Podlaskie drogi - obwodnica Łomży
lis 2024
Ekspresową trasą S61, czyli Via Baltica, można przejechać na całej długości od Ostrowi Mazowieckiej do Budziska na granicy z Litwą. Na przełomie września i października otwarty został odcinek stanowiący zasadniczą część obwodnicy Łomży wraz z nowym mostem nad doliną Narwi.
Jak wyjaśniał podczas otwarcia tego odcinka drogi Wojciech Borzuchowski, dyrektor podlaskiego oddziału GDDKiA:- To trzynasty, ostatni odcinek realizacyjny Via Baltica i ma prawie 13 kilometrów, ale to jeszcze nie koniec. Otwieramy jedną jezdnię na całym odcinku i na moście, z ograniczeniem prędkości do 80 kilometrów, dla bezpieczeństwa, ale z płynnym przejazdem, bez żadnych miejscowości po drodze i bez żadnych dodatkowych utrudnień.
W związku z tym, że ruch na jednej jezdni jest rozdzielony i odbywa się w obu kierunkach, obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h i zakaz wyprzedzania. Nie ma natomiast ograniczeń tonażowych, co sprawia, że z obwodnicy mogą korzystać pojazdy ciężkie. Wyłączone z ruchu są także węzły Nowogród i Łomża Północ, które mają być oddane do użytku wraz z drugą jezdnią w 2025 r.
Niemal 1/10 długości obwodnicy to dwujezdniowy most o długości 1205 m. To najdłuższy obiekt tego typu w województwie podlaskim. Umożliwia bezkolizyjne przeprowadzenie drogi ekspresowej S61 nad doliną Narwi i samą rzeką. Przestrzeń pod obiektem pełni funkcję przejścia dla zwierząt. Znajdą się tam również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym.
Gotowa jest lewa (zachodnia) nitka mostu, po której odbywa się ruch. Prawa jest w budowie.
Na otwarcie tego odcinka w pełnym standardzie ekspresowej drogi z dwiema jezdniami – podróżni muszą jeszcze poczekać.
Zobacz Galerię
Tekst na podst. podlaskie.eu
Oprac. ABol
0 komentarze