Na konto 22-latka oszust zrobił zakupy „w sieci”
sie 2024
Blisko 4 tysiące złotych za zakupy, których nie zrobił 22-latek, mógł żądać od niego przedstawiciel wysyłkowego sklepu internetowego. Młody mężczyzna w porę zorientował się, że oszust włamał się na jego konto i zamówił przesyłkę z odroczonym terminem płatności. Na szczęście kontaktując się z konsultantem zablokował konto i uniemożliwił oszustowi możliwość odebrania zakupów.
Łukowscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą mógł paść 22-latek z gminy Stanin. Młody mężczyzna mówił, że przeglądając swoje konto w wysyłkowym sklepie internetowym, zauważył tam złożone poprzedniego dnia zamówienie. Zdziwiony stwierdził, że paczka z zakupami o wartości prawie 4 tysięcy złotych została wysłana do odbioru w jednej z lubelskich placówek sieci handlowej. Oczywiście płatność za zakupy nie została zrealizowana, wskazany był odroczony na 30 dni termin zapłaty. Niewątpliwie wysyłkowy sklep internetowy domagałby się prawie 4 tysięcy złotych od 22-latka. Na szczęście młodzieniec bardzo szybko zareagował na próbę oszustwa, skontaktował się z konsultantem i blokując swoje konto, uniemożliwił też odbiór paczki w placówce sieci handlowej. Później o próbie oszustwa, gdzie najprawdopodobniej nieuprawniona osoba przejęła jego konto w sklepie internetowym zawiadomił policjantów.Przypominamy, że jedną z podstawowych zasad jakich należy przestrzegać, aby zabezpieczyć swoje dane jest używanie jakościowych haseł (składających się z małych i wielkich liter, cyfr i znaków specjalnych, o długości powyżej 8 – 10 znaków)! Nie należy stosować haseł domyślnych, ani posługiwać się jednym hasłem do wielu programów i portali. Warto również zmieniać je co pewien czas, zwłaszcza po wykryciu przez program antywirusowy złośliwego oprogramowania. Nie należy zapisywać haseł i pinów w nieszyfrowanych plikach tekstowych na twardym dysku.
asp. szt. Marcin Józwik
1 komentarze
Jaka ochrona kont