R E K L A M A



ŁUKÓW

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Burmistrz Łukowa: najważniejsze jest zdrowie mieszkańców
2020-04-08 10:07:37 Artykuł czytany 2014 razy


W ostatnim czasie pojawiły się informacje, że w niektórych miejscowościach władze samorządowe zdecydowały się na otwarcie pozamykanych w połowie marca targowisk. I pojawiło się pytanie, czy otwarta zostanie również łukowska Targowica przy ulicy Prusa. Burmistrz Łukowa nie ukrywa, że jest w tej sprawie naciskany. Ale jak podkreśla, teraz najważniejsze jest zdrowie mieszkańców.


W połowie marca, kiedy zaczął obowiązywać stan zagrożenia epidemicznego, samorządowcy podejmowali decyzje o zamknięciu targowisk. Tak stało się m.in. w Łukowie, Adamowie, Stoczku Łukowskim oraz w Wesołówce w gminie Stanin. Chodziło o to, aby nie doprowadzać do powstania dużych skupisk osób. W ostatnim czasie natomiast, kiedy na konferencji prasowej ze strony premiera padło stwierdzenie, że na targowiskach może przybywać przy jednym stoisku trzech klientów, niektórzy samorządowcy z powiatu łukowskiego postanowili zdjąć zakazy. Tak stało się w Stoczku Łukowskim i w Wesołówce w gminie Stanin. Po ukazaniu się tych informacji, zaczęły pojawiać się pytania czy otwarte zostanie również targowisko w Łukowie.

Burmistrz Piotr Płudowski nie ukrywa, że jest naciskany, aby podjąć decyzję o uruchomieniu popularnej Targowicy przy ul Prusa. Ale jak nam mówi, jest to teraz po prostu niemożliwe. Po pierwsze chodzi o to, aby chronić mieszkańców przed dużymi skupiskami, a tak by było na Targowicy. Po drugie zaś, jest to tak duży teren, że zapewnienie odpowiednich środków ostrożności i spełnienie wymogów sanitarnych byłby po prostu niemożliwe.



Zdaniem burmistrza Piotra Płudowskiego to nie jest dobry czas aby otwierać jedno z największych w regionie targowisk. I jak podkreśla, dla niego najważniejsze jest teraz zdrowie mieszkańców.

Zdjęcia: Urząd Miasta Łuków/podlasie24.pl

AKup/DW
wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Anna Kupińska
tel. 509 310 762
lukow@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • mieszkaniec
    2020-04-10 22:05:18

    arrow

    chyba komuś zabrakło odwagi. Ha ha ha bohater

  • Wwwwww
    2020-04-10 13:24:08

    arrow

    Targowisko zamknięte ale Opłaty z przemysłowej zbieracie to chore

  • ...
    2020-04-10 13:07:38

    arrow

    Zła decyzja, która nie ma nic wspólnego z patriotyzmem gospodarczym. Niemiecki właściciel Lidla czy Kauflandu z pewnością się cieszy i dziwi, co to za kraj, gdzie władze działają na szkodę rodzimego handlu. Panika na zdrowie nikomu jeszcze nie wyszła. Im będziemy normalniej funkcjonować tym mniej ucierpimy jako kraj na kryzysie gospodarczym.

  • Pinacolada
    2020-04-10 06:49:22

    arrow

    Darek żałosny jesteś, przestań pajacować z kolegami. My o tobie nie pamietamy i nie płaczemy - a tym bardziej ciebie i twoich kolegów nie chcemy.

  • .N
    2020-04-09 23:11:04

    arrow

    Zaimponowaliście już pakietem kryzysowym dla przedsiębiorców, czyli; wejścia lajf burmistrza, wejścia lajf burmistrza i znowu wejścia lajf burmistrza. A za targowisko zapłacimy zapłacimy wam przy urnach.

  • All
    2020-04-09 21:07:18

    arrow

    Ja też bym nie otwierał targowiska, popieram Burmistrza

  • N
    2020-04-09 20:12:03

    arrow

    Brawo Burmistrzu, masz odwagę dbać o zdrowie i życie ludzi , dziękujemy

  • N
    2020-04-09 20:10:36

    arrow

    Brawo Burmistrzu, masz odwagę dbać o zdrowie i życie ludzi , dziękujemy

  • Klapa
    2020-04-09 18:19:13

    arrow

    No i handel rozlał się po okolicznych ulicach, bez żadnych zasad i nadzoru. Chyba nieomylnemu władcy miasta po raz kolejny zabrakło wyobraźni.

  • Obciach na całą Polskę.
    2020-04-09 17:57:54

    arrow

    Mając dwa ogromne place handlowe , doświadczenie kilkutygodniowe funkcjonowania w Polsce podobnych o wiele mniejszych targowisk. Ten z uporem maniaka , z alternatywną uczciwościá nie da . A co . Póki mam władzę ja wam pokażę . Panie pierwszy też panu pokażemy za to zakazywanie handlu polskimi produktami na powietrzu w taki sposób jak robią to w całej Polsce tylko nie w Łukowie. Będziesz podtrzymywał interesy kupców jak zaczną plajtować? Bóbr nie śmiej się.

  • @Agrounia
    2020-04-09 16:25:55

    arrow

    Coś się Łukowa uczepił, jedź w tym dniu gdzie indziej na rynek. W czym problem? I tak codziennie w innym miejscu stragan rozstawiasz.

  • Targowica zamknięta
    2020-04-09 14:00:41

    arrow

    Konsekwencją zamknięcia targowicy jest handel przy ul. Przemysłowej. Kto był, widział. Burmistrzu, opamiętaj się albo złóż rezygnację!

  • Agrounia
    2020-04-09 13:47:43

    arrow

    O czym ty piszesz o gwarancji? Człowieku 9/10 z nas ma tylko i wyłącznie nasze produkty Polskie! . Oczywiście że jeździmy na Elizówke np jabłka bierzemy z min Grójca pomidory z Leonów itd. Ale to nadal są Polskie produkty. Hiszpania Belgia Holandia chcesz tych produktów? Szukaj na półkach biedronek i innego rodzaju marketów. Koszty jakie są podczas produkcji niszczą gospodarstwa tak jak niszczy system i koronawirus. Kto to skupi? UM? Czy może Państwo?. Nie wyjeżdżaj tu z jakąs Hiszpanią bo to mało alternatywne myślenie.

  • @ Sancho Pansa
    2020-04-09 11:07:16

    arrow

    A jesteś w stanie określić ilu z tych handlarzy handluje rzeczywiście swoimi produktami, a ilu np ziemniakami z Hiszpanii itp zakupionymi na jakiejś giełdzie?

  • zła decyzja
    2020-04-09 10:55:28

    arrow

    stoiska co 3 metry szerokosc alejki szersza ale kto to ma zorganizowac butmistrz kase co miesiac ma a ludzie niech ida do zachodnich supermarketów kase zostawią

  • Ups2
    2020-04-09 08:42:48

    arrow

    W ZGL nie jedna, a dwie nowe panie już pracują. A zakład już na skraju zapaści finansowej. Czyżby to papierek lakmusowy rządów alternatywy?

  • łukowianin
    2020-04-09 08:28:37

    arrow

    Dobra decyzja burmistrza i dyr zgłoś. Dziękuję że przemyślaną decyzję i że w tym trudnym czasie dacie panowie o bezpieczeństwo mieszkańców miasta i powiatu.

  • Sancho Pansa
    2020-04-09 00:17:52

    arrow

    Dobra decyzja można kupić wszystko w markecie. Jest Ldyl jest Pietronka na Sienkiewicza.Zresztą to prawie Polskie markety. Bo stoją na Polskiej Łukowskiej Ziemi. A więc to też je patriotyzm. Pjoter wie co robi.

  • omi
    2020-04-08 21:49:14

    arrow

    Bezpieczeństwo jest najważniejsze, popieram władze Łukowa w tym względzie.

  • Dziękuję
    2020-04-08 21:09:14

    arrow

    Panie burmistrzu dziękuję za rozwagę i że w przeciwieństweie do innych nie patrzy pan ślepo co żąda władza. przykład Siedlec pokazuje że otwarte duże targowiska to wielki błąd,po wielkanocy na bank będzie jeszcze więcej problemów z koronawirusem. Dziękuję za rozsądek, wielu go brakuje!!

  • @w cudzysłowie Alternatywny
    2020-04-08 18:46:56

    arrow

    Musieliście odreagować po tej siarze z "obwodnicą" dla Łukowa? Ulżyło? To napiszcie w końcu jak jest szpital zabezpieczony: maseczki, kombinezony, testy itp. zaznaczam że wasze "wystarczająco" to zbyt mało dla społeczeństwa.

  • Alternatywny
    2020-04-08 16:54:48

    arrow

    Dobra decyzja burmistrza. Zdaje sobie sprawe że skoro nie potrafil zorganizowac rury ze sciekami to i po co rwac się na targ w czasach epidemii. Wolę nie wiedzieć co by bylo jakby Piotrek lukasz arek i ekipa odpowiadali za poziom przygotowania targowiska. Szpitalaby nie wystarczylo ale wtedy oczywiście można byloby powiedzieć że wina Darka

  • Luka
    2020-04-08 16:08:16

    arrow

    Dobra decyzja. Obecnie otwieranie targowiska byłoby nielogiczne i sprzeczne z ogólnokrajowymi zakazami związanymi z epidemią. Do wybuchu epidemii targowisko było głównym miejscem spotkań towarzyskich Łukowian, czasem przy okazji ktoś coś kupił. Przy pięknej wiosennej pogodzie byłby teraz istny najazd okolicznych mieszkańców i nikt by nad tym nie zapanował. Czego nie ma w sklepach, a co można znaleźć na targowicy? Nowalijki? Dla samych nowalijek nie warto ryzykować.

  • As
    2020-04-08 16:01:34

    arrow

    Zamknąć burmistrza i wypuścić po wszystkim....

  • Dv
    2020-04-08 15:25:26

    arrow

    I dobrze że nie pozwala bo ludzie tak się zachowuje jak by ten wirus to żart bo nie daj Bóg że by to się stało co we Włoszech to wtedy bardziej by uważali!!!!Sory nie będzie już dobrze jak było!!@@@! SWIETA BEDA INNE niż ZAWSZE !!!@!@@@

  • Nie otwierać
    2020-04-08 14:37:41

    arrow

    Brawo Panie Burmistrzu. Patrząc na przykłady miast gdzie działają rynki widzę że ludzie zachowują się bardzo nieodpowiedzialnie. Proszę się nie uginać przed naciskami, to nie jest czas na spacery po ryneczku. Nic się nie stanie jak na wielkanocnym stole będzie mniej o 10 jajek.

  • Do rozum
    2020-04-08 14:03:33

    arrow

    Jesteś raczej bezmózgi alternatywnie popaprany. Wszystko i wszystkich negujesz.

  • kupiec do klijenta
    2020-04-08 13:33:54

    arrow

    To jest zakaz Burmistrza a nie dyrektora zgl.

  • mieszkaniec miasta
    2020-04-08 13:30:35

    arrow

    tak się dba o mieszkańców że zapędza się ich do marketów, aby tam robili zakupy, brak kasy w urzędzie powoduje ogromne kolejki na poczcie, a czym się różnią panie na poczcie od pań w urzędzie?
    a co do targowiska to na wjeździe można sprawdzać czy handlujący mają jednorazowe rękawiczki, lepiej napędzać niemieckim marketom kasę. Panie burmistrzu moim zdaniem to nie jest dbanie o mieszkańców. nie można w "geście strusia" (chować głowę w piasku) zarządzać miastem. ten trudny okres pokazuje jak sprawdza się nasza władza. na razie 2+. rusz pan ZGL niech coś działa w tej kwestii.
    dla wielu producentów nowalijek to jest okres na wiosenne przetrwanie.

  • Pomidor
    2020-04-08 13:21:56

    arrow

    W soboty na zieleniaku sprzedawcy kwiatów, warzyw i owoców zajmują 1/20 całego płacu. A mamy przecież ich dwa!
    Na prawdę nie da się zrobić tak by stragan od straganu stał od siebie w ustalonej odległości? po 15,20,30 m?.
    Czy nie da się otworzyć targowiska by sprzedawać tylko i wyłącznie artykuły spożywcze, owoce, warzywa? Oczywiście że się da i można.
    Potrzeba tylko i wyłącznie chęci! Nasi producenci sprzedają po pchlich targach robią jakieś relacje na żywo a obcy kapitał wspieramy. Więcej chęci więcej inicjatywy Panie Burmistrzu i Panie Dyrektorze.

  • Ups
    2020-04-08 12:52:01

    arrow

    Jak dyrektor ZGL-u nie wymyśli, to na pewno nowo zatrudniona pani, która była księgową, a teraz jest zastępcą dyrektora. Zakład ZGL jest na minusie, a zatrudnia się nowe osoby. A czy ta pani startowała w wyborach samorządowych? Tak, zgadliście. :) Ta pani startowała w wyborach z list Alternatywy dla Łukowa.

  • Rozum
    2020-04-08 12:42:22

    arrow

    Dobrze że nie otwarte bo rynek lukowsksi to jest setki tysiące ludzi . Brawo dla burmistrza że się nie ugina i myśli o mieście jako o calosci a nie tylko o jednym rynku który jest zagrożeniem w tych czasach

  • rolniku
    2020-04-08 12:41:30

    arrow

    pod stokrotkami, na parkingu pod mięsnymi, na parkingu na międzyrzeckiej, na bazarku oś Sienkiewicza.

  • Agnieszka
    2020-04-08 12:20:14

    arrow

    Brawo dla burmistrza,że nie uległ namowom.

  • rolnik
    2020-04-08 12:02:22

    arrow

    łuków to nie jest miasto przyjazne mieszkańcom,
    a gdzie promowanie polskich produktów i wspieranie lokalnych rolników.

  • klijent
    2020-04-08 11:58:04

    arrow

    może tak pan dyrektor ZGL ruszył by swoją szanowną i pomyślał jak otworzyć chociaż w sobotę dla art,zielonych ,kwiatów ,warzyw przecież to jest tak duży plac że można kupców rozstawić co 20 metrów

  • klijent
    2020-04-08 11:36:18

    arrow

    może tak szanowny pan dyrektor zgl ruszył by szanowno i pomyślał jak otworzyć tak duży plac tylko w sobotę i tylko dla art,zielonych warzyw kwiatów

  • @Handlarz
    2020-04-08 11:24:52

    arrow

    Markety mają obostrzenia których się twardo trzymają np wpuszczają określoną ilość osób, udostępniają rękawiczki jednorazowe i płyn do odkażania rąk rozumiem, że w związku zaistniałą sytuacją wy handlarze zagwarantujecie to samo na targowicy jeśli burmistrz zezwoli na otwarcie rynku?

  • dfgfdgfg
    2020-04-08 11:22:49

    arrow

    Zamknąć to powinni cmentarz, dlatego że bardzo dużo osób tam spaceruje.

  • Handlarz
    2020-04-08 10:42:27

    arrow

    Lepiej zamknąć rynek gdzie i tak nie ma dużo ludzi niż supermarkety gdzie ludzi jest masa którym zresztą są otwarte całą dobę lub do 24. A raz w tygodniu rynek to ryzyko paranoja

  • mieszkaniec
    2020-04-08 10:31:18

    arrow

    w czwartek rozumie ale w sobotę co ci producenci kwiatów i warzyw zrobią wszystko do bio

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Łuków

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kondolencje

Najnowsze Informacje