Gmina Siedlce i okolice: Nie tylko własne auto
paź 2024
100 milionów złotych było hasłem, teraz jest konkretem. Siedlce i sąsiednie gminy podpisały w czwartek, 10 października umowę na finansowanie przedsięwzięć związanych z transportem publicznym i rowerowym. Większość tej kwoty przypadnie miastu na zakup 14 elektrycznych autobusów. Ale zachęcanie ludzi do innych niż własne auto środków transportu przybierze i inne formy.
Miasto Siedlce poza wspomnianymi 14 autobusami, zamierza wydać swoją część na 51 tablic dynamicznej informacji na przystankach autobusowych. Wyświetlają one czas pozostały do przyjazdu najbliższego autobusu i jego numer, ułatwiając przechodniowi decyzję: zaczekać czy iść dalej. Będą też nowe wiaty przystankowe oraz przebudowa 16 zatok autobusowych na terenie miasta. Tomasz Kluczek, kierownik referatu inwestycji zewnętrznych w siedleckim urzędzie miasta mówi, że przewidziano i coś dla rowerzystów: - Zostanie wybudowana ścieżka rowerowa od skrzyżowania ulicy Partyzantów z Orlicz-Dreszera w kierunku wiaduktu garwolińskiego, wraz z osobnym przebiciem-tunelem, aby wyodrębnić ruch pieszy od ruchu rowerowego.Okoliczne gminy mają do dyspozycji mniejsze kwoty, więc rozkładają akcenty nieco inaczej. Gmina Zbuczyn chce wymienić wiaty przystankowe w większości leżących na jej terenie wsi. Ponadto urządzi parkingi dla samochodów i rowerów przy dwóch przystankach kolejowych.
Gmina Mokobody kupi 40 wiat przystankowych z instalacjami OZE, które posłużą zarówno do oświetlenia, jak i do podładowywania telefonów czekających tam ludzi. Przystanki będą zlokalizowane zarówno przy drogach wojewódzkich, jak i powiatowych i gminnych.
Gmina Kotuń planuje parkingi, drogi dojazdowe i wiaty na przystankach kolejowych (Sosnowe, Koszewnica i Kotuń), z możliwością ładowania rowerów elektrycznych.
Pierwsze przetargi partnerzy projektu ogłoszą jeszcze w tym roku. Realizacja całego programu zajmie dwa lata.
9 komentarze
A gmina Suchożebry coś dostanie? Czy znowu następną kadencja taka że nic się nie będzie działo, tylko jedna wielka ( I )
Rower zwłaszcza zimą na śniegu? Śmiech na sali i oznaką prymitywu.. To dobre dla sportu i turystyki,a nie do komunikacji. A teraz bomba. W latach dwudziestych XXI wieku Polska w dziedzinie motoryzacji osiągnęła poziom USA sprzed stu lat.
Po co wydawać pieniądze na elektroniczne tablice skoro każdy może mieć takie informacje w telefonie. Lepiej niech zrobia rozkład aby autobus był co 30 min, a nie jak teraz co 2 godziny 2 autobusy jeden za drugim. Wygodniej dojechać dalekobieżnym niż podmiejskim.
Można by wybudować chodnik i ścieżkę rowerową między Siedlcami ul.Piaski Zamiejskie a Strzałą ul.Siedlecka
Przecież wiaty niedawno były wymieniane.
Czy widomo kiedy bedze ścieżka na ul. Sokołowskiej. Od Drosedu do Strzały nie ma nawet porządnego chodnika.
Nowe wiaty przystankowe oky. Tylko ja się zastanawiam po co ten luksus? Zdecydowana większość ludzi przychodzi na przystanek nie w celu zachwycania się jego wyglądem, tylko z zamiarem skorzystania ze środka lokomocji, który powinien się pojawiać w mieście co najmniej w odstępach 15-20 minut a po za miasto (we wszystkich kierunkach) 30 -60 minut Tego oczekuje przeciętny obywatel Dosyć wykluczenia komunikacyjnego
Po co na wiechach autobusy tak często jak często jeżdżą puste?
Są takie gminy i miasta w Polsce które wprowadziły darmową komunikację miejską i podmiejska..