Optymalizacja konwersji e-commerce - wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć

Archiwum Wt. 21.02.2023 11:51:24
21
lut 2023

Czym jest optymalizacja konwersji i dlaczego powinieneś skupić na niej uwagę, jeżeli prowadzisz swój biznes w sieci? Dziś zdradzamy najważniejsze zagadnienia związane z konwersją: na czym polega, czy warto z niej korzystać i jakie są najlepsze sposoby na optymalizację współczynnika konwersji? Optymalizacja konwersji — co to?

Co to jest optymalizacja konwersji, zwanej CRO (Conversion Rate Optimization)? Pod tym hasłem kryją się działania, które mają doprowadzić do osiągania określonych celów. W zależności od wybranej witryny cele te i założenia mogą się od siebie różnic. Na początkowym etapie warto więc ustalić, na czym najbardziej nam zależy: zwiększenie ruchu organicznego na stronie, większa liczba wypełnionych formularzy kontaktowych, zwiększenie sprzedaży, a może mniejsza ilość porzuconych koszyków, rejestracja w usłudze lub zapis do newslettera?

Optymalizacja współczynnika konwersji: https://sempai.pl/oferta/optymalizacja-konwersji/ skupia się przede wszystkim na tym, by zrozumieć użytkownika i jego potrzeby, a następnie, by trafnie na nie odpowiedzieć. Współczynnik konwersji to nic innego jak stosunek liczby konwersji do odwiedzin na stronie. Jednym słowem pokazuje on ile z osób, które odwiedziły twoją witrynę, wykonały określone działanie.

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym — na czym polega?

Jak zaprojektować stronę, która odpowiednio konwertuje? Przede wszystkim pamiętaj, że korzystają z niej realni użytkownicy i to o ich wrażenia i komfort musisz się zatroszczyć. Współczynnik konwersji możesz poprawić m.in. dzięki takim działaniom jak:

• skrócenie ładowania strony,
• analiza ścieżek konwersji,
• zachęcenie użytkowników do powrotu,
• zadbanie o wygodę i bezpieczeństwo,
• autouzupełnianie formularza.

Ile razy zdarzyło ci się opuścić witrynę, ponieważ czas jej ładowania przekraczał kilkanaście sekund? A no właśnie. Czy wiesz, że już jednosekundowe opóźnienie w ładowaniu strony powoduje spadek konwersji nawet o 7%?! Nie pozwól więc na to, by użytkownicy twojej strony czekali na jej załadowanie.

Certyfikat SSL czy pieczęcie witryny sprawiają, że użytkownik bardziej ufa takim stronom. Poczucie bezpieczeństwa danych i płatności sprawiają, że zyskujesz większe szanse na to, iż odbiorca zdecyduje się na zakup w twoim sklepie.

Pamiętaj również o tym, że konsumenci, zwłaszcza w sieci, kupują przede wszystkim wzrokiem. Stąd też warto zadbać o wysokiej jakości zdjęcia produktu. Utwierdzą one użytkownika w przekonaniu, że to właśnie produkt, którego poszukują, a co za tym idzie, sfinalizują zakup w twoim sklepie.

Jeżeli klient za każdym razem przy zakupie będzie zmuszony wypełniać formularz z danymi, może go to skutecznie zniechęcić. Dlatego dobrym pomysłem będzie właśnie automatyczne wypełnianie pustych pół w sklepie internetowym. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić czas kupującego i sprawia, że chętniej on wraca na stronę.

Nie zapomnij o testach!


Optymalizacja konwersji e-commerce w pierwszej kolejności opiera się na testach. Trudno bowiem podjąć jakieś działania, które mają zwiększyć współczynnik konwersji, jeśli tak naprawdę nie wiesz, co wymaga poprawy.

Zanim więc postawisz na konkretne rozwiązania, zainwestuj najpierw w mapy cieplne witryny, dzięki czemu zobaczysz, jak użytkownicy zachowują się na twojej witrynie. Do tego przydadzą ci się narzędzia analityczne do śledzenia konwersji oraz narzędzia umożliwiające przeprowadzenie testów A/B. Dzięki temu przetestujesz kilka różnych rozwiązań i znajdziesz te najlepiej dopasowane do twoich potrzeb.

Czasem już niewielkie zmiany na witrynie mogą znacznie poprawić współczynnik konwersji, w związku z tym koniecznie zwróć uwagę na to zagadnienie!

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.