomy zrobią externistycznie i będzie wspaniała kadra za mniejsze pieniądze bez śmiesznych dodatków jak teraz,dopłata za dojazd do szkoły poza miejscem zamieszkania.Mojej żonie nikt nie dopłaca że do pracy dojeżdża jak i czym ma być na czas i basta!

  • zuzia
    2019-03-26 18:45:21

    arrow

    Droga Aneto. Ty jako rodzic też mogłabyś strajkować przeciw tej idiotycznej reformie. A nie zrobiłaś nic. Natomiast nie znając realiów pracy nauczyciela krytykujesz te środowisko. Wierz mi,że nie tylko o kasę tu chodzi.

  • ps
    2019-03-26 18:21:34

    arrow

    Moja żona z dyplomem magistra zarabia 2400zł,za osiem godz.dziennie pięć dni w tygodniu a więc 50% mniej niż nauczyciele w mojej miejscowości i niema 90 dni wolnych jak nauczyciele jak ma nawał dokumentacji po godzinach zostaje za friko.Gdy wójt stwierdził że trzeba zredukować zatrudnienie,wybuchł taki lament gdzie oni znajdą pracę!Przeciesz takich fachowców przyjmą wszędzie i to za większe pieniądze,mogą się zatrudnić na kasie w biedronce praca siedząca i klasówek nocami nie trzeba sprawdzać!

  • Luki
    2019-03-26 18:09:20

    arrow

    Nauczyciel mówi że mało zarabia ok. 2500zł...to jest pensja za pół dnia pracy. Jeśli jego praca byłaby wykonywana przez cały ośmio godzinny dzień, to zrobiłby ok. 5000zł....więc po co protestować ? Wystarczy więcej popracować, jak to robią inni...

  • @ ps
    2019-03-26 17:39:24

    arrow

    Zachęcam do ponownego pójścia do szkoły, aby uzupełnić braki w edukacji. Karta Nauczyciela została uchwalona w 1982 r., Bieruta już dawno nie było wśród żywych. Zmarł podczas XX Zjazdu KPZR w 1956 r. - "Pojechał w futerku, a wrócił w kuferku"... Praca nauczyciela to nie tylko lekcje, ale również mnóstwo innych czynności. Tak jak reporter nie pracuje tylko pół godziny w czasie programu telewizyjnego, bo musi się do niego przygotować. Wstyd z powodu Twojej indolencji. Wstyd, że z kłamstwem występujesz przeciw bliźniemu...

  • były uczeń, obecnie nauczyciel i rodzic
    2019-03-26 17:35:37

    arrow

    to nie jest do końca wina nauczycieli tylko funkcjonariuszy związkowych. popatrzcie na Broniarza zawsze ze Schetyną. Dlaczego nie strajkuje się po tym jak nauczyciele zasypywani są dodatkową nikomu nie potrzebną biurokracją? na pytanie czy chciałbyś zarabiać więcej nawet dziecko powie że tak tylko panie Broniarz dlaczego dopiero teraz? bo kampania? bo kazali koledzy z PO? czy problem pojawił się nagle? czy w perspektywie kilku miesięcy ma pan w związku wybory szefa i trzeba się wykazać?
    DLACZEGO KOSZTEM MOICH DZIECI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DLACZEGO?
    dostaję tak jak każdy inny 500+ na dwoje dzieci i powiem nie jest to dużo ale odkąd rządzi PiS to jest 1000 zł więcej nie narzekam inni mają gorzej. sporo sprawdzania po południu ale też wiele wolnego. do poprawy w systemie jest wiele rzeczy ale na drodze ewolucji i ja się na to piszę. nie wezmę udziału w strajku dla zachowania posadek związkowców i innych celów politycznych. to tylko moje subiektywne odczucie, nie odbieram nikomu prawa do własnej oceny tej sytuacji. kończąc twierdzę że związki poszły o "jeden most za daleko" - pozdrawiam koleżanki i kolegów nauczycieli

  • Aneta
    2019-03-26 17:24:45

    arrow

    Nie na taką skalę protestowano i nie przypominam sobie aby ZNP tak nagłaśniało całą sytuację jak teraz. Moje dzieci chodzą do wiejskiej szkoły gdzie nauczycieli dyplomowanych jest pewnie z 10 i ich pensum około 4000 za 18h. W klasie uczniow po 7-8 a Pani ktora uczy historii 30 lat nie sądzę zeby się do kazdej lekcji przygotowywała.

  • ps
    2019-03-26 17:10:28

    arrow

    Im nie jest ważne czego uczą byle dużo płacili,wstydu nie mają!W mojej miejscowości na siedemdziesięcu kilku uczniów z przedszkolem uczy 14u nauczycieli, gdzie 20 lat temu przy 140 uczniach było ich dziesięcioro.Idą na ósmą do szkoły a o 11,30 są po lekcjach,albo wpisują głupawe zajęcia żeby nałapać nadgodzin,wstyd!I podpierają się kartą nauczyciela zza czasów Bieruta,wstyd!A pensje i dodatki chcą współczesne,wstyd!

  • Rodzic
    2019-03-26 17:08:25

    arrow

    W 100% popieram strajk nauczycieli. W szkole moinch dzieciaków opowiedziano się za strajkiem i dziwię się nauczycielom i placówkom, które zrezygnowały z możliwości walczenia o godne pensje. Powodzenia!!!!!!

  • @ Aneta
    2019-03-26 17:02:27

    arrow

    Szanowna Pani! Wystarczy pobieżna kwerenda internetu, aby stwierdzić, że Pani słowa nie są prawdziwe. Kiedy wprowadzano reformę, też były protesty, ale PiS nauczycieli nie słuchał. Efekty tego będzie widać w podwójnym roczniku w szkołach średnich - nie oszukujmy się - trudniej się będzie dostać do dobrych liceów. Tutaj link do przykładowej informacji:: https://znp.edu.pl/akcje/pensje-i-autonomia/

  • Uczeń
    2019-03-26 16:59:48

    arrow

    Pełne osiem godzin w pracy, bez tłumaczenia się że w domu trzeba się przygotować ( inne zawody też tak robią ) i sprawdziany i klasówki można sprawdzić w szkole...

  • Aneta
    2019-03-26 16:25:52

    arrow

    Jestem rodzicem i zastanawiam się dlaczego nie strajkowali jak wprowadzane były te idiotyczne reformy? Dlaczego nie stają w obronie ucznia, który musi przyswajac durne informacje? Dlaczego tak bardzo skupiają się tylko na kasie a nie na tym że głupot uczą.

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Łuków

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kondolencje

Najnowsze Informacje